Jump to content

~~ Grand Theft Auto IV: Våra intryck~~


skribb
 Share

Recommended Posts

I början när tåget passerar , ser man långt i bakgrunden om man tittar noga en skylt där det står "Visit Vice City 300$"

Detta KAN tyda på att även Vice City ingår i spelet :mellow:

Vore fett kul om man kunde åka mellan liberty , vice å san andreas , alla städerna i ny skepnad :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 269
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Det värkar vara olikt tidigare GTA-spel. Tydligen som handlar GTA om en Ryss som kommer från (va, var ifrån?) för att starta ett nytt liv I Liberty City och lämna det förflutna bakom sig. Trailern är på något sätt seriöst upplagt, mer som The Getaway-stilen än GTA stilen. De kanske börjar lära sig. Hoppas på ett seriöst och moget spelande.

w0rd.

Men sen kan vi spekulera i hur moget och seriöst spelet är när man kan döda hundratals människor på manhattan för att sedan bara ta en bil och åka in i "pay and spray" för att sedan leva som om ingenting hade hänt.

Däremot hoppas jag storyn är väldigt seriös och mogen :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

w0rd.

Men sen kan vi spekulera i hur moget och seriöst spelet är när man kan döda hundratals människor på manhattan för att sedan bara ta en bil och åka in i "pay and spray" för att sedan leva som om ingenting hade hänt.

Däremot hoppas jag storyn är väldigt seriös och mogen :mellow:

Om det nu är så. Det är en helt ny gen. Jag tror mycket kommer att förändras. Och det där med att allt har konsekvenser har I tidigare spel varit ett bra argument mot Mr. Thompson. Om Rockstar Games har blandat och The Getaway & GTA kommer spelet att bli en ännu större succé. GTA har oftast kritiserats p.g.a oseriösa upplägg, men TGW har fått tagit åt sig ära för ett seriöst och moget spel. Blandar man dessa får man något fantastiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men sen kan vi spekulera i hur moget och seriöst spelet är när man kan döda hundratals människor på manhattan för att sedan bara ta en bil och åka in i "pay and spray" för att sedan leva som om ingenting hade hänt.

Pay n spray kanske är borttaget för något mer realistiskt, vem vet :mellow:

Edit: Nu har jag sett trailern 14 ggr :P

Redigerad av Ice Cube
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det nu är så. Det är en helt ny gen. Jag tror mycket kommer att förändras. Och det där med att allt har konsekvenser har I tidigare spel varit ett bra argument mot Mr. Thompson. Om Rockstar Games har blandat och The Getaway & GTA kommer spelet att bli en ännu större succé. GTA har oftast kritiserats p.g.a oseriösa upplägg, men TGW har fått tagit åt sig ära för ett seriöst och moget spel. Blandar man dessa får man något fantastiskt.

Där sa du någonting väldigt bra :mellow:

-------

Hur kan man bli så besatt av en 1 minuts-video ? :P

Har sett den 30 ggr nu.

@icecube: Om dom har tagit bort "pay and spray", hur ska man då bli av med snuten :'(

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man skulle kunna köra in i gränder (Gone in 60 seconds) och därmed skaka av sig ett par stjärnor (om dom nu kommer fortsätta med stjärnor).

Eller som i Saints Row där man kan köra från polisen och på så vis bli av med stjärnor. (Nu har ju visseligen SR de fjatiga biktgrejorna med)

Men Pay'n Spray kommer inte försvinna. Det har ju faktiskt en förankring i verkligheten.

Ni ska nog inte vänta er ett för seriöst spel bara för att trailern inte hade så mycket humor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The Getaway fick ju skitmycket dålig kritik för att det var för seriöst och att det saknade humorn och lättheten som GTA hade, var för brutalt och fick riktigt låga betyg pga det.

Innan The Getaway (1) kom ut så tvivlade många på det och många såg det som ''Äsch, ännu en ny GTA-kopia'', men när det kom ut så tog det gamers med överaskning; Det var ett seriöst spel och var långt ifrån GTA-liknande. The Getaway har lyckats bra och det har fått ett bra betyg och det är inte sant att det har fått SKITMYCKET dålig kritik (tar vi bort 10-åringarna som spelar så har det fått nnu mindre). Att blanda in något seriöst I GTA skulle aldrig skada. San Andreas är rent av löjligt då man ska ta över områden och döda hundratals fiender som springer mot dig som hundar.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är läskigt. Det känns skrämmande. Kommer säkert bl ett bra spel men inget "GTA".

Inget GTA? Dumheter! Det är EXAKT så här GTA ska se ut. Det känns som att de äntligen har lyckats återskapa känslan i originalspelet och det är DET (GTA1) som ska stå modell för hur ett GTA-spel ska se ut och inte nåt satans VC eller SA!

Back to the roots!

Sedan hoppas jag att de har tagit bort allt The Sims-larv med kläder, mat, tatueringar, gym osv.

Som någon tidigare sa i en annan tråd så kanske Rockstar söker göra om eller snarare fräscha upp GTA-världen genom att släppa nya spel - alltså en ny "trea" (GTA 4), ett nytt VC och ett nytt SA, där städerna och storyn och så vidare är nytt och/eller omgjort. Lite billigt kanske, men det är också en form av fan service, så det är lugnt för min del om det skulle vara så :P

Yay. Och sen blir det GTAV-trilogi med samma städer och ny grafikmotor och sen GTAVI-trilogi osv. osv. LC>VC>SA>LC>VC>SA>LC>VC>SA.. .. Woohooo! :mellow:

Tror nog det blir en enda stor stad.

Hoppas det.

Börjar allvarligt tröttna på folk som tycker att det inte ser "GTA" ut. vill ni gå tillbaka till ful grafik? Ärligt?

Det här är nästa steg i Grand Theft Autos evolution.

Ful grafik? Dra mig baklänges på en pimpad Daihatsu. Ful grafik (om nåt sånt öht existerar) har aldrig funnits i GTA! Grafiken har måhända varit något föråldrad - men aldrig ful.

Redigerad av Umberto
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt/mina intryck är bara positivt.

Jag höll på att kissa på mig av grafiken, som ändå inte är ett måste för mig men det var helt underbart att se. Staden var perfekt, och den gamla humorn och GTA-känslan finns definivitvt kvar.

Jag var nöjd med GTA SA, jag är inte alltför kräsen och om man bara tänker vilka möjligheter detta spelet har.. Gah! :unsure:

Folk här på gtasajten förespråkar i de flesta fall en stenhård Tommy Vercetti som idealet för en karaktär, och gnäller på "den mesiga C-J". Den här ryssen (?) verkar ha lite mer djup än båda de karaktärerna och jag blev förälskad direkt :P

Det enda jobbiga är att jag antingen måste skaffa ny dator eller ett PS3/Xbox 360 och en HD-TV :mellow: Men är det värt.. Längtar ihjäl mig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...