Jump to content

Accessoarer


darkjak
 Share

Recommended Posts

OK, ska vi dra in personpåhopp o sånt skit nu också?

Alla har accessoarer, oavsett om det är sånna här nitremmar runt handlederna, eller ett nyckelband med Sony-Ericsson loggor hängandes runt fickorna.

Jag förstår inte varför ni vill kalla mig för ett äckel därför att jag vill försvara mitt land, skaffa en hög utbildning och eventuellt få en bra chefsposition där ingen styr över mig.

Sverige är inte ditt land, du bara råkade födas här. Bara så du vet liksom.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sverige är inte ditt land, du bara råkade födas här. Bara så du vet liksom.

Jag bor här, jag pluggar här, jag betalar skatt här, jag drar nytta av detta landets olika bidragssystem, därav är det mitt land. Därav är det mitt ansvar. Och nej, faktum är att jag INTE är född här, utan i Polen.

Kan vi gå on topic nu?

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag bor här, jag pluggar här, jag betalar skatt här, jag drar nytta av detta landets olika bidragssystem, därav är det mitt land. Därav är det mitt ansvar. Och nej, faktum är att jag INTE är född här, utan i Polen.

Kan vi gå on topic nu?

Okej jag drog förhastade slutsatser här, det får du ursäkta. Men du bör sluta att tänka på plättar av jord och gräs ("nationer") som exklusiva klubbar som ogillar varandra. Tribalism är så jävla ute...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej jag drog förhastade slutsatser här, det får du ursäkta. Men du bör sluta att tänka på plättar av jord och gräs ("nationer") som exklusiva klubbar som ogillar varandra. Tribalism är så jävla ute...

Come to think about it är de flesta ismer som har med stolthet att göra jävligt ute, förutom narcissism, vilket har varit inne sedan början av nittiotalet.

PATRIOTISM OCH NATIONALISM FÖRSTÖÖÖR JORDEEEEN BAAHAHAHQAAAQAWHHGAGHASH avvecklaa försvaret, yay.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Come to think about it är de flesta ismer som har med stolthet att göra jävligt ute, förutom narcissism, vilket har varit inne sedan början av nittiotalet.

PATRIOTISM OCH NATIONALISM FÖRSTÖÖÖR JORDEEEEN BAAHAHAHQAAAQAWHHGAGHASH avvecklaa försvaret, yay.

Stolthet är ett ganska vrickat koncept egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Stolthet är idioti i förklädnad.

Lite som att människan är ett talande djur. ACCEPTERA ERA JÄKLA AS och lär er stava är vad jag vill få fram med det.

Ska vi acceptera "våra" as? Vilka är det? Ni, eller? Lär dig grammatik.

Sen säger jag återigen: GÅ ON TOPIC!

Dessutom undrar jag när jag har nämnt stolthet? Det jag har sagt är att jag känner ANSVAR. Någonting varje människa borde göra.

Och nej, ni svarar INTE i den här tråden, ni startar antingen en ny tråd, eller så PM:ar ni mig, för det här berör inte alls accessoarer!

Redigerad av darkjak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska vi acceptera "våra" as? Vilka är det? Ni, eller? Lär dig grammatik.

Sen säger jag återigen: GÅ ON TOPIC!

Dessutom undrar jag när jag har nämnt stolthet? Det jag har sagt är att jag känner ANSVAR. Någonting varje människa borde göra.

Och nej, ni svarar INTE i den här tråden, ni startar antingen en ny tråd, eller så PM:ar ni mig, för det här berör inte alls accessoarer!

Bättre. Men det är fortfarande inte ditt land.

----

Jag har som sagt ett fickur och under de perioderna när det inte är för kallt att ha uppkavlade skjortärmar har jag även ett läderarmband. Har också ett halsband i mocka på mig dygnet runt förutom när jag duschar. I halsbandet hänger ett upp-och-nedvänt kors samt ett människoben:

SMC6_th_963547_0.jpgmetatarsals_small_963547_1.jpg

Jag har även ett örhänge i vänstra örat och två i högra. Högra örat:

Vänstra örat (silver istället för blå):

12-S1412-3064-TIBL_135_963547_3.jpg

Ibland har jag även en kedja fäst i bältesöglorna (ni vet vad jag menar) som jag själv modiferat att inkludera en läderrem samt en klocka som ser ut som en nyckel

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag är lite av en smyckesnörd :whistling:

Har dagligen fyra halsband på mig, tre ringar (ska snart få en ny också) och en guldfärgad silverklocka :rolleyes:

Skulle köpa ett 18 karats guldkors med en 38cm lång kedja för bara 400:- också. Men det sket sig >_<

HOLY S**T!

Brukar själv ha halsband på mig ibland, i silver i och med att morsan e silversmed. Sen har jag en halvsnygg klocka jag har på mig alltid. Klockan är för övrigt en sak som utmärker mig. Jag var den enda på gymnasiet som hade klocka, en av få som hade i lumpen och återigen ensam om det i högskolan.

Förresten, skönt att vi kommit on topic nu...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...