Jump to content

Folk lämnar pga att de känner sig hatade


Tweak
 Share

Recommended Posts

Hej..

Nu är det så att jag kände mig tvungen att skapa denna tråd när jag, efter att ha varit borta på konfirmationsläger och Danmakrsresa såg att folk funderade på att lämna forumet på grund av att de kände att ingen gillade dom här på gtasajten, och att de inte var välkommen.

Jag tänker inte förneka att jag själv är en del av detta, jag har inte haft alltför varma känslor för vissa men tänk nu killar, vill vi att folk ska lämna "vårat" forum pga att vi är för taskiga och otrevliga mot dem?

Jag tycker också att det beror lite på personer själva, men då är det bättre om både vi och de tänker igenom vad vi kan göra bättre för att det inte ska bli så att folk lämnar på grund av hur de blir behandlade här..

Jag kan inte förneka att jag har lite skuldkänslor.

Självklart kan man inte gilla alla på ett forum men då kan det vara bråk mellan två personer, inte ett helt forum mot en person, vilket det nästan har varit i vissa fall.

Jag har även skickat ett pm till en person där jag dels har försökt förklara varför det har blivit som det blivit, och bett honom tänka över sitt beslut att lämna och att han kan tänka på vad han kan förändra i sitt beteende så att han blir mer accepterad.

Såhär såg det ut:

"Hej. Du vet självklart om att jag aldrig riktigt har tyckt om dig, och jag kan inte påstå att jag gör det nu heller men nu när jag kommer tillbaka från ett konfirmationsläger och en Danmarksresa och ser att du funderar på att lämna forumet pga att du känner att ingen alls gillar dig tycker jag det har gått lite för långt.

Min mening med detta pm vet jag inte riktigt, jag tyckte bara det kändes jävligt tråkigt att se att du funderade på att lämna forumet pga att jag och flera hade varit taskiga.

Mitt förslag är att du tänker över ditt beslut, och även tänker igenom vad du kan ändra i ditt beteende, för att inte betraktas som en spammar med mera.

Hoppas detta löser sig på bästa sätt."

Jag vet inte riktigt varför jag skapade denna tråd.. men det kändes bara jävligt fel att det skulle bli såhär, särskilt när jag själv var en del av det, och det var inte min mening att det skulle sluta med att folk lämnade.

Så, ifall ni känner att ni också kan vara en del av detta eller så, och känner att ni vill be om ursäkt, förklara, ge förslag på hur vi kan lösa detta eller vad som helst, släng iväg ett pm till dem.

Well, det var väl allt.

Edit: Fixade massa grejer och censurarde pm:et lite så man inte skulle fatta vem jag hade skickat det till.. vilket man lär göra ändå :)

Redigerad av Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 281
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Du skrev att det att "Jag tycker också att det beror lite på personer själva"!. Oavsett persolighet eller utseende så ger det aldrig rätten att frysa ut/mobba en person. Tycker att det är tråkigt att personer lämnar forumet, men jag har ju mina aningar om varför, som jag sagt tidigare.

Tycker att det har gått för långt när vissa medlemmar börjar se ner på andra medlemmar för att de tror att de är så mycket större och bättre. Men framförallt inte vågar visa det ensam.

Vet ej hur du är nuförtiden Tweak, du har ju varit på sån där hjärntvätt och kristennojja, men jag tycker att du är generellt en bra snubbe, med undantag för en grej. Du vet vad :).

Ja, vi får hoppas att det blir bra det här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du skrev att det att "Jag tycker också att det beror lite på personer själva"!. Oavsett persolighet eller utseende så ger det aldrig rätten att frysa ut/mobba en person. Tycker att det är tråkigt att personer lämnar forumet, men jag har ju mina aningar om varför, som jag sagt tidigare.

Tycker att det har gått för långt när vissa medlemmar börjar se ner på andra medlemmar för att de tror att de är så mycket större och bättre. Men framförallt inte vågar visa det ensam.

Vet ej hur du är nuförtiden Tweak, du har ju varit på sån där hjärntvätt och kristennojja, men jag tycker att du är generellt en bra snubbe, med undantag för en grej. Du vet vad :).

Ja, vi får hoppas att det blir bra det här.

