Jump to content

GTA IV- Ditt drömscenario


Renard
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 138
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Ännu grymmare omman kunde se någon Claude springa för livet med några busar bakom sig.

Eller om Claude finns med i spelet som en vanlig invånare bara. Och en vacker dag så möter man honom på gatan :P

Det är väl inte helt omöjligt med tanke på att spelet utspelar sig i Liberty City... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eller om Claude finns med i spelet som en vanlig invånare bara. Och en vacker dag så möter man honom på gatan :lol:

Det är väl inte helt omöjligt med tanke på att spelet utspelar sig i Liberty City... :rolleyes:

Precis vad jag tänkte. Eftersom han värkar spendera stor tid I Liberty City skulle det vara ett kul påskägg att se honom, som en ped fast med lite högre AI. Skulle vara kul om man kunde få hans telefon nr eller beställa han som torped. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I situationer då man dödar tjalare (som man enligt Rockstar kommer möta på) så skulle det kännas verklighetstroget att välja ut det bästa vapnet för den situationen - Den heliga luparan. Det ska synas att man använt den, då offrets ansikte skall var halvt bortskjutet. Små .38 Revolvrar och de större, tex. Python skulle vara nice. GTA har dock väldigt litet urval av vapen. Ett måste är i allafall luparan. Strypsnaran skulle även vara perfekt att använda på platser där man inte kan föra så mycket oväsen, dock har vi aldrig fått sett den i något GTA-spel. Sen hoppas jag att dödandet är mer komplicerat. Om man skall döda en Capofamiglia får man lov att använda smarta taktiker som att exempelvis göra en Nattvard. Inget skulle passa bättre mer än att smyga in i en Capofamiglia's hus och döda denne med en strypsnara för att sedan ta liket över axeln och gå ut med det och lägga det i bagageluckan och sedan gräva ner det någonstans. stilren maffia-stil i den värsta staden i Amerika..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lika fult i San Andreas då en person (CJ) skjuter ner cirka fyrtio personer med vapen mitt på gatan på blanka dagen. Allt med dödandet är för lätt. Du kan skjuta ner någon på gatan sen börjar polisen jaga dig, men ack nej, de orkar inte springa mer och din wanted level försvinner helt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har alltid stört mig på att det är så lätt att döda folk utan vapen i tidigart GTA-spel. Först en box så dom rammlar, och sen sparka 3-4 gånger, sen är dom döda. Och sen kommer ambulansen och återupplivar dom. Skulle vara bättre om dom hämtade dom och sen körde till sjukhuset.

Lika fult i San Andreas då en person (CJ) skjuter ner cirka fyrtio personer med vapen mitt på gatan på blanka dagen. Allt med dödandet är för lätt. Du kan skjuta ner någon på gatan sen börjar polisen jaga dig, men ack nej, de orkar inte springa mer och din wanted level försvinner helt.

Men fattar ni inte? Det är ju just det där, och liknande orealistiska saker som gör GTA.

:wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fattar ni inte? Det är ju just det där, och liknande orealistiska saker som gör GTA.

:wub:

Ja men det är slut på det nu, på gott och ont. För hur kul hade det varit med en superrealistisk stad med fin grafik etc men sedan spricker allt med att du kan kötta ner en hel buskur full med folk mitt inne i stan utan att nån bryr sig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men fattar ni inte? Det är ju just det där, och liknande orealistiska saker som gör GTA.

:wub:

Nej. Det passar sig inte alls. Hoppas Rockstar har ändrat allt. Istället för att döda fyrtio personer i ett uppdrag kan man döda tre stycken, på ett välgjort sätt. Det blir skotthål, de dör inte bara för att de faller, och slår man någon får de blånader. Det är bättre om det skulle vara ungefär lika välgjort som Postal 2: Apocalypse weekend då man dödar någon. Mycket bättre än att man döda tusentals personer, på ett orealitiskt sätt.

