Jump to content

Kommer det verkligen till PC?


Panimala
 Share

Recommended Posts

...och dyrare, eller? Låter inte som en billig affär IMO. (Ingen aning iofs, men för att utnyttja en bra processor krävs att allt annat är bra, och då kommer det kosta.) Sen är PS3 en mediamaskin som ersätter CD- och DVDspelare. Dessvärre inte DVDrecorders, men man kan ju inte begära allt. Det är dessutom smidigare än att ha en dator inkopplad till TV/Stereo på fest/till vardags.

GR hade en artikel i senaste numret om varför NGC floppade, och det var för att den (nästan) enbart hade Nintendotitlar. Tredjepartsspel som släpptes till flera format gjorde att man hellre köpte spelet till den bästa konsollen på marknaden just då (troligen alltså den man har hemma) och inte till GC. Spel som är exklusiva säljer bra, oavsett konsoll. Släpps det till multiformat, förlorar den "svagaste" konsollen. Om spel blir exklusiva till 360 säljer ju 360 såklart bättre. Likadant med PS3 eller Wii, men PC? PC-spelmakare tjänar inte lika mycket som konsollspelmakare eftersom de har kontrakt med respektive hårdvaruförsäljare.

Valve har inget kontrakt med AMD trots att de flesta PC-gamers kanske föredrar AMD. R* har däremot kontrakt med Sony och MSoft, vilket ger dem mer pengar än att bara släppa till PC.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 128
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Jag tror det blir fler månader än färre. R* verkar inte prioritera PC för tillfället, så min gissning är att det blir någon gång sommaren/hösten 2008.

Jag började fundera om Rockstar alls kommer att släppa fler GTA-spel till PC? Efter vad som hände med SA och Hot Coffee-modden så... :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

det står "nån månad" dvs några månader.

Kasta inte ur dig ohyfs om du inte läst ordentligt...

Knäppis. :)

"nån" betyder "någon", iallafall på svenska. :wub:

hur som helst så är jag 100% säker på ATT det kommer till pc.

Samma här.

Quattro: Tror att de kommer vara mycket försiktigare nu. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har alltid föredragit att spela på konsoll framför en TV med handkontroll.

Men nu kvittar det.

Har nu full HDTV, dator med sladdlös handkontroll, mus och tangentbord.

Så nu spelar det ingen roll, grafiken är ju en aningen finare på PCn tycker jag.

Så länge jag har stor bild, handkontroll och en soffa att ligga i.

Aldrig mer att jag sitter o kör såna här spel framför en data mer, möjligen FPS spel, men allt annat blir framför TVn.

Via PC eller konsoll kvittar, bara det är konsoll känsla.

Skönt det vore att kasta ut databordet, skärmen och datastolen och samla allt på en plats.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fördelerna är många med konsollen du vet att det kommer inte och lagga för att du har för lite ramminne i burken eller ett gammalt grafikkort som inte har sjuttielva pipelines och stödjer microsofts senaste Directx så jag köper det till konsoll.

Dessutom tyckte jag att SA kändes klumpigt när jag köpte det till pc för ett tag sen långsam mushastighet och det tog lika lång tid för mig och byta kläder i SA på PS2 och PC, tycker det kändes mer som en konvertering rakt av med mus och tangentbords stöd.

Det här är min personliga uppfattning och inget annat jag anser att var och en får ha sin egen åsikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fördelerna är många med konsollen du vet att det kommer inte och lagga för att du har för lite ramminne i burken eller ett gammalt grafikkort som inte har sjuttielva pipelines och stödjer microsofts senaste Directx så jag köper det till konsoll.

Dessutom tyckte jag att SA kändes klumpigt när jag köpte det till pc för ett tag sen långsam mushastighet och det tog lika lång tid för mig och byta kläder i SA på PS2 och PC, tycker det kändes mer som en konvertering rakt av med mus och tangentbords stöd.

Det här är min personliga uppfattning och inget annat jag anser att var och en får ha sin egen åsikt.

Du tänker precis som jag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...