Jump to content

Humortråden!


StellHell
 Share

Recommended Posts

Välkommen till ersättaren till Dagens lol!

Konseptet är det samma, men saker har blivigt lite hårdare, och lite egnare.

Här postas alltså alla roliga länkar/bilder/sidor/etc. som ni själva har stött på. För att slippa allt strul och spam som det var i Dagens lol, så kommer det nu finnas ett par regler som jag råder er att läsa, och lära er så att ni slipper få varningar för något så dumt som att ni inte hade läst reglerna för just den här topicen.

Ok, here we go!

REGLER

En medlem får enbart posta ett inlägg per sida, som har ett eller flera referat i sig (alltså en länk/bild/etc.)(En editerad post är en välförbrukad post). Detta är för att få mer variation i topicen, och låta allas humor bli sedd, istället för att en och samma person ska posta roliga saker om och om igen.

Man får självklart kommentera andras inlägg på en sida man redan skrivigt en referat-post på, men som sagt. Ett roligt inlägg per sida.

(En medlem som postar två referat-posts på samma sida får en(1) varning)

För att minimera offtopicrisken som finns så får man bara kommentera referat-poster, alltså får man inte kommentera någon annans kommentar. Detta är för att det oftast är vid detta skede som topicen börjar gå offtopic.

(En medlem som quotar någon annan medlems quote, får en(1) varning)

För att låta er själva hålla koll på saker så är det okej med dubbelpostning, alltså inte det vanliga "2 posts på rad", utan om en medlem har postat en referat-post med ett innehåll, och någon annan sedan postar samma innehåll i en referat-post så är detta tillåtet, till en viss gräns. Ni ska självklart inte använda denna regel som ett gratiskort att få skriva i topicen. Det kommer synas om ni använder denna regel som ett sätt att fuska.

Alltså, medlemmen ska själv hålla koll på allt innehåll i topicen en(1) sida bakåt. Alltså ska medlemmen hålla koll på allt innehåll på senaste sidan, plus den som ligger bakom. Om inga referat-poster har samma innehåll som medlemmen vill posta på de 2 senaste sidorna är det helt okej att posta det. Posts som innehåller "Gammal, OLD!!11, REPOST!, Redan postat" och liknande är inte tillåtna. Allt som behövs är en [REPORT]

(En medlem som gör en repost, när det redan finns på de 2 senaste sidorna ska medlemmen få en(1) varning)

(En medlem som kommenterar en referat-post med ovanstående exempel, när referat-posten inte har en liknande post på de 2 senaste sidorna ska medlemmen få en(1) varning)

Edit: Ovanstående regler gällde när den här tråden låg i Allmänt; uppdaterade "regler" för loungen: Använd sunt förnuft, spamma inte och undvik långvariga offtopic-diskussioner.

Nu är den officiellt öppnad, hoppas ni kan sköta er nu då!

Redigerad av Umberto
  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

First post! YEAaah

Okej , här kommer en roligt "film" http://www.youtube.com/watch?v=9tGcOQ-_9FA

:P

Varning: Grovt språk

Haha, jag har sett hela serien och första avsnittets första minut tycker jag har mest klass, även om resten också är kul. Väldigt låg humor hela serien igenom, men ändå. :P

Jag tar mig mod i barm att posta en sak här, banna mig inte :wub:

http://youtube.com/watch?v=Gw4bQKiLkQ4

Urtrist. Inte ens när han simmade ifrån gruppen var nåt kul. :wub:

Här är en rolig stick animering Här!

Haha klockren! Jag har sett en liknande som jag tycker är jäkligt cool:

Extreme stickdeath #3

En till stickanimation (inte lika bra som de förra)

Nazimöte på Microsoft

Klantig biker, han kunde gjort lite bättre beräkningar, men det såg ut att gå!

Jag förstår inte reglerna riktigt.

(En medlem som quotar någon annan medlems quote, får en(1) varning)

Menar du att man inte får quota en annan medlems kommentar, inte quote? Att quota quoter försvann ju 2002 eller nåt, kolla i gamla trådar får ni se.

Sen tror jag folk istället blir lite rädda för att posta här, du behöver ju inte ge varningar utan bara tidsbann. En varning hänger med tills man dör, en enkel tidsbann försvinner snabbt. :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

. http://break.com/index/dog_humps_cats_head.html haha PWNED :wub:

Men angående reglerna... vi kan väl strunta i den där "en-post-per-sida"-regeln, jag menar, för det första så har folk olika inställningar (20- eller 40 post/sida), och sen så är den bara jobbig... kan vi inte säga:

man får vänta 5 inlägg i tråden innan man får posta igen! Annars känns allt så strikt och stelt, vilket resulterad i förlorad humor-känsla... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En fråga: är inte regel tre lite väl...? Ibland kanske man vill disskutera ett lol lite... Eller som nedan:

A: <LÄNK>

B: Haha! Men hur fan gjorde de sådär?

C: De använde strap-on.

... Är det verkligen schnellt att varna herr C för det? :wub:

Varför tror du att vi har "Saker du alltid undrat men aldrig vågat fråga" och "Jag söker namnet på ... tråden" för?

Om någon postar en länk här så kan man fråga det i någon av dom 2 trådarna, eller varför inte bara skicka iväg ett PM.. Ibland verkar det som folk inte vet hur PM fungerar, då ingen använder det.

Aja, ta allt fortsatt snack i PM, eller i ursäkta röran topicen, håll denna ren. Rensar den nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mitt citat kom upp på Warpdrive. Från Dreamhack.

(från #dreamhack.trade)

<arrtva> duger mobil med lampa?

<Snuggles1338> Tror det

<arrtva> bud?

<Snuggles1338> Min polare har spytt på alla mina grejjer

<Snuggles1338> jag behöver se vad han spytt på

<Snuggles1338> Lyser den upp tillräckligt för att se tror du?

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...