Jump to content

Lumpen


Kebab
 Share

Recommended Posts

Hrm, undrar om jag ens kommer att få om jag ens vill...

- Mitt skabböga, ser nästan inget på högerögat.

- Kondition är noll, sen ögat gick sönder.

- Dåliga leder, knäcker sönder dom.

Tror inte att det kommer att bli. Är inte säker på om jag vill eller inte.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Får man lön där? Isåfall ska jag lätt gå

:mellow:

Jag är 91:a, så jag får brevet nästa är också. Jag skulle säkert tycka att lumpen var kul att göra och se det som en erfarenhet, men det finns så mycket roligare saker att göra :blink:

Är det direkt efter gymnasiet eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De tvingar ingen att gå lumpen om man nu absolut inte vill, jackass.

Jo, blir du inkallad måste du göra lumpen. Min storasyrras ex ville absolut inte göra det och försökte komma ifrån, han ringde, skrev mail, osv. Men, nej, han fick göra sin tjänst. Och efter några veckor hade han ändrat sig och ville defenetivt slutföra sin värnplikt.

- - -

Själv vill jag mycket gärna göra värnplikt, dock har jag pollenallergi (kanske inte så bra om man ska springa runt i skogen) plus att jag har dålig kondition och styrka. :mellow: Men jag hoppas på det bästa.

Kom ihåg att man kan göra vapenfri tjänst i lumpen också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet du om sakerna man säger till psykologen kan hamna i något register eller är det hemligt?

Annars är det bara säga att du röker hasch så får du en rejäl uppläxning och blir klassad som psykiskt instabil. Har en vän som berättade att han gjorde det och fick typ en 3:a hos psykologen. Killen är egentligen väldigt skärpt och socialt begåvad osv men just eftersom han provat knark är han ett psykfall.

Ett hett tips hur som helst! (så länge uppgifterna inte är åtkomliga för andra)

Det är hemligt VAD du sa hos psykologen. Men att hoppa av lumpen efter psykologbesök kan egentligen bara tolkas på ett sätt...

Jag kommer ha med mitt vitsord i mitt CV.

De tvingar ingen att gå lumpen om man nu absolut inte vill, jackass.

Säg det till mina lumparpolare. Finns minst en person på mitt logement som direkt sagt nej. På plutonen skulle det kunna vara 5-10 st totalt. Kalla inte mig som faktiskt gör lumpen för jackass, jag vet bättre än dig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säg det till mina lumparpolare. Finns minst en person på mitt logement som direkt sagt nej. På plutonen skulle det kunna vara 5-10 st totalt. Kalla inte mig som faktiskt gör lumpen för jackass, jag vet bättre än dig.

Vad ska de göra om jag helt enkelt inte åker? Tänk om jag stannar hemma? Släpar de med mig dit då eller? Om de gör det, tänk om jag vägrar stiga upp på morgonen eller vägrar göra några uppgifter? Ska de sparka ut mig? Slänga mig i fängelse?

Vill bara ha svar nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska de göra om jag helt enkelt inte åker? Tänk om jag stannar hemma? Släpar de med mig dit då eller? Om de gör det, tänk om jag vägrar stiga upp på morgonen eller vägrar göra några uppgifter? Ska de sparka ut mig? Slänga mig i fängelse?

Vill bara ha svar nu.

Inte mönstra är böter och att inte göra lumpen när man är inkallad är fängelse har jag för mig.

Det är bara att acceptera, du ska bli mördarmaskin för det är vad du är född att vara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Själv vill jag mycket gärna göra värnplikt, dock har jag pollenallergi (kanske inte så bra om man ska springa runt i skogen) plus att jag har dålig kondition och styrka. :blink: Men jag hoppas på det bästa.

Kom ihåg att man kan göra vapenfri tjänst i lumpen också.

Har också pollen allergi ^_^ Hoppas det inte spelar någon större roll... :'(

Vad ska de göra om jag helt enkelt inte åker? Tänk om jag stannar hemma? Släpar de med mig dit då eller? Om de gör det, tänk om jag vägrar stiga upp på morgonen eller vägrar göra några uppgifter? Ska de sparka ut mig? Slänga mig i fängelse?

Vill bara ha svar nu.

Gissar på att de kan sätta dig i fängelse eller nåt sånt :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad ska de göra om jag helt enkelt inte åker? Tänk om jag stannar hemma? Släpar de med mig dit då eller? Om de gör det, tänk om jag vägrar stiga upp på morgonen eller vägrar göra några uppgifter? Ska de sparka ut mig? Slänga mig i fängelse?

Vill bara ha svar nu.

Exakt. Strejk ftw.

---

Astma borde funka. Man kan ju kanske skaffa läkarintyg.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har också pollen allergi :blink: Hoppas det inte spelar någon större roll... :'(

Gissar på att de kan sätta dig i fängelse eller nåt sånt :mellow:

Min kompis nös när han klippte gräset så han fick inte ens mönstra, du ligger bra till.

Ja, bra till. Ingen ska mönstra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...