Jump to content

Träningstråden


Ante_freeman
 Share

Recommended Posts

Efter som många ska börja träna tyckte jag att det var bra med en tränings tråd, har ni några tips o tekniker ni vill dela med er? Själv har jag kört 50armhävningar per dag den här månaden men ska vila idag då "Explosiv Anka" sa att det var overkill.

Jag har tänkt börja träna magmusklerna och undra om ni har nå tips på vad man ska göra för att få nån form av tvättbräda?

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter som många ska börja träna tyckte jag att det var bra med en tränings tråd, har ni några tips o tekniker ni vill dela med er? Själv har jag kört 50armhävningar per dag den här månaden men ska vila idag då "Explosiv Anka" sa att det var overkill.

Jag har tänkt börja träna magmusklerna och undra om ni har nå tips på vad man ska göra för att få nån form av tvättbräda?

Sit-ups är det enklaste om du inte vill gå till något gym. Har dock hört/läst, vet ej om detta stämmer, att situps framhäver musklerna av samma anledning som att tillexempel gå ut och springa, alltså att du bränner fett. för att göra de större ska det till extra vikt.

Jag har inga rutor själv direkt men att springa, vilket jag gör en del med tanke på att jag tränar fotboll 3-4ggr/vecka, hjälper även om du vill få lite snyggare mage.

Hoppas det hjälpte lite ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det stämmer att musklerna bör vila, man ska vila upp sig. Tänk även på att träna magen varierat med många olika övningar, vanliga sit-ups, sit-ups med armbågen mot varannat knä, ligga på rygg och korsa fötterna över och under varandra osv.

Glöm inte att allmänt bränna fett genom att gå ut och jogga 5 km tre gånger i veckan eller liknande, detta beror ju på hur du vill bygga såklart.

Vill du ha discobyggning (som jag, buuuhuu :'( ) bör du vara ganska så smal och ytterst lite underhudsfett, om du vill mer ha den här biffiga looken behövs mycket mat och träning på gym, man behöver mer massa helt enkelt.

Glöm inte att träna resten av kroppens muskler, det är viktigt! Annars ser det konstigt ut som jag, men det beror på att man i min sport som jag tränar på elitnivå endast tränar mage och hela ben i princip.

Min fula "discobyggning" ^_^:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vila varje muskelgrupp minst 24h mellan varje pass.

Vill du träna varje dag, träna olika muskelgrupper olika dagar.

Drick mycket vatten, innan, under och efter träningspass.

Ät nån timme innan och direkt efteråt.

Håller med Slew. "knivskarpa" muskler på magen är skitsnyggt, OM resten av kroppen matchar.

50 armhävningar per dag är det ingen mening med. Musklerna byggs inte under träningspasset, ett vanligt missförstånd. Musklerna byggs när man äter och vilar sig efter ett hårt pass. Därför är det så viktigt att inte träna samma muskel varje dag.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter som många ska börja träna tyckte jag att det var bra med en tränings tråd, har ni några tips o tekniker ni vill dela med er? Själv har jag kört 50armhävningar per dag den här månaden men ska vila idag då "Explosiv Anka" sa att det var overkill.

Jag har tänkt börja träna magmusklerna och undra om ni har nå tips på vad man ska göra för att få nån form av tvättbräda?

Om du tänker börja på gym, och vill ha maximal utdelning och återhämta musklerna snabbt efter ett träningspass, då du brytit ned dom, så tipsar jag dig om att köpa kosttillskott. Det är inget doping eller något sånt skit, utan man kan säga att det är "mat i pulver form." :D Det gör att du får tillbaka rätt mängd kolhydrater och andra proteiner som musklerna behöver för att återhämta sig efter ett träningspass. DOCK, så läre du ändå äta ett rejält mål mat efter att du tränat. Efter att du ätit kosttillskottet.

Bra mat att äta efter träning är t.e.x kött, potatis, ägg och liknande saker som innehåller mycket kolhydrater och andra viktiga ämnen för musklernas återupphämtning.

Självklart så är kosttillskott inget måste, men det hjälper dig få tydligare resultat snabbare. :lol:

Det finns många bra magövningar. En som är jäkligt effektiv är då du hänger dig i en stång med armarna, i någon stång ganska högt upp, så att du inte nuddar backen med fötterna helst, sedan så lyfter du upp benen rätt framför din mage, medans du håller i dig med armarna. Och det är viktigt att du lyfter benen rakt, du ska inte böja dom någonting.

Kan försöka visa på en halvtaskig bild jag gjorde... ^_^

post-10629-1167416488_thumb.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kosttillskott är bra om man ska bygga muskler seriöst. Alltså med bulkning och deffning, vilket innebär att du först äter mycket mer än vad du gör av med, vilket ger musklerna maximalt med näring, men du blir även fetare. För att sen sätta igång att deffa, äta mindre än vad du gör av med samtidigt som du fortsätter träna, för att förbränna allt onödigt fett, och så har du en snygg muskulös kropp efter ett tag. Och sen är det bara sätta igång att bulka igen.

Men det är som sagt bara om man tränar med seriös muskelbyggnad som mål.

Har du (som jag antar de flesta här som tränar/ska börja har) som mål att få snyggare kropp till stranden 07 så är det onödigt med kosttillskott, dyrt är det också. Se bara till att du får i dig rätt mat, och äter direkt efter träning så får du en gullig strandkropp.

(med du menar jag läsaren, inte nån speciell person).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har själv börjat träna på gym sedan några veckor tillbaka. Tränar dock bara två gånger i veckan och då tränar jag på ungefär samma sätt. En hel del bänkpress, hantlar och magmuskler. Värmer först upp med några minuter på löpbandet, alternativt på cykeln. Vilar upp mig lite från bänkpressen och de med att köra lite ben och rumpa.

Jag har en del 'massa' att träna med om man säger så, så jag har en viss potential att få hyfsat biffiga muskler. Har en kompis i klassen som tränar 5 gånger i veckan men han var spinkig tidigare så han ser man inga direkta resultat på. Visst är han mer välbyggd en innan men han är inte 'biffig' så att säga.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tihi, tyvärr Kalle. Tränar just nu på Borgholms Badhus, fick bl.a. ett 10-gångs kort där i julklapp. Har dock funderat på att börja i Kalmar när skolan börjar igen efter lovet. Har dock problem med bussar då jag måste hem senast 17.00, så länge ingen hämtar mig i Borgholm d.v.s. Men har du något bra tips på ett fint gym i Kalmar isåfall?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har du (som jag antar de flesta här som tränar/ska börja har) som mål att få snyggare kropp till stranden 07 så är det onödigt med kosttillskott, dyrt är det också. Se bara till att du får i dig rätt mat, och äter direkt efter träning så får du en gullig strandkropp.

(med du menar jag läsaren, inte nån speciell person).

You got that right :lol:

@Eudoros: Är det inte rätt mkt kolhydrater i pasta :D ?

Ska väl gå ut o träna nåt annat än armarna nu, hej då gubbar ^_^

Edit: Är Natilus en kedja för det finns även i lilla Ludvika :lol:

Redigerad av Ante_freeman
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, det tål att tänkas på. Du vet inte hur mycket ett gymkort kan kosta på de ställena? I Borgholm kostar det t.ex. ~2.200 för ett helårs kort för studenter, 600kr för 10-gångs kort och 70kr för en gång.

Friskis, studentpris:

År: 1420 kr

Termin: 710kr.

Nautilus, studentpris:

År: 2650 kr

Halvår: 1900

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

@Eudoros: Är det inte rätt mkt kolhydrater i pasta :lol: ?

Även proteiner och liknande som är bra att käka innan man tränar. :D

Ja, det tål att tänkas på. Du vet inte hur mycket ett gymkort kan kosta på de ställena? I Borgholm kostar det t.ex. ~2.200 för ett helårs kort för studenter, 600kr för 10-gångs kort och 70kr för en gång.

Shit. :lol: Ett årskort för studenter här hemma går på 650 kr. :D

Och per gång 20-30... Fast, skulle gissa på att gymmet du är på är aningen större. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Shit. :lol: Ett årskort för studenter här hemma går på 650 kr. :D

Och per gång 20-30... Fast, skulle gissa på att gymmet du är på är aningen större. ^_^

Skulle inte vilja kalla det stort, men visst. Det finns löpband, cyklar, bänkpress och hantlar i alla möjliga storlekar och lite olika maskiner för mage/rygg. Bad ingår i priset också kan väl vara värt att nämna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

50 armhävningar om dagen?!? :D Har du verkligen rak rygg och allt sånt då? Eller har du knäna i? ( ^_^ )

Själv började jag (som en och annan kanske vet) med träningen någon månad in på den här terminen. På grund av att jag innan dess aldrig hade tränat något så märks det nu redan efter några månader en enorm skillnad! När jag har tränat upp mina magmuskler med så kanske man skulle bjuda på en före-efter -bild.. :D

Nåja. den snabba förändringen av kroppsformen har gjort att jag verkligen tycker det här är svinkul. Det är så man ser fram emot nästa träningspass. :lol:

Betalar förövrigt 3,5 lök om året.. och ändå så har våran skola fixat till rabatterat pris.. :lol:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skulle inte vilja kalla det stort, men visst. Det finns löpband, cyklar, bänkpress och hantlar i alla möjliga storlekar och lite olika maskiner för mage/rygg. Bad ingår i priset också kan väl vara värt att nämna.

Okey, ungefärt lika som vi har då ändå, förutom det där med badet. :D

När jag har tränat upp mina magmuskler med så kanske man skulle bjuda på en före-efter -bild.. ^_^

Ja! dancing_817245_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...