Jump to content
Fisken

Playstation 3

Recommended Posts

Använder mitt PS3 dagligen, har dock inte spelat något sen ett par veckor efter GTAIV. Har den enbart till Netflix och ViaPlay.

Oj. GTA Fyra menar du? Inte fem?

Jag har för mig att jag tänkte använda Viaplay på PS3 för en tid sedan men det krävde PS+-medlemskap. Är det inte så längre?

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Oj. GTA Fyra menar du? Inte fem?

Jag har för mig att jag tänkte använda Viaplay på PS3 för en tid sedan men det krävde PS+-medlemskap. Är det inte så längre?

Oj, tänkte inte ens på att jag skrev fel, men kan nästan säga GTA 4 med. Köpte det med GTA 4 bundle, körde en månad sen blev det bara en ren blueray spelare för min del. Blev lite GH på fester när dom tog med sina gitarrer. Sen kom GTA 5, Tjockis PS3 funkade inte längre, köpte ett slim och körde 2 veckor, sen har jag inte spelat något spel sen dess.

ViaPlay funkar utan Plus, bara du är inloggad på PSN så funkar det. (Givetvis om du har ett ViaPlay konto också, såklart)

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Det var länge sen jag försökte mig på MotionInJoy och liknande program, men nu har jag fått det att fungera! Det var visst någon drivrutinspärr som låg i vägen för att MIJ skulle registrera handkontrollerna. Jag kunde inte ens få den att läsa USB-portarna. Med hjälp av denna video kunde jag installera MIJ, bluetooth och sedan installera BetterDS3 istället, när MIJ väl funkade.

Nu spelar jag SNES med flera handkontroller på 47" teve, precis som jag alltid velat göra! :D

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Hola bandidos.

Jag verkar inte pensionera min PS3 på ett år eller så än så länge, så jag undrar vilka spel från denna generation man inte får ha missat. Jag har GTA IV och V, Uncharted 1, 2, 3, Fallout 3 och NV, LA Noire, Red Dead Redemption, The Last of Us, Heavy Rain och Battlefield 3. Det är väl de största titlarna i min samling. Vissa Sony-spel som Infamous och LittleBigPlanet finns också i samlingen, men dem fastnade jag aldrig riktigt för.

Eftersom priserna är hur låga som helst är det lika bra att passa på, tänker jag. Vad har ni för tips på fler spel? :) Jag har hört att Batman-spelen (Arkham Asylum, eller?) ska vara jäkligt bra, liksom The Force Unleashed 1 och 2.

Kom med tips! :)

Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Öppnade upp min gamla PS3 Phat för kanske tredje eller fjärde gången, denna gång för att byta ut den bluraylaser som dog 2014 och som jag aldrig brydde mig om att reparera. Maskinen dog ju en gång av YLOD 2013 och det lagade jag, tills BR-skivor började bugga sig under våren 2014 tills den helt slutade läsa sånt nån gång i maj eller så. Kort därpå fick den YLOD igen, och då bestämde jag mig för att köpa en ny PS3 Superslim istället.

Stötte på en guide eller något sånt tidigare i år och upptäckte att man rätt enkelt kan laga en BR-laser själv, istället för att skicka in den för 500-800 kronor. Och visst, 70 spänn på eBay från Kina och nån timmes styrande gjorde att den Phat jag pensionerat hos föräldrarna sedan 2014 nu har en fullt fungerande bluray igen :)

Spelande blir det väl inte så mycket därhemma längre, men filmer är ju en fin lyx att kunna lira. Och nej, det är inte likadan kvalitet som Viaplay/Netflix-HD. Det är många gånger bättre att köra från skiva. ;)

• Gilla 1
Länk till inlägg
Dela på andra sidor

Det går rykten om att PS Store ska stängas ned för PS3 och PSP omkring juni, och augusti för PS Vita. Det är inte säkert att det är sant, men fullt möjligt. Det tycker jag vore hemskt synd och rätt korkat också, för de är fortfarande tvungna att tillhandahålla de spel som folk har köpt så om nu ens "Download List" finns kvar betyder ju det att de måste hålla filer och infrastruktur kvar. Varför då inte också något de kan tjäna pengar på istället för att bara förlora i omkostnader?

Jag måste ta mig en grundlig titt på vad man borde köpa innan det är försent, och även om de skulle påstå att man kommer komma åt sina grejer efteråt tänker jag inte lita på det utan fyller min maskin med allt jag köpt och fått via PS+. Hårddisken borde räcka gott och väl ändå, jag har en hel terabyte som till hälften är fylld med serier.

Övriga spel kanske hamnar på min hackade, vi får se. Har köpt en bluraybrännare för egna syften och kanske delvis även detta. Mycket märkligt är det iallafall. Och oroväckande :(

Länk till inlägg
Dela på andra sidor