Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

Svenska helger

Varje gång det ska bli en helg ex. midsommar så ska alla ut köpa mat som några jag vettefan vad (ingen idé att handla nått då) och att alla ska supa sig redlösa och bråka med en på dom helgerna.

Denna by's fjortisar.

Springer runt och tror dem äger hela byn och sitter och pratar om att man ska respektera dem för att dom har knullat med byn's tuffaste kille.... HATA :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Acer (datortillverkare)

Sommaren 2005 köpte jag en dator från Acer för ett väldigt fint pris med tanke på vad jag fick för prestanda.

När jag kom hem stod det att jag bara skulle starta datorn efter att jag kopplat in allt.

Datorn startar och ber mig att bränna ut Windows XP.

Lite konstigt, tänkte jag, men fick hämta en CD och bränna ut det.

Ungefär vid jul började dom första konstiga sakerna hända. När jag loggar in kommer alltid en ruta med mina program fram.

Efter ett tag kunder jag inte söka längre och Nortons Virus-Scan fungerar inte längre.

Windows Media Player vägrar starta och Explorer krånglar. Mappen dokument är det nekad tillgång till.

Verkar inte finnas någon annan lösning än att formatera om datorn. Stoppar in min Acer System CD, som jag fick bränna ut, där Windows XP ligger.

Bootar från den och efter ett antal steg ber den mig stoppa in min Recovery CD. Vilken jefla Recovery CD?

Jag skickar mejl till Acer men dom har ännu inte svarat, och det var flera veckor sen. Ringer till supporten, men där är det bara en läspande telefonsvarare.

Skulle skicka ett till mejl, men nu gäller visst inte mitt serial-nummer längre, så jag kan inte skicka mejlet.

Kort och gott, Acer är djävulens högra hand.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nominering till ett av sveriges sämsta företag: cdon.com.

Obefintlig kundservice, höga priser, respektlöst behandlande av trogna kunder och långa leveranstider.

Mando Diao och BWO.

De tror båda två att de är världens bästa band och att de har rätt att kasta skit på alla andra. Borde egentligen skriva Liam Gallagher här också, men skippar det eftersom han trots allt inte vet bättre.

Människor som tror att ateismen är det ultimata avståndstagandet från religioner.

Förstår de inte att ateismen är en religion!?

Norton Internet Security.

Jag vet inte hur många gånger de bett mig att uppdatera/registrera mig som kund hos Symantec och jag vet inte hur många gånger jag gjort det. Kontraktet har inte gått ut än men de påstår ändå att jag inte är kund trots att jag betalar. Så nu gar jag inget virusskydd.

Pop-Ups som infekterar datorn.

När datorn söks igenom med diverse program hittar jag de filer som skapar problemen, men de går inte att varken ta bort eller ändra över huvud taget. Mitt virusskydd var hjälplöst redan när det fortfarande fungerade.

Sådärja. Tack, det behövde jag!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar alla killar som är "ska-fan-slå-sönder-dig-ifall-du-rör-min-ex-flickvän" och när det SAMTIDIGT låter sin bästa kompis vara på gång med sitt ex.

Var med om det här om helgen.

Var skolavslutning, hade skitroligt, träffade en tjej jag hade pratat ett tag på msn/sms.

Så vi går och håller om varandra och allmänt myser. Sen kommer vi fram till ett ställe där hennes ex är och den där andra kompisen som var på gång med henne. (ska tillägas att tjejen sa att de var osams som fan, och hon hade sagt till han att hon inte ville veta av honom)

så vi kommer fram där, ex pojken springer fram mot mig med en kniv dragen i huvudhöjd och försöker sticka den i huvudet, men av någon mysko anledning så duckar jag (full som fan själv) och han missar. så hans kompisar frågar vad fan han gör och jag går fram och frågar samma sak, så sa han att jag hade tur att jag duckat för annars hade han stuckit mig i tinningen. Och han säger att han misstog mig för en person (troligt?) .

men eftersom jag inte är sån som bråkar chillar jag och allt är lugnt.

sen nästa dag på lunar får man ett jävla massa gästboks inlägg från den andra killen som var på gång med tjejen att om jag inte slutar "prata" med henne så ska han slå sönder mig. ska även säga att den här killen har ruskigt med damp. han är 91:a, jag är 89:a. han har bland annat knivhuggit folk, slagit ner 3 st 21åringar bara utan anledning och förra helgen sparkade en kille rätt över ansiktet när båda stog upp..

så jag skit i allt. tänkte ändå att tjej på sommaren är inget, plus att hon är 91:a.. lite ungt än för mig.

jag skrev till killen som försökte "kniva" mig dagen efter och sa att det var tur att han inte stack kniven i mig. då svarade han: "mmm.. eller kanske inte"

några gb jag fick av han..

det hatar jag. plus en massa annat.

