Jump to content
Ante_freeman

Träningstråden

Recommended Posts

Känns som att prata med en vägg här. Hur går det för er @Kebab och @Siana?

Kände mig halvgrov på gymet idag. Kombinerar i nuläget både knäböj kalinka, bänkpress boogie och marklyft mambo. Totalt sex dagar i veckan.2F09F908-590F-45A4-8E94-178FB9A5F3AB.thumb.jpeg.90860a1d5930cd2745da840858f03875.jpeg

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
2020-01-18 at 17:38, antepanteboy skrev:

Kände mig halvgrov på gymet idag. Kombinerar i nuläget både knäböj kalinka, bänkpress boogie och marklyft mambo. Totalt sex dagar i veckan.

Gymmar knappt alls sedan några år tillbaka! Men min gamla gymkamrat har börjat gå igen nu och han gör ett bra jobb på att försöka tjata med mig! Men även om jag kommer igång kommer nog fokus vara ett eller två allsidiga pass i veckan - känner att jag nu för tiden mycket hellre vill vara ute i friska luften och motionera än att lägga min tid inne på ett svettigt gym.

Du och din kropp verkar ha gjort en jävla resa, ser stabilt ut! :D

Redigerad av Kebab

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
2020-01-18 at 17:38, antepanteboy skrev:

Kände mig halvgrov på gymet idag. Kombinerar i nuläget både knäböj kalinka, bänkpress boogie och marklyft mambo. Totalt sex dagar i veckan.

Kul att det går så bra för dig! Jag fick nyligen ett nytt gymkort då jag passerade sju år som medlem och jag kör fortfarande på, går väl runt 4-5 dagar i veckan oftast. Jag är relativt stark just nu, fast inte överdrivet stor då jag försöker hålla mig på hyfsat lågt kroppsfett. Jättestolt över din framgång! 

• Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Klagade till min far på att jag knappt vuxit nåt på två år, men vid en närmare inspektion har det ändå hänt lite. Rätt fet i nuläget, men väldigt stark.

2017 - 2020. 

6C9D5851-D0F3-4824-BEC1-1964B4973332.thumb.jpeg.132d2aca27e8ceee913ac360b9660119.jpeg

• Tack! 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Jag tänker inte säga att ni är bögar för att ni tränar, det tänker jag inte säga.

Jag föredar att vara positiv och, i den mån jag kan, företräda Brudarna.

De älskar er, när ni är vältränade! Så träna på!

Allt för B*!

(För mig står B för Bajen, men för er ska det står för Brudarna)

Låt stå, på lärar-maner!

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
2020-09-21 at 13:50, antepanteboy skrev:

195kg marklyft drogs upp i fredags! Formen var fruktansvärd, men upp kom den. Känns gött att 200-ingen ligger så nära nu! 

Nice! Jag kan inte släppa att jag aldrig blev särskilt bra på marklyft när jag var som bäst tränad och därmed aldrig kunde testa 1-rep max. Hur noggrann och försiktig jag än var så fick jag ont i ländryggen. <_<

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
33 minuter sedan, gta_johan skrev:

Hur länge kan man träna med nybörjarschemat innan det är dags att avancera? 2-3 månader? 

Offtopic: Kul att se dig här igen! Jag visste väl att det var ett tag sen :)

On topic: Själv har jag ingen aning, men känner man att man klarar av det man tränar och att man skulle vilja ha mer är det väl fullt möjligt att öka på? Så länge man inte gör dramatiska byten på en gång och riskerar skada är det väl okej.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor
en timme sedan, gta_johan skrev:

Hur länge kan man träna med nybörjarschemat innan det är dags att avancera? 2-3 månader? 

Det beror helt på hur pass väl du känner att du behärskar grundövningarna. Känner du att formen är okej och att du kan hantera stången och vikterna på ett bra sätt så tycker jag att du kan avancera. Jag rekommenderar att du kör vidare med ett 5x5 schema innan du avancerar ännu ett steg. Efter 5x5 tycker jag att ett upper/lower -4ggr/vecka eller PPL 3-6ggr/vecka passar bra, såvida du inte vill finslipa nåt av dina lyft, då finns det anpassade scheman att tillgå.

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor