Jump to content

3D max studio.. Fråga om


Alle090
 Share

Recommended Posts

Hej,

Jag är lite ny på detta med moddelering. Jag har 3D Max Studio 7 och först så föstod jag inget så jag lät det vara. Men sen så hittade jag en till lägg script så man kunde importera .Dff. Till min lycka funkade det. Men när jag Exporterar filen till .Dff igen och installerar modden via GGMM så ser den ut som vanligt.

Alltså min fråga(or) är: :'(

Hur får jag det att funka??

Och hur skapar jag .Txd filer till fordonet jag skapat??

Skulle vara roligt och skapa sina egna fordon...

Redigerad av ALER700
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att skapa egna fordon är inte så lätt som man tror. Man ska dela upp bilen i olika delar och ha dummies till dessa så de funkar fint i spelet sen ;) Också axlarna på sakerna ska peka rätt. Du ska också ha collisions filer inbyggt i dff-filen m.m

Så det är en del att lära sig. Jag föreslår att du kollar hur allt är uppbyggt och först ändrar lite på modellen så du lär dig hur det funkar. En av de lättaste programmet att lära sig först är zmodeler 2 som också är ett väldigt bra program.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Men när jag Exporterar filen till .Dff igen och installerar modden via GGMM så ser den ut som vanligt.

Om ni hadde läst hanns verkliga fråga så skulle ni ha förstått att felet nog är att han använder GGMM istället för att replaca med IMG Tool 2.

Om bilen ser likadan ut som förut beror det på att din .dff fil inte är en GGMM mod fil utan en modell fil till GTA SA den måste du byta ut med IMG Tool 2 och för att skapa texturer använder du TXD Workshop.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Att skapa egna fordon är inte så lätt som man tror. Man ska dela upp bilen i olika delar och ha dummies till dessa så de funkar fint i spelet sen :D Också axlarna på sakerna ska peka rätt. Du ska också ha collisions filer inbyggt i dff-filen m.m

Så det är en del att lära sig. Jag föreslår att du kollar hur allt är uppbyggt och först ändrar lite på modellen så du lär dig hur det funkar. En av de lättaste programmet att lära sig först är zmodeler 2 som också är ett väldigt bra program.

Jo, det stämmer :huh: .

Men jag tänkte försöka göra om en båt som finns i Gta Sa. Te.x Tropic, att lägga till en platå som man kan ställa bilar på.

Eller bygga ett hus.. >_<

Jag fatta bara inte hur man exporterar eller importerar till .Dff, .Txd eller en del av banan?? :lol:

________________________________________________________________________________________________

Om ni hadde läst hanns verkliga fråga så skulle ni ha förstått att felet nog är att han använder GGMM istället för att replaca med IMG Tool 2.

Om bilen ser likadan ut som förut beror det på att din .dff fil inte är en GGMM mod fil utan en modell fil till GTA SA den måste du byta ut med IMG Tool 2 och för att skapa texturer använder du TXD Workshop.

När det gäller TXD Workshop och IMG tool 2. Dom har jag både två.

Men är det verkligen skillnad mellan GGMM och Img tool. Dom både replacar ju .dff och .Txd. Bara att GGMM också lägger in nya handling filer om man vill.

Jag har moddat förut .dff och .Txd med GGMM. Men doc.k dom hade inte jag gjort...

LAddAt ner! :lol:

BTW: Jag har nu 3Ds Max 8.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...