Jump to content

Tjej på jobbet


mikaelho
 Share

Recommended Posts

Jag vill säga att jag gillar detta forum. och ingen är perfekt. mitt största fel är min otroligt stora blyghet. trots min ålder.

men det är iallafall en gudomligt söt tjej på jobbet. finns väldigt många söta tyvärr. man blir ganska nere eftersom man inte vågar ta nån kontakt. förutom med denna söta tjej.

jag satt och läste tidningen när hon kom in i fikrummet. var på sista sidan när hon gick förbi där jag satt. när hon satte sig vid ett annat bord, frågade jag om hon ville läsa dagens tidning. hon sa: "ja tack gärna." jag gav henne tidningen och hon tackade. jag satte mig vid samma bord på en hörnsoffa. vi satt på varsin sida av soffan. pratade en del. om tex att hon brukar resa till spanien, dansa salsa och lite annat. när hon läst tidningen klart lutade hon sig bakåt och vi pratade en stund. sedan märkte hon att fikastunden var slut för länge sedan.

hur ska jag veta om hon är intresserad? vågar man prata mer med henne igen utan att hon tar illa upp?

jag är inte direkt någon populär kille. och vart jag än sätter mig så är det ingen som sätter sig vid samma bord som mig.

några tips på att hur man ska börja prata? kan ju inte bara sätta mig mittemot en tjej som sitter vid ett bord med stolar. är lättare vid en hörnsoffa. då kan man sitta vid var sitt hörn och låtsas som man inte ser varann.

har hänt ett antal gånger när någon söt tjej sitter själv. och man vill sätta sig mitt emot henne och småprata.

jag har sedan tidigare tex i skolan på komvux, på fikat suttit mig brevid någon klasskamrat. en tjej alltså. men de har alltid tittat bort. som om jag vore Alien eller nåt. eller helt enkelt osynlig.

det har alltid varit så här. jag har haft flickvänner, men då har de tagit en som reserv, eller för de varit desperata. vilket man fått veta senare.

så något är det med mig. kan det ha att göra med att jag bor i härnösand? eller är det mig det är fel på?

jag har märkt att de "fula" killarna på jobbet och skolan har samma problem som mig.

och jag vet att jag liknar james blunt i utseendet. många som sagt det. jag vet också att tjejer gillar killar med maskulina drag i ansiktet. de avskyr killar med runt ansikte och stora ögon. eftersom vi anses se snälla ut.

kom gärna med tips. och jag vet att detta är ett löjligt problem i min ålder.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Efter helgen så kan du ju fråga vad hon har gjort i helgen.. Och det är klart att hon inte tar illa upp bara för att du pratar med henne. Småprata med henne lite varje dag osv. Sen när du känner dig säker så kan du ju fråga henne om ni kan gå ut någongång. Du ska inte vara rädd för att bli nobbad om du är rädd för det. Men som sagt småprata med henne. Det enda tips jag har till dig

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu är jag ingen casanova, men hjälpa kan jag

först och främst så är det inte löjligt att vara osäker, det är typ alla. Och nej, inget fel på dig, sa ju själv att du är blyg. Inget fel på vara blyg. Nästan alla mina vänner är blyga fast dom döljer det på olika sätt.

Sen om du pratar med henne igen uppskattar hon bara det, fan skulle hon ta illa upp för

Skulle du reagerat illa om brud satte sig vid dig ? Antagligen inte

Allt man behöver är på tro på sig själv, så kan man allt. King of the world, nothing to lose

Bäst. Perfekt, en härskare!

Man ska inte bry vad andra tycker.. tycker jag :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det låter mest som att hon bara vill vara vänlig mot dig. Och då ska det självklart inte vara några problem att prata med henne igen. Jag tycker du ska vara lite extra trevlig mot henne, som t.ex. bjuda henne på fika. Tjejer gillar killar som är generösa :P. Fast kanske är för tidigt att börja bjuda på mums redan efter 2:a ggn.... Men frågan är om det skulle vara speciellt lämpligt att dejta ngn på samma jobb?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Måste bara säga: Väldigt fint skrivet :)

Sen är inte jag heller nån expert på ämnet, men pratar ofta med tjejer och får de ofta att skratta och bli intresserade av min personlighet.

Det viktigaste är att inte prata om sig själv!, hon vill inte veta att du har fångat den största gäddan eller så.. (det tar man senare lite på skojj, EFTER att du har t.ex. startat en konversation om fiske, som hon pratar aktivit om)

Sen när du skrutit lite om dina fiske skickligheter kan du ju fråga hur stora gäddor hon har fångat, och diskutera lite på skojj om vems gädda som är störst!, Sånt tycker de är roligt! (de som jag pratar med)

Det är därför hon måste vara intresserad av ämnet!

Nu måste det ju inte vara fiske ni pratar om, men du förstår principen :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Låter som du är den typen tjejer bara vill vara kompis med, bara för att man pratar med någon betyder det inte på långa vägar att man är intresserad. Och för sjutton gubbar, du är 30 år och sitter å pratar ut om dina kärleksbekymmer på ett forum där medelåldern är 14 år.

Face it, du är antagligen ingen kille tjejerna blir intresserade av, speciellt inte den här "gudomligt söta tjejen". Vill du ha henne, va inte så jävla blyg för det gör det bara värre för någon i din position, men var inte heller för på. Utan prata med henne som vilken tjej eller kille som helst, men se till att ha självförtroendet när du gör det, var rolig och inte tråkig, våga mycket å va inte torr.

Angående nästa steg är det väl bara att prata lite mer med henne å se hur hon reagerar, försök "läs" henne. Lycka till!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tro på dig själv. Fråga henne om saker. Vad hon har för intressen, om hon har någon favoritserie på TV, vad hon gjort

igår, hur har dagen varit, fråga henne vad hon gillar att göra... visa att du är intresserad. Prata så lite om dig själv som möjligt. Så mycket om henne som möjligt. Prata bara om dig själv när hon frågar om det. Sen vet jag inte om hon är en pratglad tjej eller inte, om hon är en blyg en så har du problem. =)

Försök att hitta ett gemensamt intresse, har ni inte det så är det mycket svårare. Fråga hur hon mår varje dag, det visar att du bryr dig om henne. Tihi. =)

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det låter som att du har alldeles för dåligt självförtroende angående ditt utseende. Det känns som att du "spärras" för att du tycker du är för ful. Tänk på att det är bara vid första intrycket som utseendet är viktigt. Om du lär känna henne och visar att du är en intressant och spännande person, kommer hon säkert bli intresserad. Hon verkar ju vara lätt att prata med, så kör på. Något som är väldigt viktigt om du vill få henne intresserad är att vara rolig. Om ni skrattar tillsammans blir allt mycket enklare.

Sen tycker jag inte alls att det är fel att prata om sig själv. Du vill ju få henne intresserad, då måste hon ju få veta lite om dig. Men dra bara upp dina goda sidor, du behöver inte avslöja dina tidigare förhållanden.

Låt det ta tid, ju längre tid man lär känna varandra, desto större är chanserna att det kan utvecklas till ett långvarigt förhållande. Du vill ju inte verka för på eller desperat.

Sen kan du ju fråga efter hennes msn, så att ni kan prata där.

Sist, men inte minst; försök inte att få henne i säng så fort som möjligt. Tjejer uppskattar killar som inte bara tänker på sex. Å andra sidan kanske HON vill ha sex så fort som möjligt, men du märker snart hur hon är.

Sen kan du ju berömma henne för hennes ögon eller något som är vackert på henne. Tjejer gillar att höra komplimanger, men se till att inte bli för inställsam.

LYCKA TILL!

Redigerad av Mr Mister
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När du pratar med henne så häng med i konversationen istället för att börja titta på nått annat.

Svara på det hon säger.

Titta inte på hennes mun när hon pratar för då kan du lätt komma bort dig, titta henne i ögonen.

Avbryt för guds skull inte konversationen med att säga "ursäkta men jag tycker att du har så vackra ögon"

Fokusera din punkt på ett ställe när du pratar med henne, undvik även att råka titta på brösten eller liknande.

Fråga om hennes intressen, prata om saker hon gillar.

Låt det ta en liten stund för dig, några dagar typ, innan du bjuder ut henne.

Bara några av mina tips, även fast jag kanske är bra på att ge andra tips så sumpar jag det rejält själv (;)) men dom här grejerna brukar funka bara så du vet :ph34r:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...