Jump to content

Accessoarer


darkjak
 Share

Recommended Posts

  • 1 year later...

Alldeles för många av mina tjejkompisar har börjat bära hatt. Det är fan inte snyggt alltså.

M'lady.

Håller med dig om det. Tänkte först skriva att det finns vissa som det funkar på, men jag tror fan inte det när man tänker efter.

EDIT: Jag använder mig knappt (alls?) av accessoarer, vad är era favoriter?

Redigerad av Frenzy
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Samma här, bara klocka. Bär en automatisk Hamilton, närmare bestämt denna:

Gällande hatt har jag bara sett en passande sådan på länge. Det var två blonda, solbrända, väldigt härliga och somriga tjejer som var på väg ut med skärgårdsbåt till Fjäderholmarna. En av dem hade en vit hatt och det funkade faktiskt riktigt bra.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bär alltid ett halsband med ett krucifix på. Och jag bär alltid klocka. Ofta bär jag hatt, och lika ofta bär jag ringar. Ibland bär jag även armband. Jag gillar accessoarer, men det är ett ansvar att bära upp det. En ful klocka är en ful klocka, en ful hatt är en ful hatt osv.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 year later...

Bilden är inte jättebra. Bytte stållänken på min gamla studentpresent-Certina mot ett läderband. Skulle köpt ett original, men det kostade 1200 spänn (!) så jag beställde ett dugligt och så gott som identiskt från alibaba för 120 spänn... Och det var nog tur, för jag är inte helt övertygad över färgkombinationen med den svarta urtavlan. Kanske köper ett svart läderband istället...

Har också precis fått hem en Seiko som jag beställde från Singapore för 1300 kronor. Minst halva priset mot vad den skulle kosta i Sverige, ifall man ens får tag på den. Blir troligen några hundringar till i moms och deklarationsavgifter. Sjuuuuuukt nöjd med den! Mycket klocka för pengarna.

IMG_20151001_184512.jpg

  • Gilla 3
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 months later...

 

Hittade ett gammalt, men nästan oanvänt, läderbälte från försvarsmakten i källaren. Ser ut ungefär såhär i färgen:

uniformstillbehor-ungerskt-laderbalte-16324-f1_1245084_0.jpg

 

Är det snyggt att ha i jeans? Jag har aldrig varit bra på det här med accessoarer...

 

Jag skulle nog inte ha det till jeans, däremot kanske det skulle vara hippt i "vanliga" byxor med lite mer avmattade färger.

 

Njaaaa... inte om han inte vill se ut som en cowboy. Men det är kanske bara så det ser ut i mtt huvud.

Okej, tack. Jag vill inte se ut som en cowboy.

 

 

Fuck you haters, började använda bältet för ett par år sedan och med en del svett, fett och tårar börjar det faktiskt arta sig i nyansen. Målet är att det ska se ut såhär i framtiden.2016-03-03_11.36.20.thumb.jpg.80f3881603

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

 

 

 

Fuck you haters, började använda bältet för ett par år sedan och med en del svett, fett och tårar börjar det faktiskt arta sig i nyansen. Målet är att det ska se ut såhär i framtiden.

Vi har min farfars brors likadana bälte från hans tid under andra världskriget, till Karlberg, till officersyrket!  Han har ingraverat det med namn och vilket år han steg till vilken grad, tror jag. Ska se om jag hittar det! Jäkligt snyggt, men det kommer aldrig bäras. 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 7 months later...
2015-10-02 at 11:35, Kebab skrev:

Har också precis fått hem en Seiko som jag beställde från Singapore för 1300 kronor. Minst halva priset mot vad den skulle kosta i Sverige, ifall man ens får tag på den. Blir troligen några hundringar till i moms och deklarationsavgifter. Sjuuuuuukt nöjd med den! Mycket klocka för pengarna.

IMG_20151001_184512.jpg

...hur nöjd man än är från början så är det enkelt att få blodad tand. Nästa klocka kommer bli en Steinhart Ocean One. Alla verkar ha olika uppfattningen kring den. Den är till 99 % plankad av en Rolex Submariner och det är främst det som entusiaster avskyr. Kvalitén ska tydligen vara omatchad för en klocka i 4000-kronorsklassen och det vore helt fel att se den som en fejk-Rolex. Eftersom jag själv har börjat avguda Rolex Submariner men inte kommer kunna köpa en på många år så känns det väldigt naturligt att köpa  denna. 

 

Googlad bild:

SteinhartOcean1BlackCeramic2L.jpg

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 months later...
2016-10-12 at 10:19, Kebab skrev:

...hur nöjd man än är från början så är det enkelt att få blodad tand. Nästa klocka kommer bli en Steinhart Ocean One.

 

 

Trodde jag ja! Min flickvän gav mig väldigt generöst en klocka i julklapp. Det är så att jag länge har pratat om att jag vill ha en sådan klocka som hon har fast större, så det bestämde hon sig för att köpa. Det visade sig dock att den inte finns i större (hon har tydligen herrmodellen) så hon spontanköpte en annan modell åt mig. Jag var emellertid helt tillåten att byta den mot en annan, vilket jag valde att göra...

Har precis beställt denna. Hoppas verkligen den är lika snygg i verkligheten som på den här bilden jag googlade fram!

srp703k11.jpg

 

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...