Jump to content

Göra spel


Pico
 Share

Recommended Posts

Hejsan.

Tidigare idag när jag satt och tråkskissade på en mattelektion kom det upp för mig att jag borde ta itu med en gammal gräslig spelidé jag haft i bakhuvudet ett tag nu, men nu till frågan istället:

Vilket program är bäst/mest användarvänligt att göra enkla 2D-spel i? Tänkte mig något labyrint-liknande, då, med patrullerande vakter, objekt man får plocka upp för att kunna ta sig till ställen man tidigare inte kunnat och spakar/knappar. Tacksam för svar om någon vet. :ermm:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den blir det till att prova på. Tack!

Edit: och tack till Qouad också, ska ge mig i kast med båda två.

Jag minns att det var heta debatter där en del föredrog GM och en del föredrog TGF. Bland TGF- fansen fanns Stora_Tomtefar och bland BM- fansen fanns Blues (forne the_gamemaker). Men personligen tycker jag TGF slår GM på fingrarna.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns att det var heta debatter där en del föredrog GM och en del föredrog TGF. Bland TGF- fansen fanns Stora_Tomtefar och bland BM- fansen fanns Blues (forne the_gamemaker). Men personligen tycker jag TGF slår GM på fingrarna.

Okej...fungerar TGF på samma sätt som GM? (=klicka funktionen) eller kodar man?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag minns att det var heta debatter där en del föredrog GM och en del föredrog TGF. Bland TGF- fansen fanns Stora_Tomtefar och bland BM- fansen fanns Blues (forne the_gamemaker). Men personligen tycker jag TGF slår GM på fingrarna.

Va?! Nån vet mitt namn?!

Så jag är inte okänd alltså... :ermm:

GM är bäst...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...