Jump to content

Gitarrtråden.


_ThuuG
 Share

Recommended Posts

:)

Vilka låtar skulle ni helst av allt vilja lära er spela fullständigt?

Jag vill lära mig hela Another Girl Another Planet med The Only Ones och Toxicity med SOAD. Men de är så svåra att lära sig med TAB, ska nog fråga min lärare nån gång så man för höra och se honom spela dem.

Nothing else matters med Metallica, killer! Kan bara lite i början än så länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ska man rada upp vad man kan här eller?

Smells Like Teen Spirit - Nirvana (kan hela låten)

Polly - Nirvana (kan hela låten)

Drain You - Nirvana (kan hela låten)

In Bloom - Nirvana (kan allt utom solot)

Frances Farmer Will Have Her Revenge On Seattle - Nirvana (kan delar ur låten)

Come As You Are - Nirvana (kan introt och solot)

When Children Cry - White Lion (kan introt)

Sen kan jag en massa småsaker...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gillar verkligen inte det guldiga bindningarna och plektrumskyddet. :shifty:

Och att det är Epiphone :)

Nej, men det var nog ett bra köp. Les Paul är alltid snyggt även om jag inte riktigt gillar den där finishen. Ljudet ska också vara helt okej på dom har jag hört. Är det Les Paul Standard/Studio/Vad?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och att det är Epiphone :)

Nej, men det var nog ett bra köp. Les Paul är alltid snyggt även om jag inte riktigt gillar den där finishen. Ljudet ska också vara helt okej på dom har jag hört. Är det Les Paul Standard/Studio/Vad?

Ska jag vara ärlig så har jag inte mycket koll på gitarrer, jag kan bara spela dom och tycka att dom låter bra och är fina :D

Så jag kan tyvärr inte svara på den frågan, om du inte ger mig en ledtråd som säger hur jag tar reda på det xD

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och att det är Epiphone :D

Nej, men det var nog ett bra köp. Les Paul är alltid snyggt även om jag inte riktigt gillar den där finishen. Ljudet ska också vara helt okej på dom har jag hört. Är det Les Paul Standard/Studio/Vad?

Min kompis har jämfört sin Epiphone Les Paul med en Gibson Les Paul och det är i stort sett ingen skillnad på ljudet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min kompis har jämfört sin Epiphone Les Paul med en Gibson Les Paul och det är i stort sett ingen skillnad på ljudet.

Skillnad är det men man märker den inte på en liten comboförstärkare på rummet utan snarare bara i studiomiljö.

Men Gibson är egentligen ganska dåliga nuförtiden, deras kvalitetskontroller funkar inte och många kommer hem med otroligt dåliga instrument.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ingen som har GP5-tabs till Lilla Björn och Lilla Tiger med Charta 77?

Har du kollat här?

Btw så har jag lärt mig Back in black hyffsat och så har jag lärt mig Thunderstruck. :( Thunderstruck är inte alls så komplicerad som den låter.

Edit: Dom fanns inte på länken men jag låter den ligga kvar iallafall. Ultimate-guitar.com är en av de bästa sidorna med gitarr tabs tror jag. (tycker jag menar jag)

Redigerad av _ThuuG
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...