Jump to content

Islam, förtryck?


Patrik
 Share

Recommended Posts

Läste att i vissa länder, om en kvinna visar en hårslinga,

kan dom piskas ihjäl.

Och var läste du det? Info-14 eller?

Alla människor är inte lika varandra - det är olika från olika ställen. En muslimsk kvinna behöver självklart inte ha slöja om hon inte vill, det är hennes egna val.

Självklart ska det finnas regler att följa. Hur menar du? Sharia-lagen handlar just om detta men inget om slöjor. Slöjor uppfanns inte av muslimer - det har funnits tusentals år just för att dölja kvinnan från sliskiga män.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och var läste du det? Info-14 eller?

Alla människor är inte lika varandra - det är olika från olika ställen. En muslimsk kvinna behöver självklart inte ha slöja om hon inte vill, det är hennes egna val.

Självklart ska det finnas regler att följa. Hur menar du? Sharia-lagen handlar just om detta men inget om slöjor. Slöjor uppfanns inte av muslimer - det har funnits tusentals år just för att dölja kvinnan från sliskiga män.

Nehej, de måste inte det? Vart har du fått en sån dum fakta ifrån?

Varför ihelvete är det förbjudet i frankrike? För att regeringen VET att 97% är tvungna av föräldrar/männ.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tycker det borde vara så i Sverige också, att vi männen liksom "ägde" kvinnorna.

Nej tack.

Det känns mycke bättre att vara tillsammans

när båda älskar varandra :shifty:

Många muslimer i Mellanöstern är totalt sjuka i huvudet,

Tänk på World Trade Center :ermm:

En Kristen stackare skulle aldrig våga köra in med ett flygplan i

världens högsta skyskrapa

Redigerad av I lol
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej tack.

Det känns mycke bättre att vara tillsammans

när båda älskar varandra  :shifty:

Men om vi ägde dom skulle vi kunna ha dom som sexslavar och tvinga dom göra allting för oss.

Och det där med World trade center går ju att disskuteras hurvida det var muslimer som gjorde det..

Redigerad av P1rsson
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

De har du inte tillräklig fakta. Vi tar tillexempel mitt förstörda hemland, Iran. Din farsa är väl iranier så lite måste du ju kunna.

Vad händer om en kvinna går ut ur hemmet utan slöja? Piska, stenas, hängs död.

Min farsa må vara iranier men det är inte jag - har aldrig varit där, kan inte farsi och har inte träffat någon av släktingarna.

Sånna här topicar är bara dumma. Det slösar bara på ens tid - ingen kommer att ändra sin åsikt ändå, så varför fortsätta diskussionen som ändå är tråååkig!

Det är Valborg, för i helvete!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bra kvinnosyn du verkar ha killen. :P

Håller med, väldigt bra :lol:

Jag tycker iaf att kvinnor och män ska vara så jämnlika som möjligt,

och följa sitt intresse.

T.ex. NHL, det är för män, för att det finns fler män en kvinnor som gillar hockey.

eeh.. Kondomer och sånt är väl förbjudet i muslimska land? >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min farsa må vara iranier men det är inte jag - har aldrig varit där, kan inte farsi och har inte träffat någon av släktingarna.

Sånna här topicar är bara dumma. Det slösar bara på ens tid - ingen kommer att ändra sin åsikt ändå, så varför fortsätta diskussionen som ändå är tråååkig!

Det är Valborg, för i helvete!

Men varför ska du säga nånting nbär du inte vet nånting.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...