Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Ben, de har kört hyffsat mycket benträning genom åren, men cykelsäsongen hade varit lite vek när fotot togs. Har tydligare lårkonturer nu.

Arm...suck...jag har aldrig haft mycket till armar eller axlar, mitt främsta träningsområde när jag ska bygga (har aldrig tränat på gym i hela mitt liv, bara kropssvikter).

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Brukar jogga var annan dag på ett spår här i närheten som är lite över 3km. För övrigt brukar jag göra sit-ups,armhävningar,squatjumps, och olika balansövningar. Gör runt 20 armhävningar 70 sit-ups. Tar Tränar också andra övningar för ökad uthålighet (speciellt i armar) Brukar även ta mig friheten att stretcha/mjuka upp armar,ben,nacke,händer,fötter,fingrar, och tår.

EDIT: Ligger efter i träningen eftersom det blev för mycket I sommar. För lite styrketräning och för mycket Parkour.

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ben, de har kört hyffsat mycket benträning genom åren, men cykelsäsongen hade varit lite vek när fotot togs. Har tydligare lårkonturer nu.

Sådär ser mina lår ut, och jag har aldrig gått in seriöst för träning än >_< .

Men det sätts igång direkt efter jullovet med tre träningar i veckan (laget), två fyspass i veckan(laget) och träning i gymmet här hemma minst en gång om dagen(ensam).

Pappa är ganska biffig så han ska träna mig här hemma så jag tränar rätt -_-

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra träning för magen. som faktiskt känns nästan på direkten, är att skriva bokstäver med benen.

Lägg dig på rygg, och sträck upp benen i luften. Tänk på att benen ska sitta ihop hela tiden, och dom måste vara helt raka, sen är det bara att börja skriva alfabetet med benen !

På gympan brukar vi "bara" räkna från 0-9 och det tycker jag är ganska jobbigt på slutet. Orkar du hela alfabetet, det ska jag prova imorgon >_<...nu, sovdags.

Redigerad av Qouad
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm..kay? :)

75. Ska testa 80 snart känner jag. :)

Hur mycket ja tar i benkpress vet ja inte men jag kör med 30 kg 4 set a 8 rep

Räknar man utan eller med stången? :D

Jag tog iallfall 30kg (+ stång om det är så man räknar) runt 8ggr på höst-terminen i 7an så jag kanske tar lite mer nu :)

Edit: Nu har jag kört Enduro i 2-3 timmar och är lagomt mör i armarna (så jeffla stenigt där) och undrar om ni tkr jag ska vila 2dar eller om jag ska börja träna igen imorn?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur många gånger tar du 75 då?

1.. :)

Men om jag får vila mellan varje så kan jag nog göra 2-3 iallafall. :)

Räknar man utan eller med stången? :)

Med stången såklart. Så själv kör jag alltså 45kg + stången(30kg)

Och det är kanske inte så mycket, men jag är stolt iallafall. Innan jag började träna så var jag typ svagast i klassen. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1.. :)

Men om jag får vila mellan varje så kan jag nog göra 2-3 iallafall. :)

Med stången såklart. Så själv kör jag alltså 45kg + stången(30kg)

Och det är kanske inte så mycket, men jag är stolt iallafall. Innan jag började träna så var jag typ svagast i klassen. :D

OMG :) då tar jag 50 (tror våran stång i skolan väger 20 bara)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Edit: Nu har jag kört Enduro i 2-3 timmar och är lagomt mör i armarna (så jeffla stenigt där) och undrar om ni tkr jag ska vila 2dar eller om jag ska börja träna igen imorn?

Eftersom man ska vila en muskegrupp uppåt 24 timmar när man "tränat" den, så tycker jag att du ska vila.

Kör ben, mage eller liknande istället för armar imorgon om du ska träna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...