Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Det kan ha varit en hägring, men när jag hörde på TV:n (Rapport 19:30) om att de första frivilliga soldaterna ryckte in idag så skyndade jag mig dit, och jag tyckte ta mig fan att man fick se Felshoe stå och prova en fältmössa i ungefär en nanosekund. Hjälp mig att se om det klippet kommer upp på rapports hemsida! Det var alltså ungefär femton minuter in i 19.30-sändningen jag såg det.

Idag har jag varit äckligt bakfull. Gårdagen var trevlig, dock. Spillde ut ett glas rödvin över mitt tangentbord, min vägg, mitt ansikte, min nacke och mina kläder. Tangentbordet gick sönder, så nu har jag fått låna ett av en vän.

Idag har jag tagit det lugnt, mått illa, varit nära på att kräkas i Vasa och funderat över hur mycket pengar jag gjorde av med i helgen. Sedan packade jag, för imorgon rycker jag in. Det kommer bli jobbigt att inte kunna gå in på forumet varje dag..

Du har nog rätt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Kanske inte... Men jag kommer hävda att det är han tills motsatsen bevisas! :ph34r:

Visst var det jag :mf_doof:. TV4, SVT, Smålandsnytt och Sveriges Radio var där för att filma och intervjua oss. Fick ett sms av mamma senare under dagen där hon berättade att hon såg sin soldatson på TV.

Lägesuppdatering: Jag stormtrivs! Har hamnat i den bästa gruppen i plutonen, jag har det bästa gruppbefälet, jag gör bra ifrån mig och kamraterna är hur sköna som helst. Det är stundtals jäkligt jobbigt, dock. Typ som när man måste sy om emblemet två gånger för att det var sex och en halv millimeter nedanför den svenska flaggan istället för sex. Eller som när man blir beordrad att ta på sig full stridsutrustning för första gången (med stridspackning) och sedan marschera fem kilometer till skjutbanan, skjuta tre skott och marschera tillbaka. Eller när Adjutanten har beordrat köket att skicka ut isokärl till oss för att vi ska äta utomhus fastän vi är tillbaka på regementet i lagom tid till middag, och således får äta på parkeringen.

Fast jag tycker om det ändå. Det är skitskoj. Som det ser ut nu funderar jag på att fortsätta efteråt ifall jag får bra vitsord.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 1 month later...
  • 2 months later...

Har inte riktigt kunnat släppa det här med lumpen och har börjat fundera på en eventuell utlandstjänst. Såg att de sökte 40mm skytt till stridsfordon 90. Utbildning från augusti till november och ner till Afghanistan i december för att sedan fara hem i maj. Funderar på att slänga iväg en ansökan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte riktigt kunnat släppa det här med lumpen och har börjat fundera på en eventuell utlandstjänst. Såg att de sökte 40mm skytt till stridsfordon 90. Utbildning från augusti till november och ner till Afghanistan i december för att sedan fara hem i maj. Funderar på att slänga iväg en ansökan.

Kör hårt, men var beredd på att det blir djävulskt jävla varmt i de där vagnarna. :P

Nu har det gått ett år sedan muck och jag tänker fortfarande på lumpen varje dag. Har givetvis också funderat på utlandstjänst, men vet inte riktigt vad jag skulle vilja ha för tjänst. Absolut inte stabsassistent i alla fall, det skulle jag inte palla.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kör hårt, men var beredd på att det blir djävulskt jävla varmt i de där vagnarna. :P

Nu har det gått ett år sedan muck och jag tänker fortfarande på lumpen varje dag. Har givetvis också funderat på utlandstjänst, men vet inte riktigt vad jag skulle vilja ha för tjänst. Absolut inte stabsassistent i alla fall, det skulle jag inte palla.

Pansarvagnsförare? Du har massor av erfarenhet :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte riktigt kunnat släppa det här med lumpen och har börjat fundera på en eventuell utlandstjänst. Såg att de sökte 40mm skytt till stridsfordon 90. Utbildning från augusti till november och ner till Afghanistan i december för att sedan fara hem i maj. Funderar på att slänga iväg en ansökan.

"Behörighetskrav

Grundutbildad som skytt strf 90." Missade du det där eller kikar jag på en annan annons?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har inte riktigt kunnat släppa det här med lumpen och har börjat fundera på en eventuell utlandstjänst. Såg att de sökte 40mm skytt till stridsfordon 90. Utbildning från augusti till november och ner till Afghanistan i december för att sedan fara hem i maj. Funderar på att slänga iväg en ansökan.

Ädelt initiativ!

Nu har det gått ett år sedan muck och jag tänker fortfarande på lumpen varje dag.

Mmm, det kommer och går... Vad sägs om att cykla upp till riksgränsen och kriga av sig lite? Du, Lajjan och felshoe mot mig! :D

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
  • 3 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...