Jump to content

GTAsajten - Finansiering


Hultenius
 Share

Recommended Posts

Att ha något slags special-medlemskap är många gånger bättre än bara doneringar, hur orättvist det än kan vara. Med en donering så donerar alla en gång när det kommer upp så är det bra med det, men på det här sättet får Hultenius in en fin summa varje månad. Skulle tveklöst köpa silvermedlemskap... :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 170
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ok, förbered er på en LÅNG post, men väl läsvärd :P

Lång post? Bah, småpotatis. Jag har gjort värre själv :P

Att ha något slags special-medlemskap är många gånger bättre än bara doneringar, hur orättvist det än kan vara. Med en donering så donerar alla en gång när det kommer upp så är det bra med det, men på det här sättet får Hultenius in en fin summa varje månad. Skulle tveklöst köpa silvermedlemskap... :unsure:

Jo, silver skulle jag rätt säkert också ta. Guld också kanske, men Ultimate? Kanske bara en gång, för att prova på. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Reklamen är helt ok, kan vara lite ovant i början, men inget jag stör mig på. :unsure:

Det där med profiluppgraderingar vill jag nog inte ha med. Det kan så småningom börja leda till (vad fan heter det? Hjälp mig...) men nåt liknande makt... makt... :P äh, ni vet nog vad jag menar.

Men som sagt så reklamen är helt ok. :)

Redigerad av Quattro
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så donationerna skall inte vara officiella, forumiten i fråga bör själv få avgöra om det skall synas eller ej.

Håller med dig där. Hultenius har väl ändå koll på vilka som donerat och huvudsaken är väl att pengarna går till betalningen av sidans underhåll.

Jag själv är inte så vräkig och skulle nog fortsatt trivas bäst med svart neutral text än med t.ex. fetguld. :P Men det kanske blir jobbigt för Hultenius att behandla alla som donerar olika?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

650? Om jag var du skulle jag säga "Fuck GTAsajten", kissa på alla medlemmar och stänga ner sidan.

Han behöver uppenbarligen inte pissa på oss, för som det ser ut här verkar det ju finnas en hel del personer som vill bidra med en slant. ^^

Vafan, har man varit på en sida i snart 5 år så kan man väl hjälpa till att hålla den levande ytterligare en tid. Någon som uppmärksammat att Forumet fyllde 5 år för två veckor sedan förresten? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver det verkligen kosta så mycket som 1300 i månaden att driva ett forum med några hundra aktiva medlemmar?

Om det nu gör det, kan du inte skära ner på det som kostar t.ex. filuppladningsfunktionen? (detta har iofs varit uppe förr men jag minns inte svaret)

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är väldigt sugen på att (när det kommer) lägga en slant så jag får lite större ytrymme för mina PM's. Den är nämligen full och jag vill inte ta bort några meddelanden. :)

Tänkte grattulera dig på födelsedagen idag!

Men är den full så kan jag ju inte det! Skyll dig själv. :P

Säger Grattis här till dig! :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver det verkligen kosta så mycket som 1300 i månaden att driva ett forum med några hundra aktiva medlemmar?

Om det nu gör det, kan du inte skära ner på det som kostar t.ex. filuppladningsfunktionen? (detta har iofs varit uppe förr men jag minns inte svaret)

Att hyra serverplats i en serverhall kostar mycket pengar. Vill man ha en hyfsat bra server så bör man punga ut i alla fall 1600 (i Sverige) per månad. Kan tänka mig att det är billigare i England då Hultan valt att ha sina servrar där.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Behöver det verkligen kosta så mycket som 1300 i månaden att driva ett forum med några hundra aktiva medlemmar?

Om det nu gör det, kan du inte skära ner på det som kostar t.ex. filuppladningsfunktionen? (detta har iofs varit uppe förr men jag minns inte svaret)

GTA peakarna är det som kostar.

Skulle GTA delarna stängas mer, och bara allmänt var kvar och forumet bytte namn till något helt neutralt skulle du komma ner i väldigt mycket billigare kostnader.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

GTA peakarna är det som kostar.

Skulle GTA delarna stängas mer, och bara allmänt var kvar och forumet bytte namn till något helt neutralt skulle du komma ner i väldigt mycket billigare kostnader.

Nu vet jag inte hurvida hultenius betalar extra om han överstrider en viss trafikmängd per månad. Men hyr man en server säg en intel core 2 2.9 ghz med 1gb ram och 60gb hdd så betalar man en fast avgift, oavsett hur välbesökt hemsida man har.

Men som sagt, det kan finnas kringkostnader som jag och ni inte känner till.

Redigerad av SlewME
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu vet jag inte hurvida hultenius betalar extra om han överstrider en viss trafikmängd per månad. Men hyr man en server säg en intel core 2 2.9 ghz med 1gb ram och 60gb hdd så betalar man en fast avgift, oavsett hur välbesökt hemsida man har.

Men som sagt, det kan finnas kringkostnader som jag och ni inte känner till.

Under peakar (nytt gtasläpp t.ex) så ökar gtasajtens besökare något enormt, vilket servern också måste tåla och klara av.

Pga. detta så ligger kostnaden beräknad efter hur mycket det drar när det är som störst kalabalik.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius: Egentligen skulle du kunna göra en forumdel som är en CDON-forumdel. Så fort man ska köpa ett nytt spel via CDON så går man in på forumdelen, letar upp tråden med det specifika spelet, går in på tråden, trycker på länken och köper. Hur låter det? -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hultenius: Egentligen skulle du kunna göra en forumdel som är en CDON-forumdel. Så fort man ska köpa ett nytt spel via CDON så går man in på forumdelen, letar upp tråden med det specifika spelet, går in på tråden, trycker på länken och köper. Hur låter det? :teehee:

Det skulle bli en jäkla massa trådar -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...