Jump to content

Fotbollstråden!


PlusFourtyFour
 Share

Recommended Posts

Måste bara berätta om dagens händelse påväg till Ullevi. Vi var typ 30pers som hade mötits upp på stan, för att käka och ha sköj innan matchen. När vi hade käkat inne på burgerking gick vi mot heden, då en polisbil körde förbi oss. När vi kom till heden började vi bränna bengaler, rökbomber och sånt. Så den polisbilen följde efter oss från heden till Ullevi. När vi kom dit kom det tre piketbilar fullsmockade med poliser, som hoppade ut och ställde sig runt oss. Dom såg såklart all öl vi hade, och en kompis fick sitta och hälla ut all öl, en efter en. då skrek vi " Låt han gåå, låt han gå, låt han gåå" . Det var kul :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså även om Olympia har en snyggare stadion så vad har det med laget och supportrarna att göra?

Även om Malmö Stadion är inte precis något underverk så räcker det fö oss hederrliga fotbollsfans.

MFFs fans är nog de bästa fans i Sverige. I varje borta match så åker ca 500-2000 pers och kollar, oavsett om det r derby eller inte. Hur många supporterklubbar i Sverige ordnar flaggor banderoller m.m. på matcherna?

Jag säger bara en sak. HYPE! MFF support är plast! Dom är inga riktiga supportrar, dom bara hejar på laget när det går bra. Och när dom ligger under då håller dim käften när dom behövs som mest. Jag kan väl ta ett exempel med HIFs växande klack. (inte så stor men den blir större)Hifs klack är inte jättestor med dom är trogna. Helsingborg- Ifk Göteborg 0-2 med 20min kvar att spela. ÄVen fast IFK hade ledning med 2-0 stod de tysta som om Malmö hade legat under med 2-0. Det vill säga att HIF sjöng ut göteborgarna fast de ledde med 2-0! Det kallar jag supportar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju starkt av HIF-klacken. När dom hade hemmaplan och allting. Sen är inte IFK-idioterna särskilt sångstarka men visst, Helsingborg lyckades sjunga ut dom i alla fall.

Sen att Malmös klack är medgångssupportrar kan jag hålla med dig om. Vi alla kommer ju ihåg hur få och tråkiga dom var när Malmö härjade nere i Ettan. Det är först efter Zlatanpengarna och alla nya pissdåliga nyförvärv har kommit in som folket börjat komma.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var ju starkt av HIF-klacken. När dom hade hemmaplan och allting.

Anar jag en viss ironi? Ursäkta. HIF låg under med 2-0. Vilken annan "klack" som helst skulle deppa ihop och stå tysta tills matchen var slut. Och att HIFs "klack" är ju inte så känd för att vara jättestor.

Och då ska vi ju inte prata om Bois supportar! Om vi har någon boisare på forumet har jag en fråga till den snubben. Hur många ramsor har ni egentligen kommit på själva? Vilka har ni inte snott ifrån HIF menar jag? Och varför stod ni tysta hela matchen när HIF gjorde 1-0 på olympia?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Malmös bortfölje når inte upp till stockholmslagen eller IFK Göteborgs. Visst dom har en jävligt stark klack på hemmaplan men... Det finns ju bara ett lag i Malmö eler hur? I Stockholm finns det tre och det blir lite svårare att få ett bra hemmafölje då.

Och....

Men stockholm är mer tre gånger så större än malmö...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Anar jag en viss ironi? Ursäkta. HIF låg under med 2-0. Vilken annan "klack" som helst skulle deppa ihop och stå tysta tills matchen var slut. Och att HIFs "klack" är ju inte så känd för att vara jättestor.

Vilken annan klack somhelst? nej, Inte riktiga supportrar.

Riktiga supportrar stöttar sitt lag hur de än går.. :rolleyes:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är vi som har alla flaggor och banderoller, och stog och skrek i megafoner helatiden.

Ok, men då har jag några frågor till er.

1:Varför hade ni en flagga med Che Guevara?

2: Var är det för skillnad på er och ultras?

3: Vad är skillnaden på er och andra i klacken.

Redigerad av Moroni_Family
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Seriöst... även om man är HIF-are måste vi erkänna att malmös trupp är stark i år.

Malmös trupp har inte förstärks ett dugg. Bara det att gamlingarna har blivit gamlare. Juste, dom har ju fått Åkeby, men han klarar sig inte utan Zoran.

@felshoe: Är eran grupp vänster eller högerinriktade? Ni måste ju vara mer åt vänster om ni har flaggor på Che Guevara. Eller har ni bara det för att få den här wannabe-sydeuropa känslan på läktaren?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tror att Bajen vinner i år, om dom avslutar som dom gjorde förra säsongen så borde dom vinna enkelt. Men Mff's trupp ser stark ut, Djurgårn är starka som vanligt, Helsingborg får ett lyft i och med att henke kommer tillbaka?

Tabellen:

Hammarby IF

Djurgården

Malmö FF

IFK Göteborg

AIK

Helsingborg

Elfsborg

Kalmar FF

GAIS

Örgryte

Häcken BK

Halmstads BK

Öster

Gefle

Skytteligavinnare: Björn Runström, Hammarby IF

Sen kan vi dra upp en diskussion om vilket lag som har bäst supportrar. Själv tycker jag ju självklart Bajen men jag måste säga att det var Starkt utav AIK's fans idag.

Sen kan vi ju dra upp att majoriteten av alla spelare och tränare i allsvenskan tycker att Bajens fans är dom bästa och att Söderstadion är den bästa arenan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Om det ska tippas så tycker jag dte är äckligt svårt att los spekuleros.

1. Djurgårdens IF

2. IFK Göteborg

3. Helsingborgs IF

4. Hammarby IF

5. Malmö FF

6. Kalmar FF

7. IF Elfsborg

8. Örgryte IS

9. AIK

10. BK Häcken

11. Halmstads BK

12. GAIS

13. Gefle IF

14. Öster

Skytteligan vinner og Tobbe trots allt. Sen blir det Europa efter säsongens slut.

Supportermässigt står det mellan det 5 stora, Stockholmslagen, IFK G, och MFF.

Bästa arenan är ju självklart placerad på Östermalm. Vackra, vackra, vackra Stockholms Stadion.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...