Jump to content

ÅKA taxi och buss


Pubisboy
 Share

Recommended Posts

En grej jag verkligen saknat är möjligheten att istället för att stjäla bussar och taxibilar ha valmöjligheten att åka med på lagligt vis. Iallafall mellan uppdragen.

GTA IV kommer nu trots allt att utspela sig i NY, taxibilarnas "huvudstad", och nu när vår Nico utrustats med en användbar mobiltelefon kan ju möjligheten att slå en pling till taxibolaget o beställa skjuts (eller kanke vissla/vinka till sig en taxi från gatan) finnas.

Jag tänker mig att som i ex: True crime-liren, när man väljer att fredligt sätta sig i taxin, kommer stadskartan upp och man får markera den punkt man vill åka till (om man försöker vara rolig och markerar taket på en skyskrapa så stannar naturligtvis taxin på närmsta möjliga plats).

Sedan kanske man kan få välja att betala sin resa eller att ta en "springnota", med en sur chaffis i hälarna naturligtvis :)

När det gäller bussarna, som borda vara lite billigare men bara går vissa rutter och man får promenera till närmsta hållplats för att kliva på.

När du väl sitter där i taxin eller bussen så får du välja om du vill skippa resan och anlända direkt eller om du vill hänga med och kika på omgivningarna.

Tunnelbanan (jag utgår ifrån att det finns) borde fungera på liknande sätt.

Tankar? Tror ni R* inkluderar något liknande eller blir det bara att stjäla allt som gäller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 61
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Som i Total Overdose då? Eller när man misslyckades med ett uppdrag i Vice City.

har inte spelat Total Overdose men ja, typ som i VC, fast då kunde man väl bara åka från polisen eller sjukhuset till senaste uppdragets start?

Redigerad av Pubisboy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker man ska kunna väla att kapa eller gå in i tågen. Asså man ska kunna gå inne i dom. Det kunde man inte i 3 eller SA.

Att vandra omkring på bussen skulle också vara skönt... åka med en bit och sedan slänga ut chauffören och köra iväg med skräckslagna passagerare :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hade varit riktigt gött om man kunde gå runt inne i fordon, det har jag också tänkt på tidigare. Kanske rent av att man skulle kunna lifta med vanligt folk som kör förbi (fast det skulle ju snarast vara aktuellt om det hade funnits vildmark)...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...