EDIT: Enligt mig skall det i största del handla om att driva hotel, affärer, sin klan etc. Det ska innehålla lite mer tråkiga saker som pappersarbete. Det ska innehålla allt möjligt för att alla spelare skall bli nöjda. I GTA löser man allt genom att döda. Tråkigt då inget har konsekvenser. Planering. Hade varit roligt om man fick göra nattvarar och liknande.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Får dra igång denna igen då.

Alltså, nästan allting är fel med GTA. Ibland så bara flippar jag ur och springer runt och skjuter folk för att ingenting händer och det är så jävla tråkigt...

Det är så många små detaljer som irriterar mig, bara för att man har en Uzi med sig när man går in i ett fordon så är man tvungen att sitta med den i handen. Jag vill inte se vapen snurra runt i en färgad cirkel! Man bör ha en knapp också som man trycker på om man vill plocka upp saker. Väldigt dumt också att dom har ändrat till att man är tvungen att ha dubbla vapen bara för att man kommer upp nån sorts level, och ljudet på coltpistolen låter förjävligt i San Andreas. Man bör kunna sätta sig i dom andra sätena i fordon, tex; det skulle vara roligt om man kunde springa fram till en bilförare och tvinga personen att köra än, och man då kanske hotar föraren med vapen. Man skulle kunna lägga sig ner i andras bilar och gömma sig när dom då senare kommer och kör iväg med bilen.

Massa detaljer är vad jag pratar om. När man tex faller ner från någonstans och hamnar på marken då kan man trycka på en enkel knapp som man trycker på när man ska resa sig upp. Det ska inte vara över bara för poliser kommer fram till än när man ligger ner, eller när dom sliter upp dörren och riktar pistolen mot än.

Man ska kunna släppa sina vapen om man vill, och kunna välja villka vapen man ska ha...man kan ju tex inte ha två gevärer med sig. Löjligt. Man ska inte kunna ha hur många vapen som helst på sig heller, man kan ju ha ett band som hagelgeväret eller AK4;n hänger i som hänger utanför tröjan, ELLER!...att det andra vapnet hänger innanför tröjan men det SKA SYNAS att nånting sticker ut ur ryggen. Grejen är ju den att det inte syns lika mycket, och vissa tänker inte på det.

När man slåss då ska man inte kunna slå ihjäl någon så lätt, det ska NÄSTAN vara omöjligt att slå någon till döds. Men när personen dör; det ska inte rinna ut blod ur kroppen, iallafall inte på samma sätt.. kanske mer något blodstänk från munnen eller näsan.

Angående kläder och sånt så ska kläder kunna bli smutsiga/(och blodiga) och man ska kunna bli blöt också.

Man ska kunna få blod och sår på kroppen.

Men här är en stor grej, när man blir skadad då ska det inte vara som en jäkla mätare som visar hur mycket liv man har. Det är slumpen som avgör vad som händer helt enkelt! Man har trillat och förlorat "liv", då senare med samma liv-mätare om någon slår till än när man hade 20%-0% hälsa så dör man inte bara för det. Så jäkla overkligt! Det ska ju då finnas nån sorts hälso-mätare för olika delar på kroppen kanske.

När man faller ihop då ska man inte veta om man kommer att klara sig eller inte. Ibland kan man vakna och resa sig upp och ibland inte. Sen kan man ju bara klicka förbi medans ambulansen tar än till sjukhuset.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man bör kunna sätta sig i dom andra sätena i fordon, tex; det skulle vara roligt om man kunde springa fram till en bilförare och tvinga personen att köra än, och man då kanske hotar föraren med vapen.

Låter som mig när jag kör BF2 :(.

Men resten av det du säger stämmer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

En sak som jag verkligen hoppas att dom har fixat är så att poliserna inte spawnas bakom en när man har rampage. eller när man har rensat en väg så att det inte är några snutar där men likförbannat så kommer det flera därifrån ändå ;)

Så hoppas jag att man kan gå in i alla hus, inte bara vissa utvalda som i tidigare GTA spel. Skulle vara riktigt kul om man kunde sno en tung pansarbil och köra sönder väggarna på hus. Det skulle vara roligt! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...