Anmäl honom!

Han kan ju fan skada någon. Antagligen går jäveln på steroider. Har du inget bevis för att han försökte sticka ner dig kan sätta fast honom på det!

Hur jag vet att han går på steroider? Omdömet rubbas (man kan fortsätta ge någon spö även om man vet att man redan har dödat honom), man blir agressiv, klarar inte av att ha något förhållande...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Människor som tror att ateismen är det ultimata avståndstagandet från religioner.

Förstår de inte att ateismen är en religion!?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ateism

"Människor som inte själva är ateister anklagar ibland ateismen för att vara en religion. Argumentet för att kalla ateismen religion är att också ateismen är en tro, eftersom icke-existensen av en andlig verklighet än så länge inte, om någonsin, kan bevisas vetenskapligt. Man har alltså missförstått att ateism i grund och botten är avsaknad av en viss tro och inte samma sak som materialism eller sekularism, även om dessa begrepp kan förenas."

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De mindre störande tingen:

Upplevelser när skriftligt inkorrekta ordval, som ”de” när ”det” är vad som stöds av fru Grammatik, kommer min väg i någon jeffla mening, sagd av den nutida ungdomens fördömda skara. (Bleh. Jag är väl också störd, på ett eller annat sätt, antar jag. Ingen går ostraffad ifrån hädiska domar. Blicken riktad åt Pico, okka och deras jeffla gäng - denna kärntrupp av rättfärdiga (?) och korrekta (?) män).

”De” är ett ord med annan betydelse än ”det”, fuckrumpa.

”Va” är också ett ord med annan betydelse än vad du, rumpfucka, menar att det har. Skilj på ”va” och ”var” (”var” är dessutom mångexplicerat. Var från sår och så, lixxxom!!11!!!!!1!).

”E” är, olikt de ovan nämnda, ett riktigt ord. Det är emellertid ett talspråkigt uttryck, men inte ett riktigt ord. ”Är” är ”är”. Lär dig.

Och ”och” stavas ”och”, och ingenting annat. ”O” och ”å” kan gå och dö.

Visserligen kan jag gå med på att de, va, e, o och å med en hel mängd fler ord, yttras i konversationer på MSN runt tolvslaget om nätterna. Inte mycket tidigare, eller på annan ort, för den delen.

Min vädjan till er om att vårda orden och deras betydelser, är för att det i annat fall ser förjävligt ut rent estetiskt. Jag menar; vad är sexigast:

O eller Och?

Inte vill jag läsa osexiga böcker i framtiden. Dessutom framstår ni som lite dumma. Hrmmm...

Någonting annat, snäppet mer störande, är hysterin kring Basshunter och vad man kan tyda av det.

Jag citerar mig själv och min mening angående denna bajsföreteelse, ifrån en annan tråd:

"Till en början var det själva låten som gnagde på tålamodet. Nu har en märklig hysteri kring Basshunters artistskap tagit dess frustrationsväckande plats. Det är sorgligt att se hur grupptryck slukar folk när det gäller en sådan fånig sak som denna.

När låten kom gavs status till dem som kände till den. Basshunter var tuffast i stan’. Därefter påbörjades en urfånig attack mot ”fjortisars inkompetens”. De var ju cp-skadade - helt klart – för de visste inte vad en BOT var (inte jag heller). Så småningom fick vad man kallar fjortisflocken (vilka jag egentligen vill kalla alla som ens orkar bry sig om Basshunter – både de som hatar eller uppskattar honom), de som inte använder IRC, vetskap om låtens betydelse. ”Wow!” tänker åsiktsblinda Fjortis-Anna och hennes kompanjoner. ”Nu kan vi slå tillbaka mot alla som någonsin skulle vilja kalla oss för fjortisar. Hädanefter kan ingen kalla mig annat än mogen. Inte allmänbildade jag, inte.” Anna, med följe, går till angrepp mot alla som tycker om Basshunter, för nu är han töntigt helt plötsligt. Extra töntiga är fjollorna som tror att gossen trallar på om en båt i en kanal. ”Lol jävla fjortishora. fattar du inte att de e bot han sjunger!!” utbrister Anna när Cleas frågar efter ”båten anna” på Lunarstorm.

Från att vara (påtvingat) högst älskad, till att vara (påtvingat) mest hatad av Sveriges unga, gick Basshunter på cirka fyra månader.

Tråkigt, som darkjak lade ord om, att det har blivit mainstream och påtvingat att skilja sig ifrån ”mängden”.

