Jump to content

Gammla trådar?


aikjonas12
 Share

Recommended Posts

Okej.

Slutsats:

Man ska hålla sig från 2 eller fler år gamla trådar såvida du inte har något viktigt att tillföra.

Är inte det ganska självklart?

Har man inget viktigt att säga så behöver man inte säga det alls.

Låt säga att det för två år sedan gjordes en undersökning för att kolla om man hade flickvän. Du hittar den och röstar "Nej" och skriver bara "Nej, jag har inte flickvän". Det är vad jag kallar otroligt onödig tråduppdragning.

Och 2år+ är ju i ultra tillstånd.. Dom topicarna brukar ligga MASSA sidor bak, och jag fattar inte vad folk gör så långt bak och rotar. Finns det ingen topic om något ämne på dom senaste 2-3 sidorna bak(låt säga flickvänner igen) så är det bättre att skapa en ny undersökning isf. Tror inte att någon minns en topic som är 2år gammal på rak arm.

Förövrigt så kommer det här antagligen att fixa till sig snart. Har inte fått svar från Hultan än men så snart mod-gruppen har bestämt ett bra "bäst före" datum så kommer alla topicar som inte fått ett inlägg i sig på en viss tid att automatiskt låsas så vi slipper tråduppdragningar och folk vet när en topic är "för gammal".

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

...Förövrigt så kommer det här antagligen att fixa till sig snart. Har inte fått svar från Hultan än men så snart mod-gruppen har bestämt ett bra "bäst före" datum så kommer alla topicar som inte fått ett inlägg i sig på en viss tid att automatiskt låsas så vi slipper tråduppdragningar och folk vet när en topic är "för gammal".

Nej. Rösta inte igenom det förslaget!!!

För mycket låsande blir som ett fängelse. Hur fint se det ut om man bläddrar tilbaka en bit och 100% av trådarna är låsta!? Det är inget militär forum. Det blir för mycket kontroll. (*panik*)

Verkligen, lås inte gammla trådar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Rösta inte igenom det förslaget!!!

För mycket låsande blir som ett fängelse. Hur fint se det ut om man bläddrar tilbaka en bit och 100% av trådarna är låsta!? Det är inget militär forum. Det blir för mycket kontroll. (*panik*)

Verkligen, lås inte gammla trådar!!!

Håller med till 100%! :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej. Rösta inte igenom det förslaget!!!

För mycket låsande blir som ett fängelse. Hur fint se det ut om man bläddrar tilbaka en bit och 100% av trådarna är låsta!? Det är inget militär forum. Det blir för mycket kontroll. (*panik*)

Verkligen, lås inte gammla trådar!!!

Håller med till 101%

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

För mycket låsande blir som ett fängelse. Hur fint se det ut om man bläddrar tilbaka en bit och 100% av trådarna är låsta!? Det är inget militär forum. Det blir för mycket kontroll. (*panik*)

Verkligen, lås inte gammla trådar!!!

Skulle inte spela någon roll, varför ha dom öppna om man ända inte får skriva i dom? Du kan ju fortfarande läsa, och om något man undrar inte står så är det bara skapa en ny..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis min åsikt.

Om någon vill förstöra så går man bara till sista sidan och drar upp alla topicar där. På så sätt blir dom inte "gamla" längre. ;)

Det ser fult ut och strålar för mycket polisforum, tycker jag. Känns som man inte är betrodd. Det måste ju finnas någon tillit här.

Och om någon vill förstöra så skapar han 100 trådar om ingenting. Vem 17 tänker: Ah, nu skall jag jäklas med forumet, jag drar upp en gammal tråd!?

-Det gör man för att vara rolig tror jag. Vill man förstörs så spammar man...

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det ser fult ut och strålar för mycket polisforum, tycker jag. Känns som man inte är betrodd. Det måste ju finnas någon tillit här.

Och om någon vill förstöra så skapar han 100 trådar om ingenting. Vem 17 tänker: Ah, nu skall jag jäklas med forumet, jag drar upp en gammal tråd!?

-Det gör man för att vara rolig tror jag. Vill man förstörs så spammar man...

Precis min åsikt.

Tänk om man har en tråd som man måste dra upp? Om man har något viktigt att säga? Om... eerhm nu fattas det ord... Vänta återkommer snart.

Edit: MM, som min tråd. Om den får autolås är allt arbete bortslösat! :'(

Redigerad av -NightHawk-
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fybubblan vilken kass idé, man behöver inte vara einstein för att förstå det.

Att göra sådär kommer ingen att tjäna på, eller jo, ni mods och admins tjänar 15 sekunder utav erat liv på att slippa låsa den.

Tycker att det är en bra idé om autolåset är diskret dvs. inte sätta ett lås på den. Det som vore bra är om det står "Outdated" istället för "locked" och inget hänglås på den.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

The thread "<namn>" has not received any replies for <tid>. It has been automatically closed as a result. You may start a new thread on the topic if the information in this thread is not sufficient.

Det var från ett vBulletin forum jag fick idén ifrån. Och visst behöver det inte vara ett vanligt hänglås, bara att man inte kan trycka på add reply.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...