Jump to content

Officella Ragnarök topicen


ZcruweN
 Share

Recommended Posts

Jaa vad är då Ragnarök?

Jo Ragnarök är ett Anime inspirerat MMORPG, det finns ju många MMORPG spel men detta är inte som alla andra.

Ni tror säkert att det är 3D grafik men icke.

http://img240.imageshack.us/my.php?image=s...lonro0037db.jpg

Som ni ser funkar grafiken på ett specielt sätt. Din karaktär är i 2D medans omgivningen är 3D.

Och nu in på jobs.

Dom du kan välja mellan är

Swordsman

Mage

Thief

Merchant

Acolyte

Archer

Du har såklart 2 olika sätt att gå upp i level på, antingen grund lvl eller job lvl.

vid varje grund lvl kan du uppgradera saker såsom agility strenght osv

Vid job lvl kan du uppgradera nya magier (beror på vad du har valt för job också)

Det som är lite roligt med det här spelet är att om du t.ex väljer en Swordsman och kör med han ett tag.

Då kan man efter ett tag uppgradera han till en crusader eller Knight.

En thief till en assasin eller Rogue

En mage till en wizard och så vidare

En acolyte till priest

Du har ett PVP läge i detta spel också, men det är inte fören lvl 40 eller nått sånt du kan börja med PVP (var inte orolig det går fort att gå upp i lvl på spelet)

Om nån är intresserad av spelet så kolla på http://www.excalibur-ro.com/forum/index.php sen in på downloads, ladda ner "our server" KRO rag setup1 och 2, sen behövs det inte nå mer.

För att kunna spela på privat servrarna (nej inte Warez, skaparna själv har hjälpt till att skapa dom här) ladda ner Avalon & Excalibur Patch 2.8 Alpha (Our Server), installera filen i samma mapp som spelet ligger, starta sen RUN avRO&ExcaliburRO

för att kunna spela.

Avalon servern är mer stabil än excalibur, skapa ett konto till Avalon servern här

Eller om du ändå vill spela på excalibur skappa konto till servern här

Jag spelar på Avalon som en Thief och är lvl 32, job lvl 23 och heter Kikai :lol:

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ladda först ner KOR RAG setup 0117 (part1) och KOR RAG setup 0117 (part2)

Sen ska du ladda ner Avalon & Excalibur Patch 2.8 Alpha (Our Server)

I Avalon & Excalibur Patch 2.8 Alpha (Our Server) Finns det en automatisk language fixer, gör så här för att fixa till det riktigt.

Ladda ner KRO RAG SETUP (part1) och (part2)

Unzipa och installera filerna.

ladda ner Avalon & Excalibur Patch 2.8 Alpha (Our Server) och installera filen i samma mapp som spelet ligger i. :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hur får man nya skills ?

Först så tog jag feign Death, first aid och sen har jag tagit Basic Skill en stund nu. Så hur lär man sig nya ?

Om det är till någon hjälp så är jag en thief heter Kabulo och spelar på Avalon

I början av spelet så får man ju göra frågor för att få veta vad man ska bli.

det är bara för att hjälpa dig veta vad du ska bli sen.

I början så är du en Novice istället för det du har valt, du måste bli lvl 10 i job lvl för att kunna välja det du verkligen vill bli.

När du har blivit lvl 10 gå till rondellen i mitten av stan och leta upp jobchanger och välj att du ska bli Thief ^^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början av spelet så får man ju göra frågor för att få veta vad man ska bli.

det är bara för att hjälpa dig veta vad du ska bli sen.

I början så är du en Novice istället för det du har valt, du måste bli lvl 10 i job lvl för att kunna välja det du verkligen vill bli.

När du har blivit lvl 10 gå till rondellen i mitten av stan och leta upp jobchanger och välj att du ska bli Thief ^^

Aha ok.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

I början av spelet så får man ju göra frågor för att få veta vad man ska bli.

det är bara för att hjälpa dig veta vad du ska bli sen.

I början så är du en Novice istället för det du har valt, du måste bli lvl 10 i job lvl för att kunna välja det du verkligen vill bli.

När du har blivit lvl 10 gå till rondellen i mitten av stan och leta upp jobchanger och välj att du ska bli Thief ^^

Finns det inga quests eller så? Har letat men inte hittat några.. Måste man döda dom där tråkiga monstrena för att gå upp i lvl? ^_^

Edit: Är lvl5 kanske jag ska tillägga =)

Redigerad av GiZmo
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Vad ska man ha för stats om mans ka bli en swordsman ? typ mest str eller?

STR och DEX.

STR så du gör mer skada med vapnet.

DEX så att du har större chans att Critta med vapnet.

Editera litegrann där, sry var lite borta när jag skrev det där.

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

Okej vet inte riktigt varför men bubbelpost på nått sätt ;P

Finns det inga quests eller så? Har letat men inte hittat några.. Måste man döda dom där tråkiga monstrena för att gå upp i lvl? :ermm:

Edit: Är lvl5 kanske jag ska tillägga =)

Jo det finns frågor i spelet.

Men det är mest, leta upp dom där grejerna så kan du få mer EXP och SPEXP eller få nått über vapen eller armor.

Leta runt lite i Prontera (första staden så hittar du dom)

Redigerad av ZcruweN
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ser inget fel med länkarna dom verkar fungera fint?  :)

Hehe jo nu funkar länken. :unsure: Var problem med anslutningen innan så.

Det finns ju två länkar. En leder till "our server" och en leder "KRO rag setup1 och 2".

Jag ska väl inte ladda ner båda? För den där "KRO rag setup1 och 2" tillhör ju en koreansk klient.

Redigerad av Alpha
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hehe jo nu funkar länken. :) Var problem med anslutningen innan så.

Det finns ju två länkar. En leder till "our server" och en leder "KRO rag setup1 och 2".

Jag ska väl inte ladda ner båda? För den där "KRO rag setup1 och 2" tillhör ju en koreansk klient.

Ladda ner dom koreanska grejerna, installera, ladda ner Our Server och installera i samma mapp som det koreanska är installerat i och vips så är det engelska :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...