Jag känner doften av ett samhällsproblem. Gör ni?"

Samma sak var det när Darin trädde fram i strålkastarljuset, samt när tillskottet av emo-kulturen var ett faktum. Varför styrs ungdomars åsikter så ofta av gruppens? Huh?

Detta leder till störningsmoment numero 3, vilket lyder:

Folk klagar, och klagar, och fördömer, och klagar; på politikerna och politiken i sig. Men har de rätten till det?

"Varför kan politikerna inte göra något vettigt. Vi unga har ju ingenstans att ta vägen, eller något sätt att bli hörda på. Det är synd om oss. BUUUUUUHUUUUUUU." Det är åter Anna som har tagit ton. Den här gången under ett kvickt samtal med sina kompisar, som behandlar alkohollagen. Dagen därefter kommer samma, tjuriga Anna in i klassrummet för samhällskunskap, där hon efter lärarens order diskuterar med övriga kamrater om vad politik är. "Det är skit." Biter hon fram till svar. Läraren framför en sneglande min mot golvet; bryter ut i en tyst suck. "Fan vad jag hatar politik. Så jävla trist. Finns mycket bättre saker man kan göra i livet än att prata politik." Säger en annan nisse i rummet. "Ja, skit är vad det är. Speciellt med Fete-Göran vid makten. Äter upp våra skattepengar gör han. Men om det ändå ska vara politik, så är det moderaterna som gäller. De har i alla fall vettiga saker i tankarna. Fan ändå att vi unga inte har något att säga till om" Den talande nissen sänds strax därpå iväg till aulan, varvid ett skolråd just hålls. Han sitter i styrelsen.

Varför klaga på politiken, när ni har rätt att säga till om saker och ting?

Och när i helvete blev det "inne" att gilla moderaterna?

Vet ni ens vad de står för?

Det finns mer att klaga på. Tusenfaldigt. Men jag är alldeles för dum i huvudet för att yttra mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Dubbelmoral inom politiken.

Då Påven dog förra året fylldes det här forumet med åsikter som "vilket jävla idiotland Polen är som sörjer en gammal gubbe som råkade bli överhuvud för det hittepå kristendomen är". Sen hyllar alla kommunism och revolutioner och skit och bär omkring på Che Guevara-tröjor.

Gissa vad, Johannes Paulus II var för polen vad Che Guevara var för Kuba. Påven fick folket att resa sig mot den kommunistiska diktatur som var i Polen. Det är inte mer än rätt att man sörjer någon sådan!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

http://sv.wikipedia.org/wiki/Ateism

"Människor som inte själva är ateister anklagar ibland ateismen för att vara en religion. Argumentet för att kalla ateismen religion är att också ateismen är en tro, eftersom icke-existensen av en andlig verklighet än så länge inte, om någonsin, kan bevisas vetenskapligt. Man har alltså missförstått att ateism i grund och botten är avsaknad av en viss tro och inte samma sak som materialism eller sekularism, även om dessa begrepp kan förenas."

Jag må ha fel enligt wikipedia men jag anser att problemet är mycket värre än så. Vill dock inte lägga grunden för en offtopic-diskussion, så jag slutar här. Fin.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu kommer jag få folk över mig när jag säger detta. :ermm:

Men jag tycker inte om när folk har fördommar om saker.

T.ex. Dom som lyssnar på Emotional hardcore, klär sig i Emo-stil och så vidare.

Folk har fått för sig att dom skär sig i handlederna och så.

Visst det kan finnas dom som gör det, men det hör inte till Emo över huvud taget.

Emo handlar om kännslor och står för Emotional hardcore som är en musikstil.

Vill ni veta mer så kan ni kolla på länken vid min signatur.

Och snälla, vill inte ha något bråk om detta nu.

Vill bara att folk ska fatta att skära sig i handlederna och tycker livet är skit och vill dö inte är emo.

Tack för mig.

:blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hatar:

  • Folk som skriver "ej" istället för "inte"
  • Folk som särskriver
  • Folk som lackar ur på en alldeles för lätt
  • Folk som förkortar fyrstaviga ord till tre bokstäver följt av en punkt, med tron att det går fortare att skriva
  • Tyskar

För övrigt älskar jag nästan allt och alla ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Plastsupportrar, svenska sådana. Dom kommer fram vart fjärde år och blir fotbollsexperter genom att läsa aftonbladet och lyssna på allmänt ovetande journalister.

