Jump to content

Manga/Anime.


Maimstream
 Share

Recommended Posts

Mu.

Vad mer kan man säga? Det har funnits liknande trådar, men dom handlade nog mestadels endast om anime. Men här kan man snacka på om vad man både läser och ser på.

Själv så håller jag nu på att glo igenom en anime som heter Samurai Champloo som är en komedi/action-serie på runt 26-28 avsnitt. Vill ni veta handlingen så fråga mig, för just nu orkar jag inte skriva om den.

Ja, ni kan även snacka på själva då.

Nöff nöff (w00t):)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 511
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Till mesta dels ja, bara det att mangan kan innehålla fler saker än vad animen gör.

Jag har kollat färdigt på.

Samurai Champloo

Full Metal Alchemist

Ragnarok the animation

(har även kollat på flera men kommer inte på dom)

Jag kollar för tillfället på.

Gantz

Hellsing

Bleach

Get Backer's

.hack//sign

Serier som blivit nerlagda från min sida pga tappat intresse

Naruto

Edit:Update

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min bror har snackat om dom men jag har aldrig fattat vad dom handlar om. Vad är det för genre och handling igentligen?

Full Metal Panic! handlar om ett gäng militärer som ska skydda en flicka i en skola som kan se "speciella" saker (för att inte spoila för mycket).

Full Metal Alchemist handlar om 2 bröder, där den ena brodern har blivigt en "robot". typ.

Svårt att förklara utan att spoila hela skiten, men serierna har inget med varandra att göra, trots likheterna i namnen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När ni säger "Kollat klart på", är serien slut då?

Den enda jag kan säga att jag kollat på är Silver Fang, tyckte den var riktigt bra.

Kollat klart är när du kollat på alla avsnitt av serien, OVA's och liknande inkluderat.

man kan ha sett en serie dock, typ 1 avsnitt.

T: Måste verkligen tipsa om "Love Hina". Bästa animen jag sätt, och den är så klockrent på alla sätt. Ett måste för alla som gillar Harem/Ecchi animes.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Full Metal Alchemist handlar om 2 bröder, där den ena brodern har blivigt en "robot". typ.

Total ripp från Anidb

In this world, there exist people with special abilities to manipulate objects and transform those objects into other objects. These people are known as alchemist. However, this manipulation process does not come without cost, as the basic alchemy rules stated that something with equivalent cost is needed to perform the manipulation.

The main character is a famous alchemist named Edward Elric, who loses his little brother Alphonse in an accident. Edward manages to contain his brother`s soul in a large piece of armor suit. But by doing so Edward loses his arm and leg, so now they are on a journey to regain their original bodies.(from AnimeNFO).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Total ripp från Anidb

In this world, there exist people with special abilities to manipulate objects and transform those objects into other objects. These people are known as alchemist. However, this manipulation process does not come without cost, as the basic alchemy rules stated that something with equivalent cost is needed to perform the manipulation.

The main character is a famous alchemist named Edward Elric, who loses his little brother Alphonse in an accident. Edward manages to contain his brother`s soul in a large piece of armor suit. But by doing so Edward loses his arm and leg, so now they are on a journey to regain their original bodies.(from AnimeNFO).

Precis som jag sa. Varför dra ut på det hela? Roligare om man ser det.

@Matteus: Alla mina har vart subbade från början.

Fråga; Japanska med Engelsk Sub vs. Engelsk Dub? Vilket gillar ni mest.

Själv håller jag mig enbart till Japanska med Engelsk Sub, då jag tycker allt blir så dåligt när det är dubbat.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...