Lol, konfirmationen gjorde mig inte på något sätt till en bättre eller sämre människa, gjorde det mest för presenterna ;)

Håller med om det du skrev, men om man kanske har lite spamtendenser och posthunter över sig sjunker man faktiskt i folks ögon. Men vissa fall har gått alldeles för långt, och det var därför jag gjorde denna tråd.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ser ju verkligen hur R2D2 och Marky kämpar för att få en trevlig stämning och ett gott rykte åt GTAsajtens forum.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...pic=30598&st=60

Big Daddy tillför tråden något vilket är mer än man kan säga om CurunirOfValinor, Marky och R2D2 som enbart gnäller(aka spam). Gillar de inte vad han gör så kan de rapportera, de ska inte leka poliser själva. Och det borde man väl veta om man varit medlem så himla länge. Folk säger hela tiden åt folk att söka och när de väl gör det så gnäller de som gnällkärringar ändå. Hade han skapat en ny tråd hade de väl klagat på att det redan finns en sån tråd.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ser ju verkligen hur R2D2 och Marky kämpar för att få en trevlig stämning och ett gott rykte åt GTAsajtens forum.

http://www.gtasajten.com/forum/index.php?s...pic=30598&st=60

Big Daddy tillför tråden något vilket är mer än man kan säga om CurunirOfValinor, Marky och R2D2 som enbart gnäller(aka spam). Gillar de inte vad han gör så kan de rapportera, de ska inte leka poliser själva. Och det borde man väl veta om man varit medlem så himla länge. Folk säger hela tiden åt folk att söka och när de väl gör det så gnäller de som gnällkärringar ändå. Hade han skapat en ny tråd hade de väl klagat på att det redan finns en sån tråd.

Ja, visst är jag en riktig jävel?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var hatad direkt när jag kom hit för två år sen. D'oh avslöjad :lol: ...... :o anledningen var för att jag postade soundtracket till GTA San Andreas direkt, och eftersom jag måste stå ut med att själv bli disrespekterad vilket jag inte gjorde bannades jag på grund av alla som gjorde mig som jag blev. Tack så jävligt :'( :) och kom inte och säg att jag började, allt jag gjorde var att skapa en tråd med soundtracket och därefter disrespekterades jag direkt!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej..

Nu är det så att jag kände mig tvungen att skapa denna tråd när jag, efter att ha varit borta på konfirmationsläger och Danmakrsresa såg att folk funderade på att lämna forumet på grund av att de kände att ingen gillade dom här på gtasajten, och att de inte var välkommen.

Jag tänker inte förneka att jag själv är en del av detta, jag har inte haft alltför varma känslor för vissa men tänk nu killar, vill vi att folk ska lämna "vårat" forum pga att vi är för taskiga och otrevliga mot dem?

Jag tycker också att det beror lite på personer själva, men då är det bättre om både vi och de tänker igenom vad vi kan göra bättre för att det inte ska bli så att folk lämnar på grund av hur de blir behandlade här..

Jag kan inte förneka att jag har lite skuldkänslor.

Självklart kan man inte gilla alla på ett forum men då kan det vara bråk mellan två personer, inte ett helt forum mot en person, vilket det nästan har varit i vissa fall.

Jag har även skickat ett pm till en person där jag dels har försökt förklara varför det har blivit som det blivit, och bett honom tänka över sitt beslut att lämna och att han kan tänka på vad han kan förändra i sitt beteende så att han blir mer accepterad.

Såhär såg det ut:

"Hej. Du vet självklart om att jag aldrig riktigt har tyckt om dig, och jag kan inte påstå att jag gör det nu heller men nu när jag kommer tillbaka från ett konfirmationsläger och en Danmarksresa och ser att du funderar på att lämna forumet pga att du känner att ingen alls gillar dig tycker jag det har gått lite för långt.

Min mening med detta pm vet jag inte riktigt, jag tyckte bara det kändes jävligt tråkigt att se att du funderade på att lämna forumet pga att jag och flera hade varit taskiga.

Mitt förslag är att du tänker över ditt beslut, och även tänker igenom vad du kan ändra i ditt beteende, för att inte betraktas som en spammar med mera.

Hoppas detta löser sig på bästa sätt."

Jag vet inte riktigt varför jag skapade denna tråd.. men det kändes bara jävligt fel att det skulle bli såhär, särskilt när jag själv var en del av det, och det var inte min mening att det skulle sluta med att folk lämnade.

Så, ifall ni känner att ni också kan vara en del av detta eller så, och känner att ni vill be om ursäkt, förklara, ge förslag på hur vi kan lösa detta eller vad som helst, släng iväg ett pm till dem.

