Jump to content

Jobbiga Föräldrar?


diarrehampus
 Share

Är dina föräldrar jobbiga?  

82 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Mina föräldrar är jobbiga ibland för att jag inte får göra nånting

Får inte ens köpa saker för pengar jag tjänar själv

Om jag vill köpa en dyrare och bättre sak, så säger dom att det är storhetsvansinne att vilja ha dyra saker.

I hate that

EDIT:

Kan nån admin vara snäll och fixxa det ett JA, det blev fel

Redigerad av KalleR
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 46
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Mina föräldrar är jobbiga ibland men det är inte speciellt jobbigt :P

Mamma är rätt tjatig men det hör till, hade hon slutat tjata hade jag fått fnatt, måste höra mammas tjat :)

Men även om dom är jobbiga då och då så älskar jag klart dom ändå... :wub:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, jävligt jobbiga ibland. Pappa min kan dock vara väldigt andvändbar ibland med sina datorkunskaper. Även om jag kan det mesta själv så. De är jobbiga i frågor om pengar. Jag ber inte dom om pengar, jag fixar mina egna, då får jag göra vad jag vill med dom. Annars helt okej.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min mor är grymt snäll och trevlig.

Min far ogillar jag just för tillfället, och jag tror inte direkt att jag kommer kunna gilla honom särskilt mycket igen, för han är ingen såndär person som man gärna umgås med.

edit: öhh... votar på jag

edit 2: FAN. Trodde det var "gillar du dina föräldrar", aja... Blev ju någorlunda rätt ifl.

Redigerad av DrStupid
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Båda två är lite jobbbiga. Fadern är mycket taskig när det gäller att skjutsa. Till exempel om jag vill ha skjuts till min kompis så frågar han "regnar det?" och om det inte gör det får jag cykla igenom hela Ödeshög. Mor min är ju sån där som inte tillåter en att göra nåt. Jag får inte hänga ute på kvällen för att hon tror att det ska komma en mördare at döda en. Sen kan hon skälla ut en för nåt som mina bröder har gjort som hon ska ta med dom senare så får jag dubbel smäll. Sen fick hon för sig att jag går på droger en gång. Men dom låter ha min egen stil och leva som jag vill, lyssna på min musik, vara med vem jag vill, tycka om vad jag vill. Så min röst hamnar på Ibland.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Inte det minsta, båda mina föräldrar är toppen. Klart det finns småsaker som kan vara jobbiga, men det existerar hos varenda person och inte bara föräldrarna. Ibland kan de bli lite för... snälla, så att säga. Min mor t.ex. envisas jämt om att jag ska ha pengar, trots att jag säger emot. Ya, det kan tyckas som jättebra, men för tillfället är det lite knapert om pengar hemma, och när hon kör samvetskortet och gnäller om att hon är en dålig mamma som aldrig ger mig pengar är det bara jobbigt.

Far min är också en schysst prick. Han har det lite svårt med ungarna nu dock, då min äldre syster skar av alla band med honom efter att han och mamma separerade. Syrran har t.o.m. bytt efternamn, men om det beror på det vettefan. Spenderar inte på långa vägar tillräckligt mycket tid hemma hos honom, men det blir svårt när han bor en bra bit ifrån skolan, och det är jobbigt att kånka dit alla mina grejer (gitarrer och förstärkare är rätt jobbiga att bära längre vägar. Särskilt när man har en väska med kläder också (eller två)).

I slutändan är dom fantastiska båda två ändå.

Yay, långt-inlägg-med-mycket-info-trots-att-jag-planerade-att-skriva-ett-kort-inlägg äger. ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ibland.

När jag ska på krogen brukar min mor fråga om jag ska dricka mig full. Nej, svarar jag då.

Förrut gillade hon inte att jag hade datorn på när jag lämnade rummet, hon tyckte att den drog alldelsen för mycket ström. Min far kan vara lite lättretad när han har en depression.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...