Jump to content

Vad är ett easteregg?


Recommended Posts

Som topicen sa, vad är ett easteregg och var hittar man dessa. Bifoga gärna en karta.

Sedan har jag tre andra frågor, varav första lyder såhär:

1. Vart kan man hitta tårgas? Och finns det ens i spelet? Hittade en länk där det stod att tårgas fanns.

Tear Gas - In real life, tear gas is generally considered to be a non-lethal weapon, but in the world of GTA, it's anything but. Granted, it does take prolonged exposure to the gas to kill, but in confined spaces, this can be arranged. However, seeing as the gas causes people to stop what their doing while they cover their face and cough, the most practical use for this weapon is to slow enemies down while you escape or switch to another weapon. In any case, this stuff opens up some strategy options when it otherwise seems you're hopelessly outgunned.
2. Den andra frågan:

Står även på samma sida att det finns en Vulcan Mini Gun:

Vulcan Mini Gun - This formidable weapon is the player’s best friend. Designed to deliver massive and withering barrages of ammunition at an alarming rate of fire, this weapon is designed for total destruction of the target and anything around it. Despite its massive size and weight, the gun is portable enough to be carried—and fired—on the streets of San Andreas. Police responding to an incident where a mini-gun is in use would be quick to call in SWAT to deal with the menace. An intricate piece of machinery, its belt driven mechanics will turn the barrels even if the gun is not firing, a sound that eerily forecasts the destruction that is about to be unleashed. Hold R1 to spin up the barrel and squeeze L1 to fire

Vart finns dessa 'vapen'? Tacksam om ni bifogar en karta då jag är dålig på att ta in skriftlig kartinfo. :wub:

3. Och min sista fråga:

När kommer SWAT?! Finns ju en SWAT bil, men har aldrig sett den.

Länken till vapnen är den här.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Som topicen sa, vad är ett easteregg och var hittar man dessa. Bifoga gärna en karta.

Sedan har jag tre andra frågor, varav första lyder såhär:

1. Vart kan man hitta tårgas? Och finns det ens i spelet? Hittade en länk där det stod att tårgas fanns.

2. Den andra frågan:

Står även på samma sida att det finns en Vulcan Mini Gun:

Vart finns dessa 'vapen'? Tacksam om ni bifogar en karta då jag är dålig på att ta in skriftlig kartinfo. :wub:

3. Och min sista fråga:

När kommer SWAT?! Finns ju en SWAT bil, men har aldrig sett den.

Länken till vapnen är den här.

Ett easter egg betyder påskägg på engelska.

Och det finns Det gott om i SA.

Det kan t.ex vara en rolig skylt, eller nåt annat.

Tårgas får du under uppdraget "Breaking The Bank At Caligulas".

Den kan också hitta på båten där du levererar fordon i SF.

Finns också i LS men vet inte var.

Minigun hitter du på toppen av tågbron som går mellan LVs öken och SF.

Eller inne i Torenos hus om du gjort alla hans uppdrag.

Swat bil kommer när du har 3-4 stjärnor.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett easter egg betyder påskägg på engelska.

Och det finns Det gott om i SA.

Det kan t.ex vara en rolig skylt, eller nåt annat.

Tårgas får du under uppdraget "Breaking The Bank At Caligulas".

Den kan också hitta på båten där du levererar fordon i SF.

Finns också i LS men vet inte var.

Minigun hitter du på toppen av tågbron som går mellan LVs öken och SF.

Eller inne i Torenos hus om du gjort alla hans uppdrag.

Swat bil kommer när du har 3-4 stjärnor.

Okej, tack! Men jag har aldrig sett SWAT-bilen, bara FBI-bilen. :wub:

Det är en FBI bil?

Ja juste, FBI-bilen kommer när man har fyra stjärnor men SWAT-bilen?.. :S

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

1. i LS så finns den där du gjorde ett uppdrag när ballas gjorde vapen affärer men ryssarna, lite brevid där så finns ett tåg hus eller nått,kolla runt där, de finns sawn shotgun, kevlar vest (body armour) och tårgas!

2.Mini gunnen kan du hitta vid LV. Brevid V-Rock hotell så finns de ett bil garage (inte bakom) som är inhängnat av stängsel men de finns en uppning på sidan där bilar åker ut, längst ner i det garaget ligger en minigun, hitta den igår!

3. Som sagt, den blåa du syftar på kommer INTE när du är efterlyst. (Kanonen på den är igentligen en vatten kanon) :o

Redigerad av The Tweak
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Den får du BARA under sista uppdraget men jag föreslår att du skiter i uppdraget och kör den till ditt garage.

Finns en mod som gör att du kan spawna den också tror jag.

Nej man får inte den BARA på Sista uppdraget.. Eller, jo, om man inte använder Mod... ^_^

SACS + SANGA.. På Gtamods.. ^_^

Edit: Glömde den andra frågan ^^ : Minigun kan du hitta på Den röda Tågbron bredvid Navy-Basen i Sf, bron går mellan SF-LV och det är på första "Valvet" den ligger på... :wacko:

Daarrrrrghhhhhh.. Höll på å glömma första:

Tårgas kan min hitta på många ställen, t. ex. på LV's Flygplats.. Vid Shamalen om jag minns rätt.. Eller vid Dodosen.. Finns under en Kontorbyggnad i LS också.

Redigerad av sebbe947
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...