Jump to content

GTA IV- Ditt drömscenario


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 138
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag ska återskapa "Mannen på taket"/"Den vedervärdige mannen från Säffle". :cry: Tar ett automatgevär och prickskyttegevär, klättrar upp på ett tak, ringer polisen och ger dem adressen till min position, en patrullbil kommer rullande, två polismän kliver lugnt ut och när de har ryggen mot mig sätter jag en salva var i deras ryggar. Sen rullar det på...

Och precis som i boken/filmen skjuter jag bara mot poliser.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Undrar om det kommer att bli skotthål på människor? Skulle vara en frän grej.

Kommer mig att tänka på Hitman (1 alltså), känslan av att spreja femtio kulor i någon då det lämnar efter sig skotthål.

Man ser på en bild att niko eller vad han heter har ett skott hål i armen kan vara möjligt :ermm:

Redigerad av Robban380
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det absolut första jag ska göra är att ta mig till "Brooklyn Brigde". Ta gångdelen, gå ut till mitten av bron. När jag där träffar en ensam och oskyldig fotgängare ska jag testa hur fightingen ser ut! Där ute på bron där ingen kan se händelsen och ringa polisen kan man ta sin tid på sig :blink:. Jag är ond!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas att det finns koder så att alla i staden blir galna och anfaller varandra så det blir fullt krig. :doh: För då leker jag Rambo och ser hur länge jag kan överleva i staden. :blink:

Något annat jag ser fram mot är en riktigt ordentlig biljakt som i Amerikanska Actionfilmer. Något jag tycker har saknats.

Möjligen kommer jag också spela en seriemördare som jagar en viss typ av människor (som jag gjorde i GTAIII) och följer dem tills de är ensamma innan jag slår till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppas att det finns koder så att alla i staden blir galna och anfaller varandra så det blir fullt krig. :doh: För då leker jag Rambo och ser hur länge jag kan överleva i staden. :blink:

Något annat jag ser fram mot är en riktigt ordentlig biljakt som i Amerikanska Actionfilmer. Något jag tycker har saknats.

Möjligen kommer jag också spela en seriemördare som jagar en viss typ av människor (som jag gjorde i GTAIII) och följer dem tills de är ensamma innan jag slår till. :)

Det har det funnits i VC och SA också (Tror det har funnits i alla gta-spelen när jag tänker efter). Men tror du redan visste det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag ska återskapa "Mannen på taket"/"Den vedervärdige mannen från Säffle". :blink: Tar ett automatgevär och prickskyttegevär, klättrar upp på ett tak, ringer polisen och ger dem adressen till min position, en patrullbil kommer rullande, två polismän kliver lugnt ut och när de har ryggen mot mig sätter jag en salva var i deras ryggar. Sen rullar det på...

Och precis som i boken/filmen skjuter jag bara mot poliser.

ååh vilken inspirations källa! tänker göra samma sak for sure!!

Också tänker jag leka lite Charles Bronson och skjuta ihjäl punks med min revolver à la Death Wish.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt drömscenario är detta.

jag gör ett uppdrag för nån högt uppsatt boss som vill att jag ska döda en bedrägare till gänget som har stulit pengar. man väntar utanför hans hus med motorn avstängd och väntar in hans ankomnst. man ser hur han saktnar ner framför huset för att sedan gasa iväg i full fart och jakten är igång. både han och jag har 3 killar vardera i bilarna som skjuter på varandra. efter ett tag så skjuter ena killen från hans bil ett rocket launcher skott som får min bil att slira och slå in i väggen och gör den okörbar, ungefär samma sak hände hans bil eftersom den var för nära explosionen. en helikopter landar vid vracken och plockar upp bedrägaren och börjar lyfta jag tänker snabbt och springer in i en gränd och klättrar upp för en brandstege. när jag är på toppen av taket så ser jag att helikoptern håller precis på att stiga över hustaken och accelera bort mot hamnen men jag springer allt jag kan och kastar mig och hänger mig i helikopterns ena skena. det slutar med att jag drar upp mig och sitter på skenan och väntar på att helikoptern har landat för då kommer bedrägaren få en liten överraskning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska köra kring staden och söka de bästa skjut ställerna. Efter spaningen ringer jag till vapen killen och köper något kraftigt vapen t.ex en ak-47. Sen blir det pang pang, sedan ska man fixa snutarna också. >_<

Om jag förstått det rätt kommer det vara ganska svårt att gå bärsärkagång i det här spelet, iaf jämfört med tidigare spel i serien.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...