Jump to content

Musik, bättre förr?


P1rsson
 Share

Recommended Posts

Först vill jag be om ursäkt om det gjorts en liknande tråd.

Hur som helst har jag länge funderat på detta. Musiken, artisterna, låtarna, texterna var ju så mycket bättre förr, ingen som håller med mig?

Visst kan det bero på olika musiksmaker men dagens moderna musik kan ju inte gämföra sig med Elton John eller Elvis Presley.

Varför finns alla stora namn längre bak i tiden? Namn som varken Britney Spears eller Goo goo dolls når upp till knäna på. Vad kan detta bero på?

Försök t.ex. att nämna en "modern" låt som kommer i närheten av Elton Johns Tiny Dancer!

Som sagt, det kan ju bero en del på musiksmaken men är det bara det?

Samtlige stora låtar och namn finns ju faktiskt längre bak i tiden ch jag personligen tycker det gjorde så in i sjutton mycket bättre musik förr. Varför?!

The Who, Elton John, Johnny Cash, Elvis Presley, Jerry Lewis, Led Zeppelin osv osv osv VS vadå? Britney Spears? 50 cent?

Jaja, vad tycker ni själva?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

  • Inlägg 88
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Hah, såklart musiken var bättre förr. Innan Metallica-kaffe-muggens tid. Innan sell-outsen. Innan all kommersionalisering.

Frank Zappa, Bob Dylan, The Rolling Stones, Hendrix osv. var ju alla bättre förr

(Hm, Zappa finns inte mer .. äsch)

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hah, såklart musiken var bättre förr. Innan Metallica-kaffe-muggens tid. Innan sell-outsen. Innan all kommersionalisering.

Frank Zappa, Bob Dylan, The Rolling Stones, Hendrix osv. var ju alla bättre förr

(Hm, Zappa finns inte mer .. äsch)

Haha, du sitter väl och lyssnar på techno låtar som är 8 minuter långa? :lol:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Suckeli, döm inte dagens musik pga. eran egen ovishet. Okej? Gräv djupare; med dagens medel så kan man trycka den musikaliska gränsen till oanade höjder - elektronikascenen är ett klockrent exempel. Allt från minimalism till kakafonier.

Jag nekar dock inte att det kommerciella utbudet är allt annat än beundransvärt.

Lyssnar däremot mer på gammal musik än ny, I guess.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share


×
×
  • Create New...