Jump to content

Livevideos


Jacker
 Share

Recommended Posts

Sökte på ämnet, men eftersom jag startar den här tråden kan jag säga att det inte gav några resultat. Straffknulla mig om jag missade nåt...

REGEL FÖR ATT HÅLLA ORDNING PÅ TRÅDEN:

Spamma inte länkar, skriv artisternas/bandens namn och vilken låt det är. Gärna med en kommentar.

Redigerad av Jacker
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 275
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

BRA JÄVLA TRÅD!

Kaiser Chiefs - I Predict a Riot - Från Glastonbury -05. Det har blivit något av ett klassiskt Kaiser Chiefs ögonblick när Ricky Wilson ska gå ut i publiken. Bra ös till en grymt bra låt. Det är Glastonbury.

Arctic Monkeys - When the Sun Goes Down - Från en av deras första konserter i Astoria, London. Lyssna på publikens allsång i början.

Redigerad av GTApimpfoolife
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger upp en kick-ass musikvideo från skivan Iowa, Slipknot - People=Shit. En av deras bästa låtar enligt mitt tycke.

När kommer även den bästa låten från deras skiva med samma namn som bandet själv, Slipknot - Wait And Bleed.

Wait and bleed är inte live :( bara live-video, fast låten är studio, lr orginalet, säger dem oxo i kommentarerna >_<

edit: fast låter fortfarande inte som den studio-låten jag hade förr :P

Redigerad av Xemtoth
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pink Floyd - Comfortably Numb (Live 8, 2005)

Gubbarna kan. Ganska mysigt när Roger Water vinkar över David Gilmour i slutet också för gruppbilden.

Oasis - Champagne Supernova (Knebworth Park, 1996)

Inte särskilt bra framträdande men det är så förbannat stort, och så är ju John Squire med och lirar skiten ur de andra. Dock ur synk eller hur man säger.

Pulp - Common People (Glastonbury Festival, 1995)

"She just smiled and held my hand," efter den raden slår det gnistor om denna video.

Elastica - Car Song/Connection/Line Up (White Room, 1994)

Bortglömda sen länge, men jag gillar Elastica.

Michael Jackson - Jam (Bukarest, 1992)

YouTube segar som #%! så jag kan inte se den men jag tror att det är rätt. Fräs, även om MJ inte kan sjunga live särskilt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iggy Pop - The Passenger (Manchester 1977) - Akta denna diamant. Så underbart verklig, och oj vad han är påverkad. Även att han gick på allt under den tiden så är det här bättre än studioverisionen. Underbar! Hans goda vän David Bowie är också med och spelar i detta liveuppträdande.

Jimi Hendrix - Little Wing (Royal Albert Hall, 1969) - Underbar låt av Jimi, R.I.P! Hur han framförde sina otroligt bra texter är ett under. En artist som dog allt för tidigt!

The Rolling Stones - Get Off My Cloud (Live, 1965) 1967 2006 - Så vad säger man. Gubbarna rockar än, men för all del. Detta är min personliga favorit av The Stones, och oj oj oj vad underbara dom var under 60-talet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Iggy Pop - The Passenger (Manchester 1977) - Akta denna diamant. Så underbart verklig, och oj vad han är påverkad. Även att han gick på allt under den tiden så är det här bättre än studioverisionen. Underbar! Hans goda vän David Bowie är också med och spelar i detta liveuppträdande.

Aaa...Iggy är kung, men har nästintill lika borta när jag såg honom för ett par år sedan.

Prodigy - Firestartar, från Hultsfred 97, då dom var "inne", fan jag gillade den här låten när den kom.

Rage Against The Machine - Know Your Enemy, även den från Hultsfred 97, tror konserten började 03:00 eller nått sånt, fan och stå i mitten av det havet.

Suede - Beautiful Ones, Hultsfred 99, underbar.

Audioslave - Seven Nation Army, tycker dom gör lika bra som White Stripes, Cornells röst passar låten.

Dave Gahan - Depeche medley, älska hockeykörer.

Bob Hund - Ett Fall och en Lösning, Bob Hund är kanske sveriges bästa liveband punkt på det.

Bob Hund - Ska Du Hänga Med? Nä!

Jimi Hendrix - Voodoo Child, från Woodstock 69

Rolling Stones - Paint It Black, det här kickar ass gånger 4.

Red Hot Chili Peppers - Give It Away, ett klassiskt RHCP klipp, från Woodstock, dom spelar med enorma glödlampor på huvudet och Anthony är hög.

Red Hot Chili Peppers - Sir Psycho Sexy, ett annat klassiskt woodstock-klipp, dom spelade när delar av området stod i lågor..enligt rykten så var det Fred Durst från Limp Bizkit som startade allt. Och Flea spelade näck.

Foo Fighters - Best Of You, som sagt...älska hockeykörer

Foo Fighters - Everlong, Från samma spelning som klippet ovan, Hyde Park, halva låten solo, andra halvan röj med bandet.

Redigerad av Kiedis
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Lägger upp en kick-ass musikvideo från skivan Iowa, Slipknot - People=Shit. En av deras bästa låtar enligt mitt tycke.

När kommer även den bästa låten från deras skiva med samma namn som bandet själv, Slipknot - Wait And Bleed.

Wait and bleed äger :D

Guns n´ Roses - Welcome to the Jungle

Bra låt men varning för seg buffring och filmen är tagen med mobil (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Red Hot Chili Peppers - Give It Away, ett klassiskt RHCP klipp, från Woodstock, dom spelar med enorma glödlampor på huvudet och Anthony är hög.

Riktigt fett. Konserten '99 var också riktigt fet. Grymt basintro med Flea och när han viftar med ballen. Länk.

Red Hot Chili Peppers - Can't Stop Live @ Slane Castle. Riktigt fet, en av mina favorit låtar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo det har du fan rätt i ^_^

Ante, här har du the real shit :D

Tackar tackar :lol:

här har vi en lista från ett annat forum som jag är medlem på :P

Obs jag har inte hört alla låtar så jag kan nog inte kommentera på alla men på några -_-

Edit: kom på att det skulle vara live.. (w00t)

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...