Jump to content

Playstation 3


Fisken
 Share

Recommended Posts

  • 2 weeks later...
En blu-ray spelare till datorn kostar idag 7000kr.

O.o

Alltså 1000 kr mer än vad hela PS3 kostar.

Förhoppningsvis får vi i Europa också den billigare versionen nu när den släpps i Mars. Den kostar 1000 kr mindre än den lyxiga versionen men är perfekt för oss som mest bara vill spela med PS3 och inte lägga in hela vårt musik-bibliotek på hårddisken.

Annars kanske det blir att importera en billig PS3 nu när spelen blivit helt regionsfria.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alltså 1000 kr mer än vad hela PS3 kostar.

Förhoppningsvis får vi i Europa också den billigare versionen nu när den släpps i Mars. Den kostar 1000 kr mindre än den lyxiga versionen men är perfekt för oss som mest bara vill spela med PS3 och inte lägga in hela vårt musik-bibliotek på hårddisken.

Annars kanske det blir att importera en billig PS3 nu när spelen blivit helt regionsfria.

Dom ligger runt 5000kr idag ^^ Men för övrigt tycker jag inte att PS3 är dyrt om man kollar vad som finns i burken. För 7st 3.2Ghz processorer är inte billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dom ligger runt 5000kr idag ^^ Men för övrigt tycker jag inte att PS3 är dyrt om man kollar vad som finns i burken. För 7st 3.2Ghz processorer är inte billigt.

Jag håller fullständigt med. Saken är den att PS3 har bara högkvalitetsdelar medans XBox 360 (Som jag för övrigt har och är rätt nöjd med) är gjord på billigare delar.

3.2Ghz processorer, Blu-ray, regionsfri, 60 Gb hårddisk (20 Gb till den billiga), ett grafikkort som är något bättre än den på XBox 360 och ett gigantiskt spelbiblotek (Som inkluderar 5 Final Fantasy spel) som kommer utveklas under 2007 och kommer vara större än vad XBox 360 fick under 2006).

Jag tänker köpa den dyra versionen. Varför? För 15 Gb hårddisken till XBox 360 räcker inte. Jag får ränsa bort saker jag vill behålla helatiden. Och vissa spel tar så stor plats på hårddisken att det inte blir något över. För en massa system filer tar också plats.

Snart kommer t ex flera MMORPG spel och de tar 5-10 Gb på hårddisken. Spel blir mer och mer avanserade och tar mer och mer hjälp av hårddiskar så de behövs.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tänker köpa den dyra versionen. Varför? För 15 Gb hårddisken till XBox 360 räcker inte. Jag får ränsa bort saker jag vill behålla helatiden. Och vissa spel tar så stor plats på hårddisken att det inte blir något över. För en massa system filer tar också plats.

Me 2. Nån som vet om Ps3 kmr ha den nya "fula" dosan som orginal eller den gamla Dualschock?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...