Jump to content

Var i VCS ligger ni?


Mervin
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hehe, har du batterier så det räcker då? :mellow:

Jo, VCS drar ju ganska mkt ström! :ermm: Batterierna räcker ju bara i typ 3 timmar. :mellow: Men, vill man ha ett bra spel får man fixa ström med. Det finns ju extra batterier som man kopplar in i laddarhålet så att det räcker 100% längre. Och har dom inte tolv volts uttag på flygplan? :)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, VCS drar ju ganska mkt ström! :mellow: Batterierna räcker ju bara i typ 3 timmar. :mellow: Men, vill man ha ett bra spel får man fixa ström med. Det finns ju extra batterier som man kopplar in i laddarhålet så att det räcker 100% längre. Och har dom inte tolv volts uttag på flygplan? :ermm:

Nej, det har jag aldrig sett. Det vore bra, men det tror jag inte. Man kanske kan tända eld på saker med ett sånt uttag, och eftersom det förmodligen bara skulle kosta för flygbolaget att ha en massa uttag som ingen använder så tror jag inte att det finns på nåt plan alls.

VCS drar en hel del ström, men 3 timmar? LCS drog inte lika mycket, det räckte i säkert sex timmar i sträck. Jag tror inte att VCS bara räcker i tre timmar om man inte har ljusaste displayen på osv. Det är jättemycket folk som klagar på batteritiden i deras omdömen av PSPn, men det är inte så fruktansvärt dåligt som de alltid säger. Lumines, till exempel, läser skivan i max tio sekunder för varje gång man byter färg på blocken, vilket händer efter två minuter. Då drar det förstås inte alls lika mycket ström som VCS. Folk säger också att batteriet räcker till två tredjedelars film, kanske en hel om man har tur. Vilket jäkla bullshit! Jag testade det härmodagen med Spiderman 2 som är drygt två timmar lång. Från 100% gick det ner till 63% efter två timmar och tio minuter. Räknar man lite på det här kommer man fram till att det borde räcka till 2,7 filmer, eller i fem timmar och 51 minuter konstant skivläsande.

Folk som testat batteritiden på Gamereactor eller QJ måste ha provat med ljusaste displayen och högtalarna på hög volym, för med "vanliga" displaystyrkan (lägsta för mig) och med hörlurar i var det inga som helst problem.

En annan grej jag stör mig på väldigt mycket är när recensenter klagar på styrning och/eller kamerans position, när detta är sjukt enkelt att ändra. Kolla här, under Vic-bilden. Är det svårt att läsa innantill, eller bara kolla kontrollmenyn innan man skriver recensioner till hela världen?! Gamereactor är också hemska på den här fronten. Säg mig nu, vem kör med kontrollinställningen "handbroms med R"? Den är värdelös så det är klart att recensenten inte gillar styrningen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade en 4 gigs hårddisk till psp nu. Som man kopplar in som ett batteri. Plus att man för dubbelt så lång batteritid då.

Köp ett 4gigskort (det verkar kosta 630 kr om du importerar) och ett till batteri istället, det blir troligen billigare och längre batteritid. Hårddisken tar ju i princip lika mycket ström som extrafetbatteriet ger extra. Se bara till att batteriet är absolut original, det är inte värt de futtiga pengar du sparar på ett skitbatteri om PSPn går sönder. Köper du original och batteriet eller PSPn pajar har du garantier för sånt.

Bild på originalbatteri:

off2200bat_809352_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 5 weeks later...
OFT:

Det säljs inga 4GiB på elfa just nu, men du har möjligtvis inte en annan bra länk till billiga memorysticks?

ONT:

Fastnat vid uppdraget där man skall hämta sin bror vid flygplatsen. (9.X%)

Håller med till 100%! på den. Efter Lance kört sönder bilen så dör antingen jag själv eller Lance. :ermm::(;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag såg en kampanj i USA där de kostade $65 vilket är jäkligt billigt, annars är det ju bara dyrt :(

Jo, jag hade problem med det uppdraget men inte förrän bilen... "stannade". Det är ju bara att sikta bra när man åker bil, sen får man vara snabb och kolla mycket på blipsen för att veta varifrån de skjuter :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jo, jag hade problem med det uppdraget men inte förrän bilen... "stannade". Det är ju bara att sikta bra när man åker bil, sen får man vara snabb och kolla mycket på blipsen för att veta varifrån de skjuter

Jo, dit kommer jag men efter det att jag dödat "första gruppen" så har den andra redan kommit så nära så jag inte hinner skjuta innan de slår/skjuter ihjäl mig eller brorsan.

Någon som har tips på hur jag kan fixa detta lite lättare eller spana in tråden där jag har lagt upp min savedata och bara göra det uppdraget för mig?

Redigerad av fatcat
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...