Jump to content

Hockeytråden!


Gof
 Share

Recommended Posts

  • 4 weeks later...

Grattis Malmö, ni var helt klart det bättre laget.

Nu hoppas jag innerligt att dom byter ut varenda jävla person i Leksand, inklusive materialare och dylikt som förpestat denna säsong.

Grattis! Önskar verkligen inte någon att degraderas.

Förutom aik och Leksand, men det är en annan femma!

Du kan vara lugn, vi leksingar hatar djurgården precis lika mycket.rolleyes_1184336_0.gif

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vilken jävla presskonferens vi hade idag alltså.

  • Sallinen klar
  • Hultström klar
  • Press klar
  • Anderson klar

och sen hintade Jocke (ny sportchef!) rätt rejält om att Thoresen var klar, men kan inte gå ut med någonting eftersom han spelar final i KHL just nu.

Får ju seriöst dödsfjång om man tänker på vilket potentiellt lag vi skulle kunna ställa upp med i höst.

Sörensen - Sallinen - Fällström

Thoresen - Anderson - Brodin

Alvarez - Ljungh - Lundberg

Eriksson - Hage - Bernhardt/Vejdemo/Annan het junior.

Extra: Ahlen

Falk - Hultström

Holm - Högström

Englund - Press

Extra: Westlund, AOM.

Smacka upp en PP-uppställning med

Sörensen, Sallinen, Thoresen, Anderson och Hultström skulle ju smaka riktigt jävla mumma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
  • 11 months later...

Magiskt idag.

6779__leksands_if-primary-0.png

 

Vilken jävla resa. Att efter en halv säsong ligga sist och vara helt uträknade, för att sen överraska alla om och om igen.

Ta sig till kvalserie - Check!

Måste vinna med minst 4 mål mot Mora, Vinner med 6-0 - Check!

Bäst av 3 mot Tingsryd, vinner två i rad - Check!

Bäst av 7 mot MoDo, förlorar första två matcher med 5-0 och 4-0, helt uträknade, lyckas vinna två nästkommande på håret, Förlorar nästa med 7-1 och är uträknade igen, vinner nästa på håret. Åker till ö-vik, spelar bra i början, släpper det till 3-1, är uträknade, lyckas klämma in 2 i period 3, drar till förlängning och FUCKING VINNER SKITEN! - Check!

  • Gilla 1
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
16 May 2016 at 03:39, Grumpy skrev:

VIK är i allsvenskan i år! Kul att hemmalaget prestrera men det roligaste blir att se alla gnaget fans ta över hela "arenan". 

 

"Arenan" där jag förövrigt spelade skolhockey som 10 åring! 

Haha, ja det trodde man inte för ett par år sedan.

Pyttelite synd att Leksand gick upp.. Hade varit en ordentlig upplevelse om de kom hit och lirade! 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 4 years later...

Leksand borta 2007(08?). Vi fick stordäng på isen, men målfirandet vid första målet minns man med ett leende på läpparna.

Några av deras grabbar kastade snöboll på bussen efter matchen så vi sade vänligt till chaffören att stanna och öppna dörrarna. Som vi jagade dem.

Minns hur de snabbt sprang in i sin bil, men som en Väluppfostrad Pojke gjorde jag inget (hade kunnat göra en "häftig" spark, men hade ju inte direkt skadat lacken på bilen ändå).

Om jag blev pepparsprejad av snuten den aftonen? Ja, det var rätt skoj! Det var dock i periodpaus och inte i samband med den roliga incidenten.

Aldrig varit huligan. Kommer aldrig att bli.

Bara en galning ute på äventyr, ibland lugn och ibland vild.

Om jag önskar att jag var lika ung och sprättig än idag? Givetvis.

 

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...