De flesta har väl ändå suttit där på sin sketna hemmastadion och sett när kvartersgrabbarna lirat boll så några plastsupportrar är de (vi) inte. Däremot ska alla bli experter och säga hur lagen ska spela och coachas för att de ska bli nöjda.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag må ha fel enligt wikipedia men jag anser att problemet är mycket värre än så. Vill dock inte lägga grunden för en offtopic-diskussion, så jag slutar här. Fin.

Jag ogillar folk som, som synes ovan, drar sig ur med äran i behåll när de får slut på argument. ^_^

För tillfället hatar jag min dator. Prestandan är tillräcklig för att klara alla nya spel, men ändå hackar spel som Diablo 2 och Warcraft III, och spel som F.E.A.R går inte ens att spela. Varför? VARFÖR?!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hatar alla killar som är "ska-fan-slå-sönder-dig-ifall-du-rör-min-ex-flickvän" och när det SAMTIDIGT låter sin bästa kompis vara på gång med sitt ex.

Var med om det här om helgen.

Var skolavslutning, hade skitroligt, träffade en tjej jag hade pratat ett tag på msn/sms.

Så vi går och håller om varandra och allmänt myser. Sen kommer vi fram till ett ställe där hennes ex är och den där andra kompisen som var på gång med henne. (ska tillägas att tjejen sa att de var osams som fan, och hon hade sagt till han att hon inte ville veta av honom)

så vi kommer fram där, ex pojken springer fram mot mig med en kniv dragen i huvudhöjd och försöker sticka den i huvudet, men av någon mysko anledning så duckar jag (full som fan själv) och han missar. så hans kompisar frågar vad fan han gör och jag går fram och frågar samma sak, så sa han att jag hade tur att jag duckat för annars hade han stuckit mig i tinningen. Och han säger att han misstog mig för en person (troligt?) .

men eftersom jag inte är sån som bråkar chillar jag och allt är lugnt.

sen nästa dag på lunar får man ett jävla massa gästboks inlägg från den andra killen som var på gång med tjejen att om jag inte slutar "prata" med henne så ska han slå sönder mig. ska även säga att den här killen har ruskigt med damp. han är 91:a, jag är 89:a. han har bland annat knivhuggit folk, slagit ner 3 st 21åringar bara utan anledning och förra helgen sparkade en kille rätt över ansiktet när båda stog upp..

så jag skit i allt. tänkte ändå att tjej på sommaren är inget, plus att hon är 91:a.. lite ungt än för mig.

jag skrev till killen som försökte "kniva" mig dagen efter och sa att det var tur att han inte stack kniven i mig. då svarade han: "mmm.. eller kanske inte"

Seriöst vilken tönt! Vart bor du? Om du är sugen på det ge mig hans msn ska jag skrämma skiten ur honom. ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nominering till ett av sveriges sämsta företag: cdon.com.

Obefintlig kundservice, höga priser, respektlöst behandlande av trogna kunder och långa leveranstider.

Det där kan jag inte riktigt hålla med om. Kundservicen är inte obefintlig men nästan, det kom fel verson av gta:lcs till psp och jag fick ett nytt.

leveransen var inte lång, typ 2 dagar.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För tillfället hatar jag min dator. Prestandan är tillräcklig för att klara alla nya spel, men ändå hackar spel som Diablo 2 och Warcraft III, och spel som F.E.A.R går inte ens att spela. Varför? VARFÖR?!

Min dator klarar inte ens av Half Life... Alltså första spelet. Varför? VARFÖR?!

Jag hatar...

...MSN folket. Man kan lägga ner en tio-femton minuter på att föklara en historia som dom har frågat om, och sen när man väntar på reaktion så svarar dom bara "mm" eller "ok...". Jobbigt.

...Min lillebror, fy helvete, säg inte åt mig att älska honom, det klarar jag inte. Han kommer och ber om hjälp hela tiden och datorn och så svarar jag "Nej, du får testa själv för en gång skull". Då skriker han och tjuter om att jag aldrig hjälper honom. Sen kan han vara skitdryg och hålla på, så säger man åt han att sluta så svarar han "Jag har fått det från dig". Dryg, liten, äcklig och jobbig. Hat, hat!

...Min mobiltelefon. Den ringer aldrig. Men om den mot förmodan skulle göra det så stånger den av sig själv. Samma med sms.

...Trappor. Fråga mig inte hur, men på nåt vis lyckas jag alltid fastnad med foten i åtminstone ett trappsteg. kvittar om jag ska upp eller ner, jag ramlar hur många gånger som helst i trappor.

...Dörrkarmar. Speciellt inte min, jag har slagit i knän, armar, huvudet i dom hur många gånger som helst. Nu har jag huvudvärk. Fy fan alltså...

...darkjak. Puss på dig!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...