Jump to content

GTA IV - Real Life


-NightHawk-
 Share

Recommended Posts

Det är väl off-topic att börja diskutera moderbolag och dotterbolag i en sån här tråd... :ph34r:

Jag tror han menar det här:

eQleBSDL5FaH.png

Det ska väl inte föreställe ett 'e', men det ser iaf ut som ett sånt ^_^

Varför skulle man inte kunna ha det? Det är ju ändrat till FlyUS, vilket är en förkortning av United Staes. Om det nu är menat som det, vill säga...

Eftersom antagligen nästan ingen i USA känner till FlyMe, så känns det väldigt långsökt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 116
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Skrivet (redigerad)
Det är väl off-topic att börja diskutera moderbolag och dotterbolag i en sån här tråd... (w00t)

Jag anser inte det, då ni snackar om bolag som kan vara flyUS. ^_^

Jag tror han menar det här:

eQleBSDL5FaH.png

Det ska väl inte föreställe ett 'e', men det ser iaf ut som ett sånt :ph34r:

Jaha. :ph34r:

Jag trodde det var en logotyp...

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
W00t! Found it! ^_^

NY-900-Brooklyn-ferry_lrg_866195_0.jpg

http://www.hermansgallery.com/images/NY-900-Brooklyn-ferry_lrg.jpg

Väry nice! Har undersökt och hittat namnet på den, Staten Island Ferry Terminal!

Ändringar:

  • "Liberty Ferry Terminal = ?" till "Liberty Ferry Terminal = Staten Island Ferry Terminal"

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en liten rolig, eller snarare underlig sak...

fW4AYfDmy53c.png

Edit: Det till vänster är alltså en modell av hur det nya WTC kommer se ut... Och det till höger är en byggnad, som har samma sorts tak. Snett, och whacko... Det är det jag menar, rätt scary tycker jag. :P

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anledningen till att jag lade det i Annat är för att jag påpekar själva företaget (om det nu är ett), inte själva byggnaden. :wub:

Offtopic var det väl inte. :(

Jag kan inte hitta e:et. :P

Varför skulle man skämta om bakterier? ^_^

Men ditt påstående kan faktist stämma! (w00t)

Jag tror (som Bobbo) att Logger är samma som från San Andreas. "Logger, the beer that brought the forests down".

Lager säger han nog inte, för att man hör en motorsåg i början, han sågar träd. Log = Stock.

Jag har tvivel på att Max Renda är Max Factor, de enda gemensamma grejjerna är väl "Max" och att det är smink.

Kom gärna med mer förslag!

Yepp, tror det samma.

-----

Förändringar:

  • "flyUS = ?" till "flyUS = FlyMe"
  • "Cola = CocaCola" till "Cola = Lidl Cola"

JAG VAR FATISKT FÖRE BOBBO OCH SÄGA DET DÄR MED LOGGER! :'(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

JAG VAR FATISKT FÖRE BOBBO OCH SÄGA DET DÄR MED LOGGER! :'(

Sorry! :'(

Lidl Cola?? :P

Don't think so, jefe.

Hehe, mest menat som skämt, men på förra sidan lade I lol in en bild på logotypen för lidls cola, och den var rätt lik. ^_^

Ändringar:

  • "Cola = Lidl Cola" till "Cola = Freeway Cola"
  • "Max Renda = ?" till "Max Renda = Max Factor"

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en del bilar att identifiera;

Chrysler 300 (kör omkring på gatorna).

Mazda RX8 (kör omkring på gatorna).

Mercedes SLK 240 (på planchen under Weapons X planchen, Heart stopper).

Ford Crown Victoria (Polisbilarna(PPV) och taxibilarna).

Kan också berätta att man tydligen kan röka, eller iallafall NPCs kan: enligt denna bilden (det är många som röker :P. Dessutom är alla poliser tjocka, riktigt tjocka, tror jag. Jag mixtrade lite med trailern och drog ner hastigheten på den så att man kunde granska dem flesta NPCs . Jag har dragit lite cirklar åt er på bilden.

Gult: Chrysler 300.

Blått: Mercedes SLK 230.

Rött: Rökare ^_^.

Grön: Tjock polis.

post-10153-1175471889_thumb.jpg

Polisen syns även två gånger till i trailern och även där är han tjock, kan uploada min lilla snutt till er om ni vill kolla själva...

Edit: Lyckades stanna rullen på ett ställe där polisen faktiskt ser feminin ut... ska se om jag kan hitta igen och Prnt Scrna!

Edit2: Nej, det var en mittbena. xD

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en liten rolig, eller snarare underlig sak...

fW4AYfDmy53c.png

Edit: Det till vänster är alltså en modell av hur det nya WTC kommer se ut... Och det till höger är en byggnad, som har samma sorts tak. Snett, och whacko... Det är det jag menar, rätt scary tycker jag. :P

Va? ^_^ Huset som är från GTA har ju en skuggning på, därpå det kan se lite "snett, och whacko". Och om det inte är en skuggning är det ju ändå inte samma struktur.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det där "nya" WTC blev aldrig av, inte någon av de många förslag som kom.

Lidl Colan och E Cola har liknande logos eftersom båda kopierat Coca Cola logon så nära de kan utan att bli stämda.

Logger och skogsavverkning är ganska uppenbart, men namnet hänvisar fortfarande till "Lager". "Logger" som i skogsavverkning kom naturligt från det.

Den tjocka polisen är ett exempel på att peds har olika kroppstyper, alltså att en del är ovanligt feta. Notera att han ser något onaturlig ut, som modellen egentligen inte skapats så men de scriptat om för att göra honom tjock, vilket kan betyda att man får flera storlekar av samma ped, precis som att samma ped har olika kläder. det kommer öka variationen av peds i spelet.

Sen tycker jag folk ska läsa igenom trådens alla inlägg och inte bara skriva vad de kommer på, när andra redan postat samma sak. That´s just my opinion.

Redigerad av JohnnyH87
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...