Jump to content

Klagomuren


darkjak
 Share

Recommended Posts

15 timmar sedan, Dusse skrev:

Skulle vilja klaga lite på att svensk mediarapportering kring valet i Frankrike kretsar allt för mycket kring Marine Le Pen och ger sken av att hon faktiskt kan komma att vinna, när sanningen egentligen är att hon inte ens är i närheten. Ger en otroligt skev bild av fransk politik vilket är tråkigt med tanke på de stora förändringarna som faktiskt håller på att ske inom den.

Ja, det måste jag säga. Det var inte förrän häromdagen jag fick höra talas om den unge kandidaten, och då stundar valet inom kort (eller är det redan genomfört?). Nu minns jag inte ens hans namn (case in point), men han verkar ju lika vettig som Kanadas Trudeau. :)

För övrigt hatar jag fortfarande WYSIWYG.

EDIT: Kvällens Rapport-sändning bekräftar det du säger, de visar ett stapeldiagram där Macron fått 23,9 procent och Le Pen 21, men av alla inslag som följde var det bara Le Pen som fick tevetid med ett tacktal. Den "stora" vinnaren fick man inte ens se på bild. Istället plockade de in nån loser som fick 6 procent och som heller inte kommer till tals, utan bryts strax efter att han knäppt på sina mikrofoner. Vafan, seriöst.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 2 months later...

Anmälde intresse på en lägenhet inne i stan. Den postades 15:11 igår. Jag har ett bekräftelsemejl på att jag ansökt lägenheten som levererades till mig 15:12. Först till kvarn gäller, då de inte har någon bostadskö.

Jag har fortfarande inte hört någonting från fastighetsbolaget. Det stör mig lite grann. Ring mig ba.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

08/17/2017 at 11:52, Gof skrev:

Anmälde intresse på en lägenhet inne i stan. Den postades 15:11 igår. Jag har ett bekräftelsemejl på att jag ansökt lägenheten som levererades till mig 15:12. Först till kvarn gäller, då de inte har någon bostadskö.

Jag har fortfarande inte hört någonting från fastighetsbolaget. Det stör mig lite grann. Ring mig ba.

Hur gick det sen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
  • 2 weeks later...

Åkte på en böter av SL idag eftersom mitt köpta kort inte "aktiverats" (man måste skanna det i en automat vid tvärbanan). Skannade min biljett efter köpet men tydligen så måste man göra det när det gamla kortet är slut. Hade ungefär ett dygn kvar. 

Bot på 1560kr för att jag åkt oaktiverad i 3 dagar fram och tillbaks från jobbet. 

830kr för 30 dagar + 1560. Blev ett dyrt kort denna månad. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vill klaga på såna här skitbilder som dyker upp i reportage om spelande.

-1475678679.jpg

Det finns hur mycket videoklipp som helst som liknar detta också, men jag vill inte kasta bort en timme i ilska på det så jag låter bli att ens leta. Vad är det jag klagar på? Jo, att personerna i bilderna uppenbart aldrig någonsin hållit i en kontroller förr. Titta på greppet. Vad gör han? Förutom att sitta i en oinredd man-cave alldeles ensam verkar han spela ett spel som bara kräver att man våldsamt trycker ned L3 och R3 samtidigt som man pekar de båda spakarna inåt. Fingrarna är felplacerade såpass att de inte bara håller pekfingrarna (istället för långfingrarna) på L2/R2, de håller inte på någon knapp över huvud taget eftersom de är placerade under kontrollen på det troligen minst ergonomiska och greppsäkra sättet möjliga. Och kontrollen är inte ens påslagen.

Här är en blogg som retat sig på exakt samma sak. Och en googling på "stock photos of people who don't know how to hold a controller" ger ganska många resultat också.

Vafan. Kan de inte försöka åtminstone? Samma sak med bilder på folk som spelar instrument. Jag förstår att det är svårt att mima ett flöjtsolo, men kan de inte A) välja att hyra in någon som statist som faktiskt kan spela instrumentet eller B) se till att skådisen lär sig låtsas dugligt genom videos eller annat? Ta den här förfärliga videon till exempel. Pippi Långstrump sa "att spela trumpet utan en trumpet, det är det svåraste som finns". Ja, så är det nog. Det näst svåraste borde vara att spela saxofon med ett uppochnedvänt munstycke. 1:43, varning för öronmask.

Jävla imbecill. Solot må kanske vara rätt saxofon till, men stötarna som hörs i resten av låten är istället en barytonsaxofon. Och trummisen vet jag inte vad han håller på med. Basisten hinner jag inte se tillräckligt, men jag kan inte tänka mig att de hittat en äkta kontrabasist när de inte ens hittat en saxofonist. Gitarristen kanske kan spela gitarr eller åtminstone låtsas, men problemet är att låten inte innehåller elgitarr.

VAFAN. :evil:

  • Gilla 2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
  • 5 months later...
  • 1 month later...
7 timmar sedan, Henkibojj skrev:

Va, hurdå? Exempel?

https://sl.se/

Nu luskade jag lite mer i just det här fallet, och det verkar som att det bara krånglar i Firefox, där sidan helt enkelt inte går att nå om jag skriver www framför. Prövade en annan webbläsare dock, och där blev det bara en snabb omdirigering. Mitt klagomål föll! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

15 timmar sedan, Misterwhoopee skrev:

https://sl.se/

Nu luskade jag lite mer i just det här fallet, och det verkar som att det bara krånglar i Firefox, där sidan helt enkelt inte går att nå om jag skriver www framför. Prövade en annan webbläsare dock, och där blev det bara en snabb omdirigering. Mitt klagomål föll! >_<

Jag hade ett tillägg en gång som gjorde att höger sökfält blev Youtube och adress/sökfältet blev Google, men det ändrades för varje uppdatering så nu vet jag inte vad som gäller längre. Blir det inte Google i båda fält numera? Vad ska man då med två till?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
2018-07-30 at 16:14, Henkibojj skrev:

Handfat som har en kran som är så kort att vattnet rinner 2 cm från porslinskanten borde slås sönder med en slägga. Gör om och gör rätt. Använd hela handfatet, inte bara fyra centimeter av det.

Haha, har du också varit på Cioccolata Bistro nyligen? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...