Jump to content

~* Hi-Fi *~


The Dude
 Share

Recommended Posts

Är det någon som har tips på "hifi-musik" då? Jag gillar att lyssna på Diana Krall, Bo Kaspers Orkester, Pink Floyd, Rage Against The Machine med mera när man ska finlyssna.

R2D2: Z-5500 låter väldigt fint och mäktig bas men enligt en audiofilsnubbe som jag har snackat med är den för långsam för musik, basen alltså. Jag är inte riktigt säker på vad han menar men den lämpar sig iaf ypperligt till filmtittande.

Jag skulle rekommendera Disturbed´s senare utgåvor om du är ute efter "hifi-musik".

Redigerad av Conny_S
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har vi några hi-fi-nördar här på forumet med schyssta anläggningar/hörlurar eller musiktips på bra inspelningar ect? Även öppet för en del skryt.

Fick just hem ett par AKG K24P som får ersätta mina numera trasiga Porta Pro. Måste säga att dessa lurar låter grymt bra med tanke på sitt pris (299:- på cdon.se)

Mina finaste lurar, som jag även vet att explosiv_anka besitter är Grado SR-125, köpta tidigare i år.

Men dessa lurar har jag inte på bussen och så utan driver dom med min gamla Pioneer-receiver och datorn, ger inte det klaraste ljudet men det funkar.

Ett annat ljudsystem jag använder är Logitechs 5.1 Z-5500, låter prima.

00102198_683408_2.jpg

Diskutera på!

Ja "gradosarna" är fina lurar det.

Kan ju knappast säga att jag är en hifi nörd, även fast jag har dessa lurar.

Jag får skylla på brodern.

Till gradosrna använder jag min ipod video 30 gb eller direkt till datorn, men när bror är hemma på sommarn brukar jag lyssna i hans värsting stereo med värsting förstärkare som jag inte har någon aning om vad det är för märke/modell =)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 1 month later...
Okej.

Är på jakt efter en MP3-spelare med skönt ljud.

Har tittat lite på

http://www.webhallen.com/prod.php?id=58904

och

http://www.webhallen.com/prod.php?id=58692

Är det något att ha? Vet ni något bättre runt den prisklassen? 512mb eller 1gb kvittar, det viktigaste är ljudet.

IRiver har i allmänhet väldigt bra ljud. Jag vet ingenting om just dom modellerna, men det borde vara rätt så bra. Det största problemet på dom flesta är ju lurarna, men dom misstänker jag att du har tänkt byta ändå.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...