Jump to content

~Musiken i GTA IV~


Renard
 Share

Recommended Posts

För att dom gillar den :)

Döh. Självklart, men den har man ju redan hört och lyssnat sönder - mycket roligare att höra nya, bra låtar med artister och band man aldrig hört/kollat upp förut. På så sätt kopplar man inte låtarna till någonting annat än GTA heller.

Om det är en låt man redan hört kanske man påminns av den där grillkvällen med kompisarna, men om man inte har hört den innebär den bara GTA ^_^ Kanske lite väl nördigt men det är känsla det faktiskt.

Till exempel varje gång jag hör Free Bird med Lynyrd Skynyrd (bästa låten i SA) tänker jag på att köra runt med Sanchez i skogen.

Vadå, ska man lyssna på en låt bara en gång? Hur fan gör du när du spelar då, lyssnar igenom musiken och stänger av ljudet sen, eller vadå? :)

BTW, hur fan ska R* kunna veta vilka låtar du hört och inte hört?

Precis som Solid_X säger - jag sade bara vad jag hoppades.

Självklart kan de inte veta vad jag hört eller inte, men jag skulle aldrig skriva här att jag önskade att de tog med Dirty Pretty Things, Death Cab eller Belle & Sebastian.

Fast fan, vore ju rätt fett att cruisa runt i solnedgången till Marching Bands of Manhattan :D

JAG VILL HA DEATH CAB MED!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 202
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Spelar ingen roll för mig vilka som kommer vara med, är det något man kan räkna med så är det att det kommer vara bra musik med i spelet och sköna radiostationer, på den fronten har Rockstar aldrig svikit (iaf inte mig).

Håller med till 100%! på det! Alltid underbar musik som passar perfekt i GTA :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Döh. Självklart, men den har man ju redan hört och lyssnat sönder - mycket roligare att höra nya, bra låtar med artister och band man aldrig hört/kollat upp förut. På så sätt kopplar man inte låtarna till någonting annat än GTA heller.

Om det är en låt man redan hört kanske man påminns av den där grillkvällen med kompisarna, men om man inte har hört den innebär den bara GTA :D Kanske lite väl nördigt men det är känsla det faktiskt.

Till exempel varje gång jag hör Free Bird med Lynyrd Skynyrd (bästa låten i SA) tänker jag på att köra runt med Sanchez i skogen.

Precis som Solid_X säger - jag sade bara vad jag hoppades.

Självklart kan de inte veta vad jag hört eller inte, men jag skulle aldrig skriva här att jag önskade att de tog med Dirty Pretty Things, Death Cab eller Belle & Sebastian.

Fast fan, vore ju rätt fett att cruisa runt i solnedgången till Marching Bands of Manhattan :)

JAG VILL HA DEATH CAB MED!!

Det måste bara finnas med :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Eftersom man har en hårddisk på PS3, varför inte låta en ha låtar om man vill på hårddikens, så så man kan göra på datorn, user tracks?

Hade varit fet då man både har R* och sina egna radiostationer.

Det tror jag redan R* har planerat också! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HIGH FIVE! OHYEAH!

----------------------------------

Jag använde aldrig User Tracks i SA, men det känns som att jag kommer använda det i GTAIV (om det finns). Har blivit lite mer "kräsen" när det gäller musik nu så ;) .

Hihi. Nej User Tracks tänker jag aldrig använda, musiken som Rockstar har valt är en alldeles för stor del av GTA-känslan. Eller, jag kan nog tänka mig att lägga in några låtar som verkligen skulle passa in.. Men isåfall efter storyn :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

05 - Scorpions - Rock You Like A Hurricane

Men Rock You Like A Hurricane var ju med i VCS så den är nog ytterst liten chans att den kommer med i IV ;)

*EDIT*

Ökar nog på min hårdrockskanal lite:

16. Blue Oyster Cult - Godzilla

17. Yngwie Malmsteen - Heaven Tonight

18. Alice Cooper - Hey Stoopid

19. AC/DC - Highway To Hell evilgrin39_745831_0.gif

20. Dio - Evil Eyes

21. WASP - I Wanna Be Somebody

22. Nationalteatern - Livet Är En Fest

23. Queen - Don't Stop Me Now

24. Eric Clapton - Cocaine

25. Kiss - Deuce

möjligt att de blev dubletter eller nåt

Redigerad av Valle-Ball
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men Rock You Like A Hurricane var ju med i VCS så den är nog ytterst liten chans att den kommer med i IV ;)

*EDIT*

Ökar nog på min hårdrockskanal lite:

16. Blue Oyster Cult - Godzilla

17. Yngwie Malmsteen - Heaven Tonight

18. Alice Cooper - Hey Stoopid

19. AC/DC - Highway To Hell evilgrin39_745831_0.gif

20. Dio - Evil Eyes

21. WASP - I Wanna Be Somebody

22. Nationalteatern - Livet Är En Fest

23. Queen - Don't Stop Me Now

24. Eric Clapton - Cocaine

25. Kiss - Deuce

möjligt att de blev dubletter eller nåt

Haha, hur fan får du Nationalteatern till hårdrock?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vet att det här aldrig skulle kunna hända i GTA IV, men det skulle vara jäkligt coolt att mosa bönder med skördetröska så det flyger kroppsdelar och rutan målas röd av böndernas blod till Metallicas Harvester Of Sorrow.

Men det kan man väl göra i SA...? :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle va kul om dom kunde lägga in lite norskt dansband , vilket inte e helt omöjligt typ Ole Ivars eller nå ^_^ Sen skulle lite dragspelsmusik inte va helt fel , typ Calle Jularbo å sånt.. Även annat svenskt dansband tror ja finns me =)

Norsk danskband :mellow::o

Det är de mest egendomliga jag hört hittills.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...