Jump to content

Konstiga människor.


Frenzy
 Share

Recommended Posts

  • Inlägg 142
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Finns en man som alltid är stressad, han springer ALLTID och han tittar på sin klocka var tionde sekund.

Alla i området kallar honom för stressmannen. En gång var han lite sen någonstans så hann inte ens att sätta på sig byxor så han sprang i kallingar.

Redigerad av Coach
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Toralf. Helt klart.

Hejjar på ALLA. Pratar med ALLA.

han har varit med i tv nu och tror han är storskärna nu.

Kom ihåg förra sommaren försökte han ragga på en brud då jag kom förbigåendes, hörde hur han sa "jag lovar, alla känner mig". Jag känner att jag vill hjälpa till lite å hojta till "Tjena Toralf". Han hejar tillbaks och säger till bruttan:

"Ser du? Ser du? Alla känner ju mig i den här stan!".

Haha rolig kille de där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en gubbe som är känd i stora delar av sverige. Han har varit i de flesta stora städer och är just nu på besök här.

Han står med en kylt där det står "Sluta mörda oss" och på andra sidan "Rosenquist (eller nått namn) mördade Palme".

Har jag förstått historien rätt så anklagar han en släkt för att ha mördat Palme.

Edit: finns en bild på honom som cirkulerar på internet. Återkommer imorgon med den.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Toralf. Helt klart.

Hejjar på ALLA. Pratar med ALLA.

han har varit med i tv nu och tror han är storskärna nu.

Kom ihåg förra sommaren försökte han ragga på en brud då jag kom förbigåendes, hörde hur han sa "jag lovar, alla känner mig". Jag känner att jag vill hjälpa till lite å hojta till "Tjena Toralf". Han hejar tillbaks och säger till bruttan:

"Ser du? Ser du? Alla känner ju mig i den här stan!".

Haha rolig kille de där.

hahahhahahahaha :P

Såg en konstig person på bussen med lååååångt grått hår som hab hade satt i en klump där bak och hade förmodligen aldrig duchat, sen hade han en lapplands mössa typ och en keps på den, sen när han gick av bössen knödde han sej förbi alla å sprang ut på parkering och började flaxa med vingarn..... armarna och stå på ett ben sen sprang han runt och flaxade. Vi kallade han för Flygarn

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en gubbe som är känd i stora delar av sverige. Han har varit i de flesta stora städer och är just nu på besök här.

Han står med en kylt där det står "Sluta mörda oss" och på andra sidan "Rosenquist (eller nått namn) mördade Palme".

Har jag förstått historien rätt så anklagar han en släkt för att ha mördat Palme.

Edit: finns en bild på honom som cirkulerar på internet. Återkommer imorgon med den.

Ja!

Han står nästan alltid vid Clemenstorget... någon min morsa känner hade snackat med han.

Han sa att han egentligen skulle varit kung och att kungens släkt hade mördat hans släkte och massa skit, så han skulle egentligen vara kung.

Riktigt sjuk snubbe det där!

har du sett hans bil?

Röd liten bil (kan inte komma ihåg modellen) så har folk skrivit typ: Horgubbe och sånt på bilen och ritat hakors och sånt på den. :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja!

Han står nästan alltid vid Clemenstorget... någon min morsa känner hade snackat med han.

Han sa att han egentligen skulle varit kung och att kungens släkt hade mördat hans släkte och massa skit, så han skulle egentligen vara kung.

Riktigt sjuk snubbe det där!

har du sett hans bil?

Röd liten bil (kan inte komma ihåg modellen) så har folk skrivit typ: Horgubbe och sånt på bilen och ritat hakors och sånt på den. :lol:

:P Hur känner du till Lund?

Ja jag ser den nästan dagligen. Han och hans stackars fru sålde allt och bor nu mer i den bilen. ;) Det är han som har skrivigt "Horgubbe" och målat hakkors på den.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snubben i Stockholm som springer runt i kallingar och dansar på vissa ställen, som riksdan. Han känner inte kyla, så han kan springa hur han vill.

Vet inte om man kan kalla honom det, men alla på min skola känner typ till honom... han går utanför skolan varje dag och lyssnar på sin mp3 och dansar med sig själv, och när någon går förbi honom så han kan hälsa genom ett "TJA". Och det har han gjort majoriteten av tiden sen i höstas. Vissa säger att han går i skolan, men vet inte om han gör det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

:P Hur känner du till Lund?

Ja jag ser den nästan dagligen. Han och hans stackars fru sålde allt och bor nu mer i den bilen. ;) Det är han som har skrivigt "Horgubbe" och målat hakkors på den.

