Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...
Har det hänt nåt gött med fysiken sedan ni rycktre in? Vikt, styrka, kondition osv..

Mja, mjo... Jag väger fortfarande som förr (93-96 kg, det kan skifta på några dagar), men har blivit rejält mycket mindre i midjan! Inte så att jag ser det själv, men byxor som satt uppe av sig själva förut ramlar ner till knäna om jag inte sätter i ett bälte... :lol: Enligt min syster har jag även blivit smalare i ansiktet.

Och efter baskerprovet såg man rejält deffad ut, synd att jag inte tog bild på det innan jag åt upp mig igen. Trodde inte att man skulle se så stor skillnad på fyra dagar utan mat!

I utbyte har jag fått mycket starkare ben och ländrygg. Mina övriga muskler ligger som de gjorde innan (till min glädje har jag upptäckt att jag på gymmet fortfarande kan köra med de vikterna jag körde med för 7-8 månader sedan trots att jag egentligen inte har tränat sedan dess).

Min kondition var i botten innan inryck och den är inte så mycket bättre nu, men jag klarar i alla fall av allt vi gör om jag får springa i min egen takt. Däremot har jag fått in lite bättre vana och springteknik om man kan säga så. Jag springer mycket mjukare och effektivare nu. :P

Det ska tilläggas att jag inte är skyttesoldat eller liknande och därför ställs det inte så jättehöga fysiska krav på mig. Men nu har jag i regel bara tjänst fram till middag (16.30) och har därför gett mig fan på att gå till gymmet regelbundet.

------------

I övrigt så har vi haft "heta stolen" i veckan, vilket innebär att vi gruppvis utvärderar varandra. En person går ut medan resten fyller i ett formulär med ett trettiotal punkter i stil med "arbetar koncentrerat under pressade situationer" och "är ett föredöme för andra". Precis som jag hade förväntat mig så fick jag veta att jag måste ta lite mer initiativ och våga visa mig lite mer. Jag har nämligen varit lite doldis när det har gällt att lösa saker i grupp och liknande och har mest bara blivit tilldelad uppgifter och utfört dem - och det är verkligen tvärt emot hur jag är egentligen... Men eftersom jag inte är gruppchef eller liknande så tycker jag det har varit skönt att inte behöva engagera sig så mycket. :) Nåja, det får bli bättring där.

Fick även veta att jag redovisar mycket bra resultat på slutfört arbete men att jag inte är förmögen att få mycket gjort på kort tid... Något som jag har fått höra hela livet och som ärligt talat ligger i släkten. ;)

Jag kan även säga att min befattningsutbildning har börjat på riktigt nu, och plötsligt har jag insett att jag sitter rätt högt upp i smeten ändå. Ska vara bekämpningsassistent åt bataljonsstaben. B) Jag har under fem veckor fått en eldledarutbildning och kan därför leda indirekt eld trots att jag aldrig kommer göra det. :P Den här veckan har vi arbetat med anfallsstrategier och liknande. Nästa helg har vi någon ceremoni där jag och några till blir befordrade till vice korpraler. Typ det lägsta man kan vara, men man måste ju börja någonstans!

Det går bra nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska tydligen mönstra. Fejkade så gott jag kunde och skrev att jag hade svårt att sova borta samt att jag hatar att lyda order, jag gillar att slåss och hatar socialt umgänge.

Hur fan tänkte dom nu?

Vafaaaan. Jag ville seriöst mönstra och svarade så ärligt som möjligt, men tydligen är "lite sämre" fysik än medelmannen i min ålder tillräckligt mycket för att de inte vill ha mig... :(

Fast de prioriterar väl att ta in norrlänningar gissar jag, vi måste ju ha några som kan stå i första ledet och agera kanonmat! :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska tydligen mönstra. Fejkade så gott jag kunde och skrev att jag hade svårt att sova borta samt att jag hatar att lyda order, jag gillar att slåss och hatar socialt umgänge.

Hur fan tänkte dom nu?

Låter som egenskaper för en hård krigare. :(

Hatar lyda order = du är en dominant ledartyp, kommer troligen tas ut som befäl av nåt slag.

Hatar sova borta = du är angelägen om att slutföra uppdrag snabbt så du får komma hem till din egen säng.

Gillar att slåss = närstridsträningen kommer gå som en dans för dig.

Hatar socialt umgänge = du koncentrerar dig på uppgiften ute på fältet istället för att spela kort och snacka skit med dina stridskamrater.

Skämt åsido. Tror du att du slipper undan när det är så uppenbart att det är just det du försöker göra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som egenskaper för en hård krigare. :(

Hatar lyda order = du är en dominant ledartyp, kommer troligen tas ut som befäl av nåt slag.

Hatar sova borta = du är angelägen om att slutföra uppdrag snabbt så du får komma hem till din egen säng.

Gillar att slåss = närstridsträningen kommer gå som en dans för dig.

Hatar socialt umgänge = du koncentrerar dig på uppgiften ute på fältet istället för att spela kort och snacka skit med dina stridskamrater.

Skämt åsido. Tror du att du slipper undan när det är så uppenbart att det är just det du försöker göra?

Som det är nu kommer han väl ändå automatiskt skrivas in i utbildningsreserven? Eller är det först efter juni/juli 2010?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har beslutsångest..

Jag har lust att skicka en bindande intresseanmälan till GSU HV, men då måste jag helt klart börja träna kondition igen, inför inryckningen.

Det verkar vara rätt bra chans att "komma in", då min kompis redan har fått veta att han är antagen.

Jag är verkligen sugen när jag tänker på det och så, men när det inte händer något under veckorna som har med det att göra så är det ju självklart att intresset svalnar. Borde jag lyssna på "vettet" eller köra på? Det är ju iofs helt klart bara jag som kan veta om jag verkligen vill.

Redigerad av Wu Zi Mu
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har beslutsångest..

Jag har lust att skicka en bindande intresseanmälan till GSU HV, men då måste jag helt klart börja träna kondition igen, inför inryckningen.

Det verkar vara rätt bra chans att "komma in", då min kompis redan har fått veta att han är antagen.

Jag är verkligen sugen när jag tänker på det och så, men när det inte händer något under veckorna som har med det att göra så är det ju självklart att intresset svalnar. Borde jag lyssna på "vettet" eller köra på? Det är ju iofs helt klart bara jag som kan veta om jag verkligen vill.

va gör du annars?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...