Jump to content
Frenzy

Senaste skivköp?

722 inlägg i denna tråd

19 timmar sedan, okka skrev:

Höjdarplatta! Fullkomligen älskar titelspåret. Var fann du den? Letat ett bra tag nu utan resultat. Och framför allt: vad fick du ge?

Hittade den på Record Hunter i Stockholm. Hade turen att komma in precis när de ställt ut någon gammal rävs samling innehållandes Kevin Ayers, Gong, Soft Machine och liknande artister. Och nej kan inte säga att det är en skiva jag sett ofta direkt! 250 fick jag ge vilket känns helt ok, det ska dock poängteras att det verkar vara en andrapress från mitten av 70-talet, så jag kan tänka mig att förstautgåvan hade betingat ett betydligt saftigare pris.

... och nu ångrar jag att jag inte köpte den där Gong-skivan också, den var redan borta när jag tittade in några dagar senare.

• Gilla 1

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Sommarköp! Skivmässan i Hova för några veckor sedan renderade en rätt stor trave skivor denna gång. Har även fyndat en hel del på Hötorgets söndagsloppis i Stockholm. Här följer ett axplock, tänk om jag haft ork att lista exakt allt lika pedantiskt som för tio år sen...

skivbilder1806xx.jpg.caeda13b222115e53e184a5ecd9fbffe.jpg

LP:

*Dr. Feelgood - Down By the Jetty

*Skyhooks - Living in the 70s

*Coulson, Dean, McGuinness, Flint - Lo and Behold

*The Soft Machine - Volume 2

*Gong - You

*Yes - Tales from Topographic Oceans

7-singlar:

*Kenny Rogers & The First Edition - Just Dropped In

*The Who - Call Me Lightning

*Aretha Franklin - Since You've Been Gone (Sweet Sweet Baby)

CD:

*John Coltrane - A Love Supreme (får väl duga tills jag stöter på ett gammalt vinylex... aldrig?)

*Supergrass - Road to Rouen

*Black Keys - Attack & Release

Dela inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto för att få full tillgång till forumet. Det är enkelt och går snabbt!

Skapa konto

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här.

Logga in