Well, det var väl allt.

Edit: Fixade massa grejer och censurarde pm:et lite så man inte skulle fatta vem jag hade skickat det till.. vilket man lär göra ändå :lol:

Du vet väl att det finns en del medlemmar som inte tar forumet på allvar och att dem lämnar forumet för att dem känner för det?

Varför skulle dem känna sig uteblivna, de har väl annat för sig än att "leva på GTAsajten", inte sant?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet väl att det finns en del medlemmar som inte tar forumet på allvar och att dem lämnar forumet för att dem känner för det?

Varför skulle dem känna sig uteblivna, de har väl annat för sig än att "leva på GTAsajten", inte sant?

Den här tråden handlar inte om de som lämnar för att de t ex tröttnar.

Samtidigt som man kan tycka att det är fel att vissa kanske blir lite utstötta så kan man inte blunda för att vissa faktiskt orsakar det själva.

Mycket bra skrivet Tweak och bra exempel Cortez.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du vet väl att det finns en del medlemmar som inte tar forumet på allvar och att dem lämnar forumet för att dem känner för det?

Varför skulle dem känna sig uteblivna, de har väl annat för sig än att "leva på GTAsajten", inte sant?

Klart som fan jag vet det, tex Funnylin lär ju inte ha lämnat för att han kände sig hatad :ph34r: Men den här tråden handlar inte om dem, utan om de som faktiskt lämnar för att de känner sig hatade. Så jag förstår inte riktigt vad du vill komma..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra gjort Tweak!

Om man tänker efter så börjar forumet likna mer och mer världen utanför, of course, i mindre skala men precis som världen slåss mot terrorister slåss vi mot spammare. Världens ras och krigs problem blir våra person påhopp, där det istället slungas svordommar och idiotiska kommentarer istället för missiler och kulor. Människan delar upp sig i olika grupper, med olika åsikter. Ja, jag vet att forumet är till för debatter som mycket väl kan leda till hektiska nivåer men osympatiska konversationer är knappast något som forumet behöver, inte heller världen. För att inte tala om miljöproblemen där vår root kämpar mot mySQL och andra servelfel; precis som att vissa människor tar sitt liv/dör i krig/skadads lämnar medlemmar forumet i samma takt, av samma anledningar (fast i mycket mindre skala).

Ibland händer det större saker på forumet, påde goda och dåliga (jag antar att det som hände med Hultenius ska väl kunna mätas i samma skala som tillexempel 9/11 eller tsunami kattastrofen i asien (på forumet då)?). Det som händer blir omtalat i fler topics än just den dedikerade, precis som i det verkliga livet. Sedan finns det ju dem som lämnar pga att dem är uttråkade... aliens? :ph34r:

Detta är en aning sjuk synonym, men i mindre skala så är det lite "connection" ... w/e, jag kan inte påstå att någon gillar mig här men jag kommer definitivt att stanna tills "dommedagen"; men hur mycket man klarar av styrs av ens personlighet och vad jag har sett så har den omtalade tagit alldeles för mycket skit av andra medlemmar som alltid tror sig ha rätt. Ensam är inte stark om man är svag vilket säger sig självt. För oss på forumet borde det inte vara så jävla svårt att kunna laga dessa problem, med våra 80 medlemar eller något (de aktiva) borde det inte vara så jättesvårt att lära sig respektera sina medmänniskor.

Vi är 80 medlemmar med olika åsikter, en del med samma. Världen utanför är flera tusentals miljoner människor med olika åsikter, en del med samma. När man tittar på problemen i såhär stor skala brevid den lilla skalan inser man hur girig och primmitiv människan verkligen är men allt är ju relevant, personligheten är de som styr viljan till en bättre visstelse. Nog pratat. Återigen, bra gjort och skrivet Tweak. Följ Tweaks exempel och vi är redan halvvägs till ett bättre forum.

God bless GTAsajten, and every place else!

President kandidat

J. Azzer

(Ursäkta mig för eventuella stavfel!)

Någon mer än jag som såg Head Of State igår? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra skrivet, Har själv vart borta länge nu och undrade varför eb hel del välkända ansikten inte fanns kvar

För det inte händer någonting inom gtavärlden nu och sajten blir slö då.

Själv kommer jag bli mycket mer aktiv tills GTA 4. (:!!!:)

Är ju självklart inte den enda anledningen.

Redigerad av HOWHOW
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...