Jump to content

~* Hi-Fi *~


The Dude
 Share

Recommended Posts

Har nyligen införskaffat mig en iPod 3G vilken jag använder mina Sennheiser HD555 till... två frågor: Klarar iPoden att driva Hi-Fi hörlurar i utsatt tid: 24h och kan man använda http://www.ishop.nu/index.php?sida=16&...hop_h_kategori= till en 2.5 m lång sladd som dessutom är tjockare än standardmåttet?

Som du säkert märker behöver du ha mycket högre volym till de stora lurarna vilket drar med ström så nej, din batteritid kommer inte att bli lika lång.

Maila tillverkaren om sladdfrågan, tror ingen här äger en "Sumajin SmartWrap".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som du säkert märker behöver du ha mycket högre volym till de stora lurarna vilket drar med ström så nej, din batteritid kommer inte att bli lika lång.

Maila tillverkaren om sladdfrågan, tror ingen här äger en "Sumajin SmartWrap".

Hmm... det var mest så att jag letade efter en praktisk lösning för att samla upp överflödig sladd, om man nu har köpt en slimmad och nätt iPod vill man ju inte att det utrymmet ska fyllas med sladd. Du kanske har några tips? :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm... det var mest så att jag letade efter en praktisk lösning för att samla upp överflödig sladd, om man nu har köpt en slimmad och nätt iPod vill man ju inte att det utrymmet ska fyllas med sladd. Du kanske har några tips? :naughty:

Jag viker min sladd och har sedan gummisnodd, funkar.

Sedan har ju iPod 3G knappast 24 timmar. Men du kanske menar Nano?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag viker min sladd och har sedan gummisnodd, funkar.

Sedan har ju iPod 3G knappast 24 timmar. Men du kanske menar Nano?

Hehe, jo, det stämmer, iPod Nano - tredje generationen. Har faktiskt inte ens tänkt på att använda en sladdbindare! Ska genast se om det funkar.

Jag kan förresten verkligen inte förstå var klickljudet kommer ifrån, sitter högtalaren inne i skalet?

Redigerad av Jazz
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe, jo, det stämmer, iPod Nano - tredje generationen. Har faktiskt inte ens tänkt på att använda en sladdbindare! Ska genast se om det funkar.

Jag kan förresten verkligen inte förstå var klickljudet kommer ifrån, sitter högtalaren inne i skalet?

Japp, finns en liten högtalare bakom skärmen har jag för mig.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 months later...

bump.

Funderar på att köpa nya hörlurar, gärna mellan 5kr-500kr hos följande affärer: Clas Ohlson, Musikbörsen, Siba, Onoff, Experten, Hi-Fi klubben.

Jag vet inte vilka "märken" som är bra så det är därför jag frågar. Vill gärna att hörlurarna ska basiga, precis som de här hörlurarna:

koss_portapro_1041124_0.jpg

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

bump.

Funderar på att köpa nya hörlurar, gärna mellan 5kr-500kr hos följande affärer: Clas Ohlson, Musikbörsen, Siba, Onoff, Experten, Hi-Fi klubben.

Jag vet inte vilka "märken" som är bra så det är därför jag frågar. Vill gärna att hörlurarna ska basiga, precis som de här hörlurarna:

koss_portapro_1041124_0.jpg

Köp Porta Pro då? Annars är AKG 24P en schyst modell i samma prisklass. AKG 26P är slutna och ännu mer bas, vissa gillar dem men jag tycker inte att det låter bra.

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Köp Porta Pro då? Annars är AKG 24P en schyst modell i samma prisklass. AKG 26P är slutna och ännu mer bas, vissa gillar dem men jag tycker inte att det låter bra.

Har redan ett par Porta Pro. För mycket bas i dem. Dem höga frekvenserna i Porta Pro är nedsänkta.

Så här låter det med ett par Koss Porta Pro:

2a01hte_1041479_0.jpg

Men jag vill ha ett par hörlurar som låter så här:

2h34yzt_1041479_1.jpg

Just nu kollar jag på dessa två.

AKG K 416 P

AKG K 518 DJ

Dock är båda slutna hörlurar vilket jag inte är säker på ifall jag vill ha. Kan bli jobbigt/irriterande att ha dem på öronen länge. För mig spelar isoleringen inte så stor roll, bara det låter bra. Koss Porta Pro är öppna lurar vilket jag är van vid.

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Grado SR-80 för 795:-, vilket kap. http://www.dustinhome.se/pd_5010080818.asp...e_Prisjakt_5960

Jag ska köpa högtalare och vinylspelare begagnat hade jag tänkt mig, inte det lättaste att sätta sig in i den marknaden desvärre.

Woa, det var vad jag betalade för mina SR-60.

Snacka om slitna skumgummigrejer jag har nu, samtidigt tar det lite smått emot att köpa nya för 200 kronor. Vilket skämt.

edit. Och fan ta att iPhone ska ha försänkt 3,5mm-kontakt.rant_1021451_0.gif

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något värde i en i Bang & Olufsen-skivspelare från mitten av 60-talet? Fick den av morfar för jättelänge sedan. Den har nog inte använts i många timmar. :innocent:

Matchande förstärkare finns med, fast den är inte riktigt i samma toppskick. Ett reglage är löst och några repor i finishen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Finns det något värde i en i Bang & Olufsen-skivspelare från mitten av 60-talet? Fick den av morfar för jättelänge sedan. Den har nog inte använts i många timmar. :innocent:

Matchande förstärkare finns med, fast den är inte riktigt i samma toppskick. Ett reglage är löst och några repor i finishen.

Vad är det för modell? Vill du sälja den? =D

Redigerad av The Dude
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 2 weeks later...
Woa, det var vad jag betalade för mina SR-60.

Snacka om slitna skumgummigrejer jag har nu, samtidigt tar det lite smått emot att köpa nya för 200 kronor. Vilket skämt.

edit. Och fan ta att iPhone ska ha försänkt 3,5mm-kontakt.rant_1021451_0.gif

Asså om detta verkligen stämmer på dustin så rekommenderar jag dem till alla som är villiga att lägga ner 800 på riktigt bra lurar!

Fördelen är det fantastiska bra ljudet (för prisklassen) och att de är jäkligt retro-coola. Nackdelen är att de är ganska otympliga (inget man vill mosa ner i en väska fylld med böcker tex) och att de släpper in och ut mycket ljud. Men jag skulle aldrig välja ett par slutna lurar i den klassen (av de jag har provat) eftersom basen alltid har varit uppfukkad och det aldrig blir så krispigt som i öppna.

Ang. padsen så är det rätt hett att köpa gula sådana från en sennheisermodell (tror jag att det var som passade), ka nog vara coolt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag funderar på att buda på denna. Någon som har en åsikt, då jag inte kan ett skvatt om vinylspelare?

Det enda jag baserar köpet på är att någon rekommenderade den på hifi&musik-forum och att jag tycker den är grymt snygg!

Tycker den ser ok ut, Lenco är kännt som ett "above average"-märke eller hur man ska säga. Plus också för att den har alla fyra hastigheter, så kan du lyssna på gamla stenkakor om du får lust också. :) 400-500 kanske är lite mycket dock, mer än så ska man inte betala för en begagnad grammofon tycker jag, om det inte är något särskilt fint märke då.

Redigerad av Misterwhoopee
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Jag köpte en Technics SL-BD22 istället av snubbe på skolan, samt ett par norska högtalare. Allt till betydligt förmånligare priser än tradera och dessutom lagar han det om det går sönder =)

Enda skivan jag har hemma för tillfället är en Mamas And The Papas-singel som egentligen behöver puck, en jag var tvungen att provspela!

Pic:

TURNTABLE-1_1064310_0.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...