Jump to content

Senast sedda film


okka
 Share

Recommended Posts

Oi.

I denna tråd ska man helt sonika skriva vilken/vilka film/filmer man såg senast, och vad man tyckte om den, och möjligtvis vad den handlar om, och förhoppningsvis en länk till dess IMDb-sida, och förmodligen så kommer ni typer sätta ett snitsigt betyg, vilket jag inte kommer göra, för att det är inte så jätteroligt.

Senaste:

La Jetée av Chris Marcer

Franskspråkig stillbildsfilm från 62, om en man, med ett starkt minne av en kvinna från sin barndom, som är en av få som överlever tredje världskriget, och som blir utsatt av experiment i Paris underjord (man kan nämligen inte bo kvar ovanpå jorden, pga. all strålning). Det rör sig om tidsresor - ta sig tillbaka till dåtiden och även in i framtiden - för att få all hjälp man kan få.

Jag är lyrisk. Otroligt vackert foto, otroligt brilliant handling, och otroligt gripande slut.

Och innan dess - dvs., ehm, sen söndag? - såg jag:

Midnight Cowboy av John Schlesinger

Céline et Julie vont en bateau av Jacques Rivette

I Fidanzati av Ermanno Olmi (redan sett innan, dock)

Ack, orkade inte länka, men, ehm...

...så, säg oss vad eran senaste var!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Senast sedda film:

Take the Money and Run

Woody Allens regidebut. Filmen är en slags dokumentär om den smått charmerande brottslingen Virgil Starkwell. Det enda sättet han känner till att tjäna pengar på, det är genom kriminalitet. Och hur mycket han än försöker för att försörja sin familj, slutar det alltid med ett misslyckande - och fängelset.

Värd att tittas på, helt klart underhållande.

Innan dess såg jag V for Vendetta, Laputa - Castle in the Sky, och The Third Man (1949).

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Räknas hela Wildboyz säsong 2 som film?...Självklart gör det väl inte det, men. Jag måste säga att jag inte har en aning om vilken film jag såg senast, det måste varit väldigt länge sen!

Men det kan har varit..The hot chick när den gick på tv.. Jävligt förutsägbar college-rulle. Helt i min smak! Och den var inte så fjantig som man kan tro, utan bitvis faktiskt riktigt rolig. :)

...men så har jag ju ganska usel film-smak också ;)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag så på The Shawshank Redemtion för ungefär den 32:a gången senast. Jag la just märke till att det är egentligen en film man bara ser än gång sen räcker det. Men jag råkade bara se den igen, den är ju så bra. Den ligger förresten väldigt bra till på IMDb's lista över dom bäst rankade filmerna, intressant kuriosa, svar nej. Morgan Freeman har i alla fall en otrolig berättaröst. Men alla har ju redan sett den här, vad flabbar jag om?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...