Jump to content

Grand Theft Auto IV


 Share

Recommended Posts

Blir nog najs. Fick en sån känsla nyss som jag fick när jag hörde talas om San Andreas.

Ska inte ha för höga förväntningar, det suger att det kommer till XBOX också. DVD rymmer för lite.

Men det får gärna bli som GTA3 som var mycket snyggare på XBOX.

I alla fall hoppas jag också på London. Tror jag.

Kanske blir för likt The Getaway, men det vore ändå grymt. Förutom att det skulle bli overkligt på något sätt.

Kanske bara känns så för att jag har varit där men inte i USA. Hmm.

I alla fall, ska köpa PS3 i vår kanske, när priset har sjunkit. Har tyvärr inte HDTV, men en 42" plasma-tv i alla fall, så det duger nog. Laddat med surroundljud också. Mums.

Har inte spelat GTA på något annat än liten tv annars.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 971
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Nej usch... INTE ett GTA-spel i London, nej, fy, aldrig... En stor del av det roliga med GTA är ju att de har lyckats göra en så underbart lyckad parodi på det amerikanska samhället överallt i spelet, att spelmiljön ska kännas typiskt amerikansk med en rejäl smula salt är någonting de har lyckats bra med, och det tycker jag att de ska fortsätta att göra, för det är verkligen en av de många många saker de verkligen har lyckats göra unikt i GTA.

Själv hoppas jag på att det ska vara runt kalifornien (spelar egentligen ingen roll vart någonstans i USA det är) på tidigt 70-TAL(!!!).

Röka braj hur mycket man vill, supa järnet, springa runt naken, v-jeans med brandgula blommiga påslakan, afghanpälsar, protester, hippes, musik, allt flum... skulle vara så nice med 70-tal >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej usch... INTE ett GTA-spel i London, nej, fy, aldrig... En stor del av det roliga med GTA är ju att de har lyckats göra en så underbart lyckad parodi på det amerikanska samhället överallt i spelet, att spelmiljön ska kännas typiskt amerikansk med en rejäl smula salt är någonting de har lyckats bra med, och det tycker jag att de ska fortsätta att göra, för det är verkligen en av de många många saker de verkligen har lyckats göra unikt i GTA.

Själv hoppas jag på att det ska vara runt kalifornien (spelar egentligen ingen roll vart någonstans i USA det är) på tidigt 70-TAL(!!!).

Röka braj hur mycket man vill, supa järnet, springa runt naken, v-jeans med brandgula blommiga påslakan, afghanpälsar, protester, hippes, musik, allt flum... skulle vara så nice med 70-tal >_<

Hehe döda hippies, det vore kul med 70-tal, tycker att det är en bra ide.. :lol:
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej inte 70-talet, nutid. Och inte London, det ska vara i USA. Har inte så många motiveringar, känns bäst bara. :lol:

Om det blir multiplayer-stöd, hoppas de satsar ordentligt på det, inte bara för 64 spelare. Om man tänker på hur stor kartan antagligen kommer vara, så måste det vara många innne. Det skulle vara kul om man kunde göra gäng. Alla gäng har ett eget högkvarter där de startar och det finns bilar. Ju bättre gänget är ju bättre bilar får de, och bättre vapen också kanske >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det SUGER att 360'n oxå ska få det nya GTA, för då betyder det att dom inte använder Hela utrymmet på dom nya skivorna till PS3 (w00t)

jag vill att dom ska skita i 360 eller göra deras version mindre.. personligen så tycker jag att det hade varit coolt om man antingen kunde va i dom stora städerna i USA, så man flyger mellan dom, eller om det e möjligt

GRAND THEFT AUTO IV: EUROPE ^_^

ajja, en kan bara drömma :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det hade varit trevlig om man hade kunnat haft ALLA tidigare GTA-städer... Ja, London också, men dit ska man inte kunna ta sig "fritt" det kan vara som på det sättet man återvände till Liberty i SA.

Men tänk er att åka runt i Vice City... på 70 talet, sen ta en tripp till Los Santos som fortafande är ett ganska attraktivt område. SEn ta en sväng förbi San Fierro och möta The Truth... Och försttås när man fått en flyglicens att flyga ett litet privatflyg, HÖGT uppe i lufetn, minst trippla vad man kan komma upp nu... Och landa i Liberty. (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker att det SUGER att 360'n oxå ska få det nya GTA, för då betyder det att dom inte använder Hela utrymmet på dom nya skivorna till PS3 (w00t)

jag vill att dom ska skita i 360 eller göra deras version mindre.. personligen så tycker jag att det hade varit coolt om man antingen kunde va i dom stora städerna i USA, så man flyger mellan dom, eller om det e möjligt

GRAND THEFT AUTO IV: EUROPE ^_^

ajja, en kan bara drömma :P

Hur stora är PS3 skivorna och hur stora är XBOX360-skivorna?

Kanske gör de mindre version till xbox.

Edit: Syns inte min avatar?

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
X-box 360 skivorna är vanliga DVD skivor, alltså 4.7 gig! :huh: Men ps3 har blueray skivor som rymmer 40 gig eller vad det var. :)

va det bara 40GB?? hade för mig att det va mycke mer? närmare 200GB :D hoppas att 200GB e rätt :P

den ide'n om att man kan flyga mellan alla gamla städer va rätt så grym :lol:

men carser city hade varit rätt fly!!! jag vill helst ha en stad man inte spelat i lixom <_<

näää, nu måste man sluta drömma, kommer bara förstöra spelet sen ju... ähh,skitsamma, skriv ALLA ideér ni har!!! :P

Redigerad av Shady_4_life
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

va det bara 40GB?? hade för mig att det va mycke mer? närmare 200GB :huh: hoppas att 200GB e rätt :P

den ide'n om att man kan flyga mellan alla gamla städer va rätt så grym :lol:

men carser city hade varit rätt fly!!! jag vill helst ha en stad man inte spelat i lixom <_<

näää, nu måste man sluta drömma, kommer bara förstöra spelet sen ju... ähh,skitsamma, skriv ALLA ideér ni har!!! :D

Skriver du "bara 40GB"? :) Det är ju jefflarns mycket för att vara CD!!! Dessutom hade jag för mig att det var 50GB.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

How much data can you fit on a Blu-ray disc?

A single-layer disc can hold 25GB.

A dual-layer disc can hold 50GB.

.

To ensure that the Blu-ray Disc format is easily extendable (future-proof) it also includes support for multi-layer discs, which should allow the storage capacity to be increased to 100GB-200GB (25GB per layer) in the future simply by adding more layers to the discs.

Ingen bluerayskiva har mer än 50 gb för tillfället...

Och GTASA andvänder en uppgraderad version av GTA3's motor... don't get it confused.

Och det är en korkad idé att inte släppa GTAIV till 360, R* skulle förlora stora pengar på det och skulle antagligen gå i konkurs utan intäkterna ifrån den, speciellt om de blir stämda av fler föräldrar som har invalida och efterblivna ungar och i ett land som USA kan de mycket väl vinna ett sånt fall.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

.

Ingen bluerayskiva har mer än 50 gb för tillfället...

Och GTASA andvänder en uppgraderad version av GTA3's motor... don't get it confused.

Och det är en korkad idé att inte släppa GTAIV till 360, R* skulle förlora stora pengar på det och skulle antagligen gå i konkurs utan intäkterna ifrån den, speciellt om de blir stämda av fler föräldrar som har invalida och efterblivna ungar och i ett land som USA kan de mycket väl vinna ett sånt fall.

Yeaaaay.. än en gång så e det Cortez som räddar oss och kommer med sina fede svar :P

tack för upplysningen, blev faktiskt lite förvirrad..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...