Hur jag känner till lund?

Jag bor fan nästan i Lund!

Min mor bor en mil norr om lund och min far en mil söder eller något..

Min mor bor i Gårdstånga och min far i Staffanstorp.

Så jag åker igenom lkund varje dag när jag ska till skolan i stort sett. :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur jag känner till lund?

Jag bor fan nästan i Lund!

Min mor bor en mil norr om lund och min far en mil söder eller något..

Min mor bor i Gårdstånga och min far i Staffanstorp.

Så jag åker igenom lkund varje dag när jag ska till skolan i stort sett. :P

Se på kattsingen. Trodde du var 08:a. Haha ja där ser man. Dåligt minne jag har. Sorry kompis.

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Torsby-Kalle är väl lite av ett original.

Han skriker och mummlar åt folk när han åker in till centrum för att handla.

Hände en incident med honom för något år sedan.

Han hade stått vid en busshållplats och kastat bajs på en thailändare som heter Tony. Tony puttar då Torsby-Kalle som ramlar helt rakt ner på marken.

I tidningen stod det sen att "Ungdom misshandlade gammal man"

De flesta tror att Torsby-Kalle är död för ingen har sett honom på länge.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag gick förbi en alkis som satt på en parkbänk i Kalmar häromdagen. Han satt där och mumlade högt och tydligt, 'Jäkla folk som kommer här och går, här sitter ju för fan jag. Det är ju upptaget! Jäkla folk vet inget'.

Annars finns (fanns?) väl alltid Hatvig. Han körde in med sin bil i en blomsteraffär för många år sen. Sen dess har han kört i sin orangea mopedbil och kört fram och tillbaka. Men jag har för mig att han är död nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi har en gubbe som är känd i stora delar av sverige. Han har varit i de flesta stora städer och är just nu på besök här.

Han står med en kylt där det står "Sluta mörda oss" och på andra sidan "Rosenquist (eller nått namn) mördade Palme".

Har jag förstått historien rätt så anklagar han en släkt för att ha mördat Palme.

Edit: finns en bild på honom som cirkulerar på internet. Återkommer imorgon med den.

Haha, när vi är i Höör åker vi in till Lund ibland. Så jag har sett honom :P

Någon annan kommer jag inte på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Snubben i Stockholm som springer runt i kallingar och dansar på vissa ställen, som riksdan. Han känner inte kyla, så han kan springa hur han vill.

Vet inte om man kan kalla honom det, men alla på min skola känner typ till honom... han går utanför skolan varje dag och lyssnar på sin mp3 och dansar med sig själv, och när någon går förbi honom så han kan hälsa genom ett "TJA". Och det har han gjort majoriteten av tiden sen i höstas. Vissa säger att han går i skolan, men vet inte om han gör det.

Tror han kallas för Fittjatarzan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns en skum kärring som håller sig inne hela vintern, sen på sommaren kommer hon ut, klädd i urtvättade röda byxor, röd dunkappa som börjat blekna i färgen den med, och röd blek väska innehållande bla en röd handduk. Man ser henne varje dag ifall man är inne i stan. verkar som inte gör annat än att gå omkring i sina vinterkappa hela dagarna, händer att hon går ner och badar också. naken såklart :P

Det skummaste med henne är att jag en, men endast en gång på alla dessa år hon travat omkring, har sett henne bära exakt likadana kläder fast svarta istället. Dessutom jag har aldrig sett henne under vintern.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Klockmannen, även kallad runken.

En konstig kille i 20-årsåldern, som har 5-10 klockor på båda armarna.

Han verkar "tända" på klockor, för han går omkring och frågar folk om

han får ta kort på deras klockor. Han är också känd för att runka när han känner för det,

vart det än är (därav "runken"). Har ett klipp på han när han står och sjunger på stan. :P

Man brukar alltid se han smyga omkring överallt, lite läskigt faktiskt.

Mina möten med han:

Var ute på stan, och skulle köpa något i en kiosk. Plötsligt kom han fram till mig, plockar

fram en kamera ur sin rycksäck, och pekar på min klocka och ler. Jag går iväg och ser

han följa efter. Går in i en klädaffär en stund. Efter ett tag märker jag att han gömmer sig

bakom hyllorna. Sedan lyckades jag bli av med honom.

En annan gång var när jag och en polare var påväg någonstans, och gick förbi han.

Jag såg att han följde oss med blicken, och senare började han följa efter oss.

Denna gången var det dock bara att springa en bit, så var han borta. ;)

Får ta och lägga upp klippet, om jag ids förminska den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...