Jump to content

Officiella nostalgitråden


sobe
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Boyyyaaa!!! :D

Hade exakt en sådan, in i minsta färgfläck. Jag älskade de mekaniska detaljerna, hissen för bilarna var fantastisk. Visst kunde man skruva tills bilen tippades ut av sig självt? :D

EDIT: 10 000 inlägg! :w000t:

Redigerad av Henkibojj
  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...

Japp!!!!!!

Kom på nu dessutom att om man skruvade den tillräckligt långt ner så fälldes stoppskylten upp!

Slog mig nu att jag (och alla andra) brukade vika in mudden på tröjan... Helt otroligt fult alltså, det måste jag minnas till någon gång då jag ska vara utklädd.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mudd ... ? Aldrig hört talas om, hur gamla var ni då?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kom på nu dessutom att om man skruvade den tillräckligt långt ner så fälldes stoppskylten upp!

http://sv.wikipedia.org/wiki/Mudd ... ? Aldrig hört talas om, hur gamla var ni då?

Japp, den där nere. Kom att tänka på det när jag såg den här killen (hade något att göra med Lundakarnevalen, vet inte riktigt vad som försiggår i bilden).

1537992_10151944781644735_1878051172_o_1255884_0.jpg

Hade så på låg- och mellanstadiet tror jag. En sådan där grej som helt och hållet hade försvunnit ur min värld.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Slog mig nu att jag (och alla andra) brukade vika in mudden på tröjan... Helt otroligt fult alltså, det måste jag minnas till någon gång då jag ska vara utklädd.

Det var kanske bara en Östgötsk grej. Jag vill minnas att jag testade en gång men det var ju obekvämt att ha det så så jag vek ut mudden igen och testade aldrig mer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

5346825355_37fbb760d9_z_1253627_0.jpg

Fantastiskt kul att flera andra också hade detta garage i sin barndom. Jag trodde nästan att det bara var jag. :D

Fast mitt hade lite andra färger, sannolikt en äldre variant av samma garage. Jag har kvar det hos mina föräldrar (dock sönderlekt med alla bilar, gubbar och andra lösa delar bortslarvade).

post-275-0-74300900-1389630271.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...

Fan, nu när du säger det... mellow_1183292_0.gif

OvWYeH4_1256429_0.gif

Läste en kommentar på reddit ifrån en kille som fick förklara för sin son varför det hördes en ton ifrån betaltelefonen på flygplatsen. Hans son hade aldrig hört det tidigare.

Imorgon kan jag svara: "För fem veckor sedan."

På söndag kan jag svara: "Alldeles nyss." Eller om det är senare på kvällen: "För några timmar sedan."

Tuffing där! ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...