Jump to content

Olika formationer ifrån kartor


RavenE
 Share

Recommended Posts

I Illustrerande Vetenskap är det en artikel om Dubai. Där hade de byggt konstgjorda öar som tillsammans bildade formationen av en palm. Det måste beskådas åvanifrån. Jag har kikat lite med google earth men inte hittat nått, kanske är det får låg upplösning i det området.

Edit: tog bort lite

Redigerad av L_Voll
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Här kan ni lägga upp olika formationer som ni har hittat på olika karttjänster på internet.

Till exempel Google Earth, Lantmäteriet, Hitta.se eller andra.

Det sägs att Nazi märket ska finnas som en formation i Malmö. Sanning eller myt?

Hakkorset ska väll finnas i USA om jag minns rätt :rolleyes:

Edit: L_Voll

(inte från kartor men ändå)

palmjumeirah1_690340_0.jpg

world_dubai_690340_1.jpg

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast jag är inte säker på om de har byggt ögrupperna än. Det står att det är visioner, i alla fall världskartan.

Palmen är klar, dock vet jag inte om hela kartan är klar, såg ett program där dom tog upp dom öarna, och då fanns dom flesta.. Några som hade hus där me :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tänkte göra en sån här tråd efter att jag såg en dokumentär om hur religösa landmärken förhåller sig till varandra. Att till exempel vid Ren De Cheateu så ligger alla kyrkor 9 Miles och 4.75 Inches ifrån varandra osv.

Lite kul att The Knight's Templars låg bakom den moderna världens mätningssystem.

Renne De Cheateu

En ö utanför Danmark.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Flygfoto, Lanmäteriet.

Annars kan man leta här.

San Diego, USA:

Wow. Jag har sett bild på det huset förut, men trott att det var fake. Men nu har jag själv letat upp det i San Diego, och det finns verkligen :)

Edit: Bild kommer snart, upptäckte en sak som ni inte får se...:D

Edit 2: Nu kommer bilden (w00t)

post-22-1146337373_thumb.jpg

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...