Jump to content

Köpvärd?


Simochka
 Share

Recommended Posts

Va? Nej, en ny story innebär ju såklart helt nya uppdrag. Det som är lite häftigt med Stories-spelen är att man får mer djup i gamla karaktärers historia. Lance i VC, till exempel. I VCS är han väldigt annorlunda och man tycker mer synd om honom än man gjorde i VC.

Ja, det är helt nya uppdrag. :ermm:

Ok, för jag har funderat på att införskaffa det till PS2.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Har fått en plötsligt lust att köpa spelet. Vill återvända till Liberty City, den första staden I 3D serien. Vet någon vart man kan få tag på det billigare? Tänkte beställa det här och betala med egna pengar för att sedan önska mig Vice City Stories då jag fyller år.

*Är grafiken uppdaterad? Är den bättre än den fula grafiken I San Andreas?

* Vad har gängen för vapen?

* Vad finns det för fordon?

* Vad finns det för offstory missions?

* Hur är storyn?

* Pluppar bilar och fotgängare mer eller minder sen tidigare serier?

* Är spelet köpvärt?

* Är staden mycket förändrar?

* Vad för slags byggnader kan man gå in I?

EDIT: Köper det mäst för att jag bara inte får svika GTA-serien. :mellow:

Redigerad av Cyprez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har fått en plötsligt lust att köpa spelet. Vill återvända till Liberty City, den första staden I 3D serien. Vet någon vart man kan få tag på det billigare? Tänkte beställa det här och betala med egna pengar för att sedan önska mig Vice City Stories då jag fyller år.

*Är grafiken uppdaterad? Är den bättre än den fula grafiken I San Andreas?

* Vad har gängen för vapen?

* Vad finns det för fordon?

* Vad finns det för offstory missions?

* Hur är storyn?

* Pluppar bilar och fotgängare mer eller minder sen tidigare serier?

* Är spelet köpvärt?

* Är staden mycket förändrar?

* Vad för slags byggnader kan man gå in I?

EDIT: Köper det mäst för att jag bara inte får svika GTA-serien. :mellow:

  • Ja, staden är mycket ljusare och mer färggrann än SA, till och med.
  • Storyn är bra, den följer en röd tråd och är väldigt klassiskt maffiastil på.
  • Pluppar? Nej, de dyker inte upp ur tomma intet.
  • Köpvärt? Ja. Speciellt för PS2-versionen som är rabatterad.
  • Staden har inte förändrats mycket, utom längst upp på Staunton där byggarbetsplatsen nu är färdiga byggnader. Tunneln som binder ihop Staunton och Portland är inte färdigbyggd, så det går istället en färja däremellan. Däremot finns tunneln mellan Staunton och Shoreside Vale kvar.
  • Man kan inte gå in i många byggnader alls. Ingen alls, som inte är halvöppen från början (Ammunation har samma "dörrsystem" som i GTAIII.) eller är ditt eget safehouse.

:mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Ja, staden är mycket ljusare och mer färggrann än SA, till och med.
  • Storyn är bra, den följer en röd tråd och är väldigt klassiskt maffiastil på.
  • Pluppar? Nej, de dyker inte upp ur tomma intet.
  • Köpvärt? Ja. Speciellt för PS2-versionen som är rabatterad.
  • Staden har inte förändrats mycket, utom längst upp på Staunton där byggarbetsplatsen nu är färdiga byggnader. Tunneln som binder ihop Staunton och Portland är inte färdigbyggd, så det går istället en färja däremellan. Däremot finns tunneln mellan Staunton och Shoreside Vale kvar.
  • Man kan inte gå in i många byggnader alls. Ingen alls, som inte är halvöppen från början (Ammunation har samma "dörrsystem" som i GTAIII.) eller är ditt eget safehouse.

:shifty:

Är storyn bättre än den i GTA III? :P Svårt att vara sämre, men ändå... Funderar på att införskaffa det! :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Är storyn bättre än den i GTA III? :ph34r: Svårt att vara sämre, men ändå... Funderar på att införskaffa det! :ph34r:

Ja, eller, storyn i GTAIII är ju svår att följa iom att man byter story efter fem uppdrag igen :shifty:

Men här är det en kontinuerlig story, som i princip går ut på att göra diverse uppdrag åt Salvatore Leone, för att de ska få politisk och ekonomisk makt över staden, men det är många som står i vägen. Toni Cipriani är räddaren i nöden, och gör vad han kan för att Donald Love ska bli vald, och att diverse gäng låter bli Leones områden. :ph34r:

GTA: Liberty City Stories Storyline

Året är 1998. Toni Cipriani, Don Salvatore Leones högra hand, har tvingats lämna Liberty City efter att ha dödat en högt stående man inom Maffiafamiljerna. Nu är han tillbaka och ska ställa allt tillrätta. Svuren att stå vid Mr. Leones sida måste han gå igenom många prövningar för att återfå makten över Liberty City igen, men de är inte ensamma om begäret.

Sicilianska maffian, maktgalna kompanjoner, envisa politiker och många andra står i vägen för herraväldet. Till och med hans egen mor, som går långt - FÖR långt - för att upprätthålla familjeäran.

Låter det lockande? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 6 months later...
jag köpte det nån gång men det var för tråkigt så jag lämnade till backs det men dom fläsya tycker det är kul ;)

Förstod du inte vad jag sa? Du har ju just fått en varning för att dra upp gamla trådar. Lär du dig aldrig? Efter den femte varningen får man inte komma tillbaka - du har just gjort dig berättigad till varning nummer två. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 11 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...