Jump to content

Heroes


Panimala
 Share

Recommended Posts

fjcwyg8kd8.jpg

Lost, 24 och Prison Break-trådar finns redan, men jag tycker Heroes förtjänar en också.

Mr. Dumbom tipsade mig om serien för ett tag sen, så jag kollade på 2 avsnitt, redan efter det första fastnade jag direkt. ^_^

Heroes handlar om ett gäng normala människor, men som sedan upptäcker att de har förmågor, som ingen annan har. Varje tavla målaren Isaac Mendez tecknar eller målar en tavla, slår den in inom en snar framtid. En polis märker att han kan läsa andra mäniskors tankar, och japanen Hiro Nakamura upptäcker hans förmåga att teleportera sig.

Vissa grejer låter kanske lite löjligt när man läser det här, men serien är stört äg och rekommenderas! (w00t)

fqz953kr2c.jpg

Ando Masahashi och Hiro Nakamura.

2hp1m2d7ei.jpg

Isaac målar en solförmörkelse medans han är drogpåverkad. Dagar senare sker en solförmörkelse.

EDIT: La till lite bilder för att ge det hela ett lite mäktigare intryck. :P

Redigerad av Panimala
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 323
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Måste hålla med, riktigt fin serie. Kan låta som att den inte har riktigt potential, men om man bara ger den några avsnitt fastnar man.

Följer med i USAs tempo, och kan väl säga att det kan bli lite "Lost-varning" på det, att de drar ut på det för mycket. Känns som det var evigheter sen det var två veckor kvar till bomben skulle slå ner, och det verkar inte aktuellt än på något avsnitt iaf. Men ännu är det inget problem, för som det är nu tycker jag tempot är fint.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja serien är förjävla bra. Bäst är ju Hiro! Älskar att han är så jävla glad hela tiden, oavsett vad som händer.

Det var en riktigt skön känsla att se på serien när det hade släppts 17 avsnitt och bara plöja igenom dom. Jobbigt att behöva vänta på dom nu som med Lost, men men.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har sett reklam för denna på Canal + den senaste tiden, och det verkar faktiskt bra. :mellow: Har dock inte sett något avsnitt än, men jag tänker göra det.

Gör det. Serien är fan bättre än Prison Break och Lost enligt mig.

BTW, innan spoilervarning, säg vilket avsnitt det är ifrån, eftersom serien är ny på forumet, eller vad man ska säga, så är det bekvämt om man ser vilket avsnitt spoilern kommer ifrån.

E03:

"My name is Hiro Nakamura and I'm from the future."

:D Fan vad häftigt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vissa problem följer med den naturalism jag på sistone anammat. Sådana problem som att serier som Heroes och Medium känns lite för overkliga (läs ologiska) för att jag seriöst ska kunna följa dem. Men jag tror jag ska göra ett försök då jag diggar X-Men-receptet rätt hårt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det va konstigt att det inte va nån som kollade på Heroes mer än mig, men eftersom en topic aldrig kom så antog jag att så var fallet.

Har själv följt serien sen den startade, och gillar verkligen konceptet. Sen är ju allas vår Cheerleader inget som går för hackor. Värt att kolla på serien bara för hon är med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det va konstigt att det inte va nån som kollade på Heroes mer än mig, men eftersom en topic aldrig kom så antog jag att så var fallet.

Har själv följt serien sen den startade, och gillar verkligen konceptet. Sen är ju allas vår Cheerleader inget som går för hackor. Värt att kolla på serien bara för hon är med.

Var först när jag såg henne på bild som jag bestämde mig för att ge serien ett försök.

En kompis snackade en del om serien men kände att jag inte ville börja följa ännu en serie, när jag såg en bild på Claire i snygga tjejer-topicen här på gtasajten bestämde jag mig för att ge serien ett försök och det är inget jag ångra kan jag säga :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Heroes äger totalt. Är på avsnitt 13 nu tror jag ..

E03:

\"My name is Hiro Nakamura and I\'m from the future.\" Fan vad häftigt!

Sket nästan på mig när jag såg det, så jävla bra scen.

Bäst i nästa avsnitt:

- He said you came from the future.. and you had a sword!

- A sword...? YATTAI! I HAD A SWORD!

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...