Jump to content

Böcker


Frenzy
 Share

Recommended Posts

Böcker.

Yesch, vad läser ni just nu? Vad är er favoritbok? Vilken bok vill/kommer ni läsa? Vilken är den senaste boken du läste?

Just nu läser jag ingen bok. Favoritboken har jag ingen direkt. :rolleyes: Nästa boken jag kommer läsa är Nietzsches Den Glada Vetenskapen ( The Gay Science ). Boken jag läste senast var The Satanic Bible av Anton Szandor LaVey.

Redigerad av Frenzy
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läser inte någon bok för tillfället. De senaste vart nog i somras när jag var jäkligt tänd på Stephen King. Hann läsa Salem's lot, Lida och halva Pestens tid. Eller nej förresten, den senaste var en deckare som heter Skuggspel som jag enbart läste i skolan. Min favoritbok är förmodligen När lammen tystnar, kan inte minnas att jag läst något bättre. Hm, för övrigt så diggade jag Harry Potter stenhårt när jag var yngre.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad läser ni just nu? Jag läser ingen bok just nu

Vad är er favoritbok? Ingen bok men en trilogi, Eragon. Sedan gillar jag skarpt Artemis Fowl-böckerna

Vilken bok vill/kommer ni läsa? Den tredje boken i Eragon, den kommer hösten -07

Vilken är den senaste boken du läste? Den andra boken i Eragon-trilogin Den Äldste

Redigerad av x_simpa_x
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En bok som jag starkt rekomenderar är Det händer inte mig

Den handlar om två Tjejer i 15 års åldern som så smått börjar med knark och sedan börjar med tyngre grejer.

9,5\10 Sjukt bra och skildrar verkeligheten mycket bra :rolleyes:

Läs den!

Självbiografi?

En av de bästa böckerna jag har läst är Gömda av Liza Marklund.

Den senaste boken jag läste var Ego girl av Carolina Gynning. Den får 5/10 i betyg.

Mkt lättläst bok, självbiografi. Fast absolut ingen bok man fastnar för.

Det är nog ingen direkt genre jag fastnar för. Jag kan väl säga att jag väljer böcker, efter vad jag väljer för film. Kör på vilket humör jag är på, eller i vilken livssituation jag befinner mig i.

Bland ungdomsböckerna tycker jag att Smitvarning var rätt ok (var iof flera år sen jag läste den men iaf), det var en bok man fastnade ör. Spännande, och säkert en typisk tonårstjejbok.

Just nu håller jag på och läser The horsewhisperer.

Redigerad av The_go
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självbiografi?

En av de bästa böckerna jag har läst är Gömda av Liza Marklund.

Den senaste boken jag läste var Ego girl av Carolina Gynning. Den får 5/10 i betyg.

Mkt lättläst bok, självbiografi. Fast absolut ingen bok man fastnar för.

Det är nog ingen direkt genre jag fastnar för. Jag kan väl säga att jag väljer böcker, efter vad jag väljer för film. Kör på vilket humör jag är på, eller i vilken livssituation jag befinner mig i.

Bland ungdomsböckerna tycker jag att Smitvarning var rätt ok (var iof flera år sen jag läste den men iaf), det var en bok man fastnade ör. Spännande, och säkert en typisk tonårstjejbok.

Just nu håller jag på och läser The horsewhisperer.

Tror det :lol:

Men böcker är nog mitt största intresse efter datorn :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Läser för tillfället Kingdom of Fear. Har kommit halvvägs igenom. Inte för djäkla bra hittils, dock; Vill man kåta upp sig på Hunters liv är The Fear and Loathing letters-serien bättre. Väntar bara på avslutingen nu, men den kommer väl inte förren till våren - 2008.

Redigerad av Corleone
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pojken som kallades Det böckerna är helt underbara. Läskig barndom.!

Dom handlar om Författaren själv. Hans uppväxt.

När myndigheterna tog in honom vid tolv års ålder visades en hemsk historia. Han hade systematiskt blivit misshandlad och utfryst av sin mor sedan 7 års ålder tror jag att det var. Riktigt hemsk och bra bok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Självbiografi?

En av de bästa böckerna jag har läst är Gömda av Liza Marklund.

Den senaste boken jag läste var Ego girl av Carolina Gynning. Den får 5/10 i betyg.

Mkt lättläst bok, självbiografi. Fast absolut ingen bok man fastnar för.

Det är nog ingen direkt genre jag fastnar för. Jag kan väl säga att jag väljer böcker, efter vad jag väljer för film. Kör på vilket humör jag är på, eller i vilken livssituation jag befinner mig i.

Bland ungdomsböckerna tycker jag att Smitvarning var rätt ok (var iof flera år sen jag läste den men iaf), det var en bok man fastnade ör. Spännande, och säkert en typisk tonårstjejbok.

Just nu håller jag på och läser The horsewhisperer.

Både Gömda och Asyl är två otroligt bra och skakande berättelser i min mening.

Redigerad av Bobbo Viking
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pojken som kallades Det böckerna är helt underbara. Läskig barndom.!

Dom handlar om Författaren själv. Hans uppväxt.

När myndigheterna tog in honom vid tolv års ålder visades en hemsk historia. Han hade systematiskt blivit misshandlad och utfryst av sin mor sedan 7 års ålder tror jag att det var. Riktigt hemsk och bra bok.

Ord på det :rolleyes:

Den bästa bok jag någonsin läst Fruktansvärt bra

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Pojken som kallades Det böckerna är helt underbara. Läskig barndom.!

Dom handlar om Författaren själv. Hans uppväxt.

När myndigheterna tog in honom vid tolv års ålder visades en hemsk historia. Han hade systematiskt blivit misshandlad och utfryst av sin mor sedan 7 års ålder tror jag att det var. Riktigt hemsk och bra bok.

Den första boken är sjukt bra/intressant, kan mycket möjligt vara den bästa bok jag läst.

Tvåan var okej, men inte så himla intressant.

Trean var svinigt seg, läste aldrig ens klart den.

En konstig grej är att böckerna blir typ 50% tjockare desto längre fram i serien man kommer. Synd att den bästa är minst. :rolleyes:

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag läser ingen bok för tillfället men ska nog snart ta någon bra deckare och börja läsa.

Min favoritbok som jag också senast läste heter Ge hit mobilen.

Mycket bra bok som är baserad på två riktiga ungdomar, som först börjar med små brott som snattning och så, men sedan går vidare till tyngre och tyngre kriminella händelser.

Allt i boken har hänt på riktigt och det är nog intressant att läsa för eskilstuna-bor då nästan allt utspelar sig där.

En annan favorit bok är "Det fruktansvärda" som också kom ut som film detta året fast då med titeln "Kim novak badade aldrig i genesarets sjö".

Tycker att boken är mycket, mycket bättre än filmen då man får veta mycket mer än i filmen och det finns saker som heller inte fanns med i filmen. :rolleyes::)

Redigerad av kicken
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag håller på nu att läsa boken Utvandrarna med Vilhelm Moberg, rätt så bra så långt jag har läst. Är ingen bolmal direkt utan jag läser böcker när våran svensklärare tvingar oss att göra. :rolleyes:

Gör precis som du. Läser när vår svenskalärare tvingar oss. Hatar att läsa. Senaste jag läste var Harry Potter, enda bökerna som jag gillar att läsa typ :lol:.

Redigerad av SiXxe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...