Jump to content

Officiella nostalgitråden


sobe
 Share

Recommended Posts

Landet för längesedan?

Saknar friheten och att man inte var smart nog att förstå allt dåligt B)

Också saknar jag vårt gamla NES :D Ducktales och SMB3! :P

En lek som jag och mina kompisar kom på som hette "Akta, bilen skjuter." där man skulle vara vid en vägkant och lägga sin ner varje gång en bil kom så man inte blev skjuten! Och om man blev sträffad så måste en kompis komma fram till en och hjälpa en... (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon av er som minns "Resa i det okända" eller The Odyssey på engelska? Det vra fett bra minns jag.

Jaaa!!! Varje morgon när det var så väckte vi mamma så att hon kunde läsa texten och berätta vad de sa...! :lol: Men hon tyckte att det var spännande också, så hon blev inte arg...

Och "Rockos moderna liv" brukade hon vara med och titta på också, för det gick på SVT på morgonen, på engelska, textat... Så det känns jättekonstigt att se det på Nickelodeon nu, och höra det med de rösterna som de har på svenska, istället för mamma röst! :mellow:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och "Rockos moderna liv" brukade hon vara med och titta på också, för det gick på SVT på morgonen, på engelska, textat... Så det känns jättekonstigt att se det på Nickelodeon nu, och höra det med de rösterna som de har på svenska, istället för mamma röst! :)

Ååå.. Det hatade jag. Det var ju så jävla äckligt! :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Mm. Hockeykort och pokémonkort. Fan va jag samlade. Har kvar alla bilder än. Sen kommer man ju ihåg hur kul jag och Wille hade det. Mm det var tider de :P

Jo det var något speciellt med dessa kort alltså. Saknar old days, farligt med nostalgi-tänkade egentligen ^_^ .

:wub: :'( :D:wub: . Blandade känslor :D.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den tiden, som någon nämt tidigare, då man kunde göra allting helt bekymmerslöst, utan att skämmas eller tänka på vad man egentligen håller på med.

Tiden då datorn inte tog upp så stor del av sin tid :'(

Och den tid då jag gick hos dagmamma, då jag alltid sov med en viss tjej, kanske inte märkvärdit på den tiden men iaf. Sen slutade hon, vid typ 5 årsålder. Först nu har vi funnit kontakt igen. :wub:

Redigerad av aikjonas12
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Där sa du något Halo, om känslorna alltså.

Jag blir mest lite, blandat av :'( och :wub: .

Nu ska här läggas till min gamla lista ^^.

Som sagt, den fria tiden, bara springa omkring i gräset och göra vad man kände för, utan att behöva tänka på något förutom att ha lite koll på så man hörde när mamma ropade att det var dags att äta. Att den godaste maten var McDonalds, att åka dit stod lika högt som julafton, och hur man alltid hade bestämt sig redan innan man kommit fram vad man ville ha, Happy Meal, Happy Meal varje Mcdonalds besök.

Apropå julafton, jag saknar kvällen före julafton, då tog mamma och pappa jämt ner alla julprydnader från vinden, och julgranen skulle upp och kläs, hur hela familjen samarbetade för att få granen klädd och prydnaderna utställda på ett fint sätt i hela huset, även om resultatet inte var det bästa alltid ^_^ . Efter granklädseln och husprydningen så var det dags för årets första julmatsmiddag, bara något lite som mamma rört ihop, några köttbullar var, några prinskorvar och så skinka givetvis, det speciella julbrödet vi har varje år, och så lite annat smått och gott, självklart julmust till det. Efter maten så kollade vi jämt på Tv, det gick alltid något program dagen före julafton då, det var otecknat och det var massa människor i djurdräkter som sprang omkring, minns att det fanns en räv och en gås. Hur man sedan gick och lade sig tidigt för att julaftonsmorgonen skulle komma snabbare, att man var så uppskruvad inför julaftonen att man inte kunde somna på ett bra tag. Trots att man somnade sent, så vaknade man alltid tidigt på julaftonsmorgonen :P .

Nu för tiden är det inte samma sak, vi gör allt som vi gjorde förr, förutom barnprogrammen, enda skillnaden är att jag nu för tiden knappt bryr mig, jag känner inget speciellt inför julafton, det känns så surt :D .

Minns min gamla bilsamling, satt på stenen vi har på tomten, en meter hög ungefär, och körde ner dem, alternativt släppte dem, och låtsades att de kraschade.

Jag och min kompis satt på våran garageuppfart ochså, den är av sand/grus, och så gjorde vi vägar på den så de täckte exakt HELA garageuppfarten, och sedan körde vi runt med bilarna på vägarna vi gjort.

Kapsylsamlingen, hade en hink full av kapsyler, de brukade vi lägga efter varandra och bygga en väg, så körde vi med bilar där :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...