Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Haha, att flytta nedåt i landet om man flyttar till Luleå är maffigt. :rolleyes: Själv är jag måttligt intresserad av GSU HV, hade hellre genomgått 'hela' lumpartiden men icke...

Snarare tragiskt. ^^ Luleå och alla andra skitstäder här uppe är inget att ha. Ju längre norrut man kommer desto mer deprimerande.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snarare tragiskt. ^^ Luleå och alla andra skitstäder här uppe är inget att ha. Ju längre norrut man kommer desto mer deprimerande.

Luleå är enligt mig en bra stad. Då de mesta av mina intressen går att utöva där i trakterna.

Dels för att jag är stolt Luleåfan, och jag kan se hemmamatcherna live utan att behöva åka 7 timmar buss.

Och dels för att det inte är oerhört lång ifrån snön, och hemtrakterna.

Och stan i sig är lagom stor, jag hade aldrig överlevt i Stockholm. Göteborg är en fin stad, men på tok för stor för mitt bästa.

Dessutom har jag stora delar av min släkt i Luleåtrakterna. Så jag har verkligen ingenting emot att flytta dit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plutonsbefäl till och med, men är ärligt talat ganska glad att jag slipper det... :unsure: Men har en **700-tjänst, så det är därför.

Hur går det med marschträningen?

oko!

Det går bra, var ett tag sen mycke jobb å sjukdom.

Men jag gick 8-10km med 25kg utan större problem sist, branta backar å skit.

Tänkte ta tag i längdskidorna nu när snön har kommit.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
~0520 - uppstigning

~0555 - frukost

~0620 - personlig hygien (rakning, tandborstning) samt städning av logemente och städområden (i vårt fall halva korridoren, en lektionssal, skovårdsrummet och nedre delen av trapphuset)

0730 - uppställning, visitation av oss och städområdena

Hittade det här inlägget och kan inte låta bli att småfnissa åt hur naiv man var i början. Bara för att vårt kompani har inpasseringstider i matsalen mellan 0600 och 0610 så stod man där vid 0545 och hängde på låset. :(

Sedan oktober har gruppcheferna visiteras oss och städområdena = vi gör det inte lika extremnoggrant. En vanlig morgon nu går jag väl upp 0635, går och äter frukost och är tillbaka vid 0715. Bäddar, borstar tänderna och sopar trappuppgången lite lätt på tio minuter och ställer upp vid 0730 för "visitation". :(

Blev för övrigt befordrad till korpral idag. Livin' large. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade det här inlägget och kan inte låta bli att småfnissa åt hur naiv man var i början. Bara för att vårt kompani har inpasseringstider i matsalen mellan 0600 och 0610 så stod man där vid 0545 och hängde på låset. :(

Sedan oktober har gruppcheferna visiteras oss och städområdena = vi gör det inte lika extremnoggrant. En vanlig morgon nu går jag väl upp 0635, går och äter frukost och är tillbaka vid 0715. Bäddar, borstar tänderna och sopar trappuppgången lite lätt på tio minuter och ställer upp vid 0730 för "visitation". :(

Blev för övrigt befordrad till korpral idag. Livin' large. :(

Haha, känner verkligen igen mig. Känns som man gick i mellanstadiet när man röck in.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Rycker in imorgon, psyk.

Jag har precis insett att du är ju en av dem som kommer få det svinjobbigt i lumpen! Det kommer nog galant. Har en vän-vän som är löjligt nöjd över att vara en "marine", så det är nog något att vara stolt